Login lub e-mail Hasło   

Jak osiągnąć sukces hurtowni budowlanej?

Niedawno przeczytałem gdzieś zdanie, które otworzyło mi oczy na prowadzenie biznesu: "Rób mniej - zyskasz więcej". Pewnie wielu z nas goni za każdym klientem, rozb...
Wyświetlenia: 4.485 Zamieszczono 19/11/2011

Niedawno przeczytałem gdzieś zdanie, które otworzyło mi oczy na prowadzenie biznesu: "Rób mniej - zyskasz więcej". Pewnie wielu z nas goni za każdym klientem, rozbudowuje firmę, zwiększa ilość magazynów, samochodów, wózków widłowych i pracowników. Do czego to prowadzi? Mamy coraz mniej czasu, coraz więcej problemów, zmartwień i stresów. Ale czy mamy coraz więcej pieniędzy? Przy takim rozwoju jesteśmy zmuszeni sprzedawać taniej i taniej... Myślę, że to nie prowadzi do niczego dobrego. Nie ma czasu dla rodziny, tracimy radość z życia i prowadzenia biznesu, wpadamy w nałogi. Jak to zmienić? Po pierwsze musimy poszukać punktu optymalnego dla rozwoju naszej firmy - ZŁOTEGO ŚRODKA. Rozwój powinien być zgodny z uwarunkowaniami lokalnymi, adekwatny do ilości ludności, budów, remontów, rozwoju danej okolicy. Powinniśmy poszukać maksymalnej odległości, do której opłaca się wozić materiały budowlane. Po drugie należy się skupić na jakości obsługi, odpowiedniej ilości asortymentu, wystawkach, odpowiednio ustalonych cenach i zoptymalizowaniu gospodarki magazynowej. Musimy zmniejszyć do minimum straty związane z prowadzeniem magazynu i ze sprzedażą z odroczonym terminem płatności. Musimy starać się stworzyć silną, zgrabną, lokalną firmę, a na pewno uzyskamy lepszy efekt finansowy, niż pogoń za zwiększaniem obrotów "na siłę". Zyskamy podwójnie - czas i pieniądze. W tym miejscu warto zacytować jeszcze jedną prawdę ekonomiczną: "Myślimy globalnie - działamy lokalnie". Warto też przytoczyć słowa Roberta z Warszawy, który na naszym forum napisał: "Pierwszym podstawowym pomysłem na podniesienie rentowności składu to są ludzie - handlowcy/sprzedawcy. Nie ma co ukrywać, w ludzi trzeba inwestować – szkolenia plus odpowiednia motywacja. Fachowość w obsłudze klienta jest motorem napędzającym klientów - cena to rzecz względna – każdy klient może wynegocjować odpowiednie warunki zakupu. Praca w hurtowni to nie wyścig szczurów...”

Łukasz Maćkowiak

www.mam-sklad.pl – 120 składów budowlanych w jednym miejscu

Podobne artykuły


14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 284
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 883
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 826
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 893
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 702
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 654
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1328
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1501
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1580
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 927
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 433
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 792
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 348
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 668
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 839
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Bardzo fajną hurtownią budowlaną jest ta: http://www.heban.net/asortyment. Współpracowałem z nimi już kilka razy i złego słowa nie mogę powiedzieć. Zdecydowanie jest to hurtownia, która osiągnęła sukces :)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska