Login lub e-mail Hasło   

Pokaż mi kraj na świecie, gdzie M.L.M byłby tak niedoceniany jak w Polsce.

W ponad 130 krajach świata system M.L.M jest uważany za najkrótszą drogę towarów i usług od producenta do klienta. Z tej drogi dystrybucji korzystają największe firmy świata
Wyświetlenia: 3.251 Zamieszczono 14/11/2011
Wzrost sprzedaży bezpośredniej na świecie/fot.Tomasz Nawrot.tylko w naszym kraju, najmądrzejszy i nieomylny kościół katolicki nazywa ten najbardziej sprawiedliwy i etyczny  sposób zarobkowania "sektą"
Portale takie jak "Tablica.pl" nie zamieszczają ogłoszeń o treści promującej ten system pracy wycina je notorycznie twierdząc, że system pracy M.L.M jest nie zgodny z polskim kodeksem pracy w czasach kiedy bogatsze od Polski kraje proponują ten system pracy w swoich urzędach.

M.L.M oszczędza na kosztach dystrybucji, magazynowania, transporcie, wynajmie powierzchni magazynowych gdzie przechowuje się towar. Oszczędza na reklamie, ponieważ klient, zanim sięgnie po dany produkt, musi się do niego przekonać, usłyszeć o nim.  Produkt bądź usługa promowane są więc przez znane osoby, gwiazdy telewizji, autorytety w danych branżach. Reklama pojawia się w środkach masowego przekazu, co wiąże się z ogromnymi kosztami i odbija na cenie towaru.
Firmy marketingu sieciowego nie reklamują się w tradycyjny sposób, co zmniejsza koszty, a co za tym idzie - dystrybutorzy otrzymują wyższe prowizje.

Ciągle jednak odzywają się głosy wśród tzw. "salonowych ekspertów" że M.L.M to sekta, naciąganie, a nawet, że ten system jest zabroniony w wielu krajach Świata. Miałem zamiar zająć się dalszym omawianiem systemu pracy jednak postanowiłem najpierw obalić mity pokutujące w głowach bezmyślnych internautów, którzy nie wiadomo skąd czerpią i na forum przekazują te kłamliwe informacje.

M.L.M - multi level marketing, marketing wielopoziomowy, marketing sieciowy - to tylko niektóre z określeń systemu opierającego się na budowie struktury sprzedaży. System narodził się w Stanach Zjednoczonych. W Polsce przeżywał swój rozkwit w latach 90-tych. Zadaniem dystrybutora M.L.M jest promocja firmy, sprzedaż produktów oraz tworzenie sieci współpracowników.

Możemy wyróżnić następujące rodzaje M.L.M:

· - marketing sprzedażowy- sieć dystrybutorów zajmujących się sprzedażą produktu lub usługi - w zamian za co - otrzymują prowizję

· - marketing konsumencki- sieć klientów, którzy maja podpisaną umowę dystrybucyjną i zakupują produkt na własny użytek z dużym upustem np. kawa, środki czystości itp.

Tworząc siec współpracowników, dystrybutor zarabia tzw. nad prowizję ze sprzedaży dokonanej przez osoby będące w jego strukturze. Nad prowizja ta wypłacana jest zgodnie z planem wynagradzania w firmie. Firmy oferują swoim dystrybutorom, w zamian za wyniki, różnego rodzaju nagrody rzeczowe premie, wycieczki itp.

Firmy M.L.M zajmują się sprzedażą produktów przez siec dystrybutorów. Produktu takiego nie można nabyć inną drogą, czyli nie znajdziemy go w sklepie czy Internecie - chyba, że oferuje go w taki właśnie sposób współpracownik - zwany też dystrybutorem. Dzięki temu, firma nie wynajmuje wielkich powierzchni w marketach i nie budowie własnych sklepów. W tradycyjnym biznesie największym kosztem jest reklama. Każde przedsiębiorstwo musi wyprodukować oraz wypromować swój towar. M.L.M oszczędza na kosztach dystrybucji, magazynowania, transporcie, wynajmie powierzchni magazynowych gdzie przechowuje się towar. Oszczędza na reklamie, ponieważ klient, zanim sięgnie po dany produkt, musi się do niego przekonać, usłyszeć o nim. Produkt bądź usługa promowane są więc przez znane osoby, gwiazdy telewizji, autorytety w danych branżach. Reklama pojawia się w środkach masowego przekazu, co wiąże się z ogromnymi kosztami i odbija na cenie towaru. Firmy marketingu sieciowego nie reklamują się w tradycyjny sposób, co zmniejsza koszty, a co za tym idzie - dystrybutorzy otrzymują wyższe prowizje.

Oto raport dziesięciu największych firm na świecie działających w tym systemie:

Raport The $100 Million Club jest szczegółowym spisem wszystkich firm na świecie, działających w branży sprzedaży bezpośredniej, które osiągnęły roczne obroty przekraczające 100 milionów dolarów.

W raporcie Klubu 100 milionów dolarów, z całego wachlarza tysięcy zarejestrowanych firm działających w systemie Marketingu Sieciowego, znalazło się tylko kilkadziesiąt firm, z których aż 44 pochodzi ze Stanów Zjednoczonych


Największe firmy MLM na świecie wg krajów

Stany Zjednoczone 44
Japonia 14
Niemcy 3
Peru 2
Brazylia 1
Chiny 1
Meksyk 1
Szwecja 1
Wielka Brytania 1
Źródło: www.directsellingnews.com

Oto 10 firm, które osiągnęły najwyższe obroty:

1. Avon Products Inc.

Avon to światowe przedsiębiorstwo kosmetyczne - lider w dziedzinie sprzedaży bezpośredniej. Linia produktów Avon obejmuje takie marki jak: Avon Color, Anew, Skin So Soft, Advance Techniques Avon Hair Care.

Obrót: 10,7 miliardy dolarów
Produkty: Kosmetyki, biżuteria i ubrania
Rynki: Ponad 100 krajów
Dystrybutorzy: 5800000
Pracownicy: 42.000
Siedziba: Nowy Jork
Rok założenia: 1886

2. Alticor Inc (Amway Corp)

Amway – dystrybutor i producent środków czystości, sprzedający je w systemie sprzedaży bezpośredniej, korzystając z marketingu wielopoziomowego. Od ok. 1980 roku udostępnia w swojej sieci produkty wielu innych firm i marek - np. Gillette,Pierre Cardin, IBM, Microsoft, Coca - cola. Obecnie, obok Quixtari i Access Bisiness Group, spółka - córka Alticor. Inc. z siedzibą główną w Ada, Michigan w Stanach Zjednoczonych.

Obrót:: 8,2 miliardy dolarów
Kraj: Stany Zjednoczone
Produkty: zdrowie / fitness / wellness, sprzęt dla domu, suplementy
Rynki: 80 krajów
Dystrybutorzy: 3000000
Pracownicy: 14.000
Siedziba: Ada, Michigan
Rok założenia: 1959

3. Vorwerk & Co KG (w tym JAFRA Cosmetics)

Głównym przedmiotem działalności firmy Vorwerk jest dystrybucja bezpośrednia różnych produktów, takich jak urządzenia gospodarstwa domowego (np. odkurzacze), wyposażenie do kuchni i kosmetyki. Vorwerk została założona w 1883 roku. Zawiera przedstawicielstwa handlowe, przedsiębiorstwa, która działają w formie spółki komandytowej. Zatrudnia prawie pół miliona ludzi w ponad 60 krajach na całym świecie.

Obrót: 3,4 miliardów dolarów
Kraj: Niemcy
Produkty: kosmetyki i AGD
Rynki: 61 krajów
Dystrybutorzy: 530000
Pracownicy: 23.000
Siedziba: Wuppertal, Niemcy
Rok założenia: 1883

4. Mary Kay Inc

Mary Kay jest jednym z największych na świecie sprzedawców bezpośrednich produktów do pielęgnacji skóry oraz kosmetyków kolorowych. Siedziba Mary Kay World znajduje się w Addison, w Texasie, na przedmieściach Dallas. Mary Kay to forma założona w piątek, 13 września 1963 roku.

Obrót: 2,6 miliardów dolarów
Kraj: Stany Zjednoczone
Produkty: produkty do pielęgnacji skóry oraz kosmetyków kolorowych
Rynki: Więcej niż 35 krajów
Dystrybutorzy: 2000000
Pracownicy: 5.000
Siedziba: Dallas, Texas
Rok założenia: 1963

5. Herbalife Ltd.

Herbalife sprzedaje suplementy diety i produkty higieny osobistej. Szeroka linia produktów Herbalife jest opracowana przez zespół naukowców, lekarzy i ekspertów żywienia, w tym laureata Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny - dra Louis Ignarro.

Obrót: 2,4 miliardów dolarów
Kraj: Stany Zjednoczone
Produkty: suplementów diety, zdrowia i fitness, higiena osobista, pielęgnacji skóry i produkty do kontrolowania wagi ciała
Rynki: 70 krajów
Dystrybutorzy: 1900000
Pracownicy: 3.644
Siedziba: Los Angeles, Kalifornia
Rok założenia: 1980

6. Primerica Financial Services Inc

Primerica jest sprzedawcą produktów i usług finansowych za pomocą hybrydowego modelu sprzedaży bezpośredniej, franchisingu i dystrybucji, z siedzibą w Duluth w stanie Georgia. Jest to największa firma usług finansowych w Ameryce Północnej, z ponad 100.000 licencjonowanych przedstawicieli. Primerica zapewnienie produkty i usługi finansowe za pośrednictwem podmiotów zależnych, w tym fundusze inwestycyjne, kredyty długoterminowe ubezpieczenie, usługi prawne, ubezpieczenia motoryzacyjne, ubezpieczenia domu, monitorowanie i zarządzanie zobowiązaniami i należnościami. Z usług Primerici skorzystało już ponad 6,3 mln klientów.


Dochody: 2,2 miliardów dolarów
Kraj: Stany Zjednoczone
Produkty: Usługi finansowe
Rynki: 5 krajów
Dystrybutorzy: 100000 (na licencji)
Pracownicy: 2.000
Siedziba: Duluth w stanie Georgia
Rok założenia: 1977

7. Brands Corp Tupperware

Tupperware Brands Corporation jest światowym liderem w dziedzinie sprzedaży bezpośredniej produktów dla domu.

Obrót: 2,2 miliardów dolarów
Kraj: Stany Zjednoczone
Produkty: przechowywanie i podawanie produktów kosmetycznych i produktów higieny osobistej
Rynki: 100 krajów
Dystrybutorzy: 2000000
Pracownicy: 14.000
Siedziba: Orlando na Florydzie
Rok założenia: 1946

8. Natura Cosméticos SA

Firma produkująca i dystrybuująca kosmetyki. Została założona w 1969 roku w w São Paulo i Minas Geris w Brazylii. Firma prowadzi również działalność w Argentynie, Chile, Peru, Meksyku, Francji, Wenezueli i Kolumbii.

Obrót: 1,9 miliardów dolarów
Kraj: Brazylia
Produkty: Kosmetyki, produktów higieny osobistej i perfum
Rynki: 8 krajów
Dystrybutorzy: 700000
Pracownicy: 5.700
Siedziba: São Paulo, Brazylia
Rok założenia: 1969

9. Kosmetyki Oriflame B.V.

Oriflame jest liderem na rynku kosmetyków w ponad połowie krajów, w których prowadzi działalność. Działa w Meksyku i Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej, Europie, Azji i Afryki.


Dochody: 1,9 miliardów dolarów
Kraj: Szwecja
Produkty: Kosmetyki
Rynki: 61
Dystrybutorzy: 2800000
Pracownicy: 7.500
Siedziba: Sztokholm, Szwecja
Rok założenia: 1967

10. Forever Living Products

Forever Living jest największym na świecie hodowcą, producentem i dystrybutorem Aloe Vera. Oferuje on kompletną linię napojów z Aloe Vera, produkty do pielęgnacji skóry i kosmetyki, jak również pełną gamę suplementów i produktów naturalnych.

Obrót: 1,7 miliardów dolarów
Produkty: żywienia i pielęgnacji skóry, kosmetyków i produktów odchudzających
Rynki: 137 krajów
Dystrybutorzy: 9300000
Siedziba: Scottsdale w stanie Arizo
Źródło: www.directsellingnews.com

A teraz odpowiem Wam skąd się biorą pieniądze w M.L.M
Odpowiedź na to pytanie jest wbrew pozorom i wbrew temu co piszą niektórzy "salonowi eksperci" że niby dystrybutor jest dodatkowym pośrednikiem, jest bardzo prosta - biorą się ze sprzedaży towarów, bądź usług. Multi Lewel Marketing jest z perspektywy producenta - kanałem dystrybucji, czyli sposobem na sprzedaż towarów i usług. Podstawową zasadą marketingu sieciowego jest skrócenie drogi towaru i usługi od producenta do konsumenta. Pozwala to na wypracowanie znacznych bo od 40 nawet do 80 procentowych oszczędności, które wypłacane są potem dystrybutorom w formie premii, wycieczek krajowych i zagranicznych czy nawet samochodów.
W skład ceny produktu kupowanego w tradycyjnym handlu wchodzą:

- koszty magazynowania i logistyki;
- marża dystrybutorów, hurtowni, i na końcu sklepu;
- koszty wielu transportów miedzy pośrednikami;
- koszty reklamy : TV, Prasa, Bilbordy, Radio, Internet itp.;
- czynsze najmu biur, magazynów, sklepów itp.;
- koszty stałe energii, ogrzewania, telefonów itp.;
- pensje pracowników i kadry menedżerskiej itp.

M.L.M to przyszłość - ale czy Twoja?

Według Światowej Federacji (WFDSA) Marketing sieciowy jest jednym z najbardziej przyszłościowych i najszybciej rozwijających się kanałów dystrybucji produktów. Jest to wiodąca forma sprzedaży w obu Amerykach - w samych tylko Stanach Zjednoczonych 75% ludności dokonuje zakupów poprzez ten kanał dystrybucji, a wartość sprzedaży szacuje się na około 30 mld USD w Europie to już ponad 16 mld Euro (dane WFDSA z 2008r). Biznes oparty na M.L.M jest nowym i rewelacyjnym sposobem osiągania bogactwa. Obroty w tym kanale systematycznie rosną na całym świecie - w 2008 roku przekroczyły już ponad 100 miliardów USD.

W jaki sposób wykorzystać możliwości, które stwarza M.L.M ?

M.L.M ma mnóstwo zalet i otwiera przed Tobą wiele możliwości. Musisz się tylko nauczyć je wykorzystywać. Najważniejsza jest umiejętność zbudowania prawidłowej struktury - takiej, która pozwoli zarobić nie tylko Tobie, ale także pozostałym Dystrybutorom z Twojej grupy. Marketing wielopoziomowy opiera się na zaufaniu i kooperacji, stąd najlepszy model struktury umożliwia osobom, które zaprosiłeś do współpracy zbudowanie swojej własnej sieci. Pamiętaj, że sukces, jaki osiągnęli wszyscy ludzie sukcesu pracujący w tym systemie może przełożyć się bezpośrednio na Twój sukces. Co trzeba zrobić? Trzeba otworzyć się na wiedzę tych, którzy osiągnęli sukces. To oni pokażą Ci co masz zrobić, nie będą mówić ale robić, po to byś i Ty robił, a nie mówił o tym co chciałbyś zrobić.

Podobne artykuły


23
komentarze: 83 | wyświetlenia: 1345
17
komentarze: 109 | wyświetlenia: 2781
15
komentarze: 30 | wyświetlenia: 483
15
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1251
15
komentarze: 11 | wyświetlenia: 1628
14
komentarze: 22 | wyświetlenia: 1810
14
komentarze: 3 | wyświetlenia: 856
14
komentarze: 4 | wyświetlenia: 2597
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 826
13
komentarze: 119 | wyświetlenia: 702
13
komentarze: 48 | wyświetlenia: 1256
13
komentarze: 65 | wyświetlenia: 2542
13
komentarze: 134 | wyświetlenia: 1672
13
komentarze: 33 | wyświetlenia: 621
13
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1385
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Mam wielu znajomych, którzy odnajdują się w firmach typu MLM i świetnie sobie radzą, jeżdżą po świecie w ramach gratyfikacji za wyniki i nie widzę w tym nic złego, ale trzeba pracować i tworzyć swoją sieć, nie ma innej opcji. Tylko ciężką pracą w MLM do czegoś się dochodzi ponad przeciętną.

  marian R,  15/12/2011

Widzę, skalny kwiatku, że wiesz o czym mówisz

Mam paru przyjaciół, co są diamentami we Flavonie :))) Wiem, jak ciężko pracują na sukces, i ile im to sprawia satysfakcji. Jeżdżą po świecie i cały czas działają... Budowanie sieci nie jest już na poziomie "moja" tylko "sieci innych są ważne dla mojej". Pozdrawiam Marianie.

Znam krótsze drogi od producenta do klienta: bazar z rolnikami i producentami, rzemieślnik, pobliski sklep nawet czasem z dostawą do domu, czy sklep internetowy. Te tradycyjne sposoby sprzedaży polecam z następujących powodów:
- Pierwszy powód - Duży wybór punktów sprzedaży i towarów, mniejszy nacisk na kupującego. Samo kupno nie wymusza brania udziału w żadnych programach i cudach niewidac ...  wyświetl więcej

Cóż Januszu, masz jakąś wiedzę, niestety nie jest to wiedza kogoś kto wie o M.L.M dużo bo zarabia. Twoja wiedza niestety jest na poziomie kogoś kto coś słyszał, ale ten, kto Ci przedstawiał wiedzę nigdy nie isiągnął żadnego sukcesu. Więc...? Niestety nie możesz być ekspertem w dziedzinie M.L.M to tak jak gdybym ja - kucharz teraz zaczął się wymądrzać na temat budowania domów.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska