Login lub e-mail Hasło   

Rozmyślania we Lwowie...fragmenty..

Tu co krok to historia.Ta najbliższa czyli najbardziej bolesna.Wspomnienia cudem ocalałych, w porę ostrzeżonych często przez sąsiadów Ukraińców ludzi, którz...
Wyświetlenia: 1.244 Zamieszczono 12/01/2012

Tu co krok to historia.Ta najbliższa czyli najbardziej bolesna.Wspomnienia cudem ocalałych, w porę ostrzeżonych często przez sąsiadów Ukraińców ludzi, którzy wymknęli się mordercom UPA. Mógłbym tu teraz przytoczyć setki przykładów. Czystki etniczne. Zbyt to brutalne i bolesne aby tu o tym teraz pisać ale trzeba pamiętać. Jesteśmy im to winni.Z właszcza teraz kiedy zostali w imię jakiś wyższych niezrozumiałych przyczyn, układów i potrzeb politycznych zapomniani a wręcz często niewygodni.I ch jedyną winą jest to, że zginęli z rąk nie tego wroga, gdyby to zrobiło NKWD byli by ,,wymordowaną elitą Polską"a tak są tylko ,,naszą trudną wspólną historią"....Podobnie traktuje się przez to towarzystwo konflikt i walki polsko-ukraińskie z lat 1918-1919. Polska oficjalnie przeprosiła za ,,Akcję Wisła" czy za Pawłokomlę. A czymś godnym pożałowania jest fakt, że prezydent Polski, zaproszony na obchody rocznicy rzezi wołyńskiej przez rodziny pomordowanych, odmawia a oficjalnie przyjmuje patronat nad odbywającym sie w tym czasie w Sopocie

,,Tygodniem kultury ukraińskiej". Nie tędy droga. Podajmy chocby taki przykład. Kobieta zamordowana przez banderowców. Gardło podcięte kosą i zwłoki wrzucone do studni. W czasie I Wojny Światowej ta kobieta wraz z mężem, ludzie bardzo zamożni, zaopatrywali Legiony Polskie w żywność i wiele innego niezbędnego wyposażenia. Marszałek Piłsudski( tak hołubiony przez przedstawicieli tej partii) wyraził wdzięczność niejednokrotnie za okazaną pomoc, umożliwająć np. naukę ich dzieciom w elitarnych szkołach na koszt państwa. Dziś o grób tej kobiety-patriotki nikt z nich się nie upomni. A gdyby poświęcić choć jedną tysięczną tej energii i zapału jaką zużyto wobec ofiar Katynia... Ale po co? To my tworzymy historię! Efekty takiej polityki wprowadzania nowej wersji historii już są widoczne. Na popularnym portalu internetowym zobaczyć można takie zdarzenie. Obrońcy krzyża pod Pałacem Prezydenckim, protestują,j ednocześnie wyrażają się bardzo pogardliwie o obecnym wtedy rządzie polskim i oczywiście rosyjskim. W pewnym momencie jedna z obrończyń,zaczyna śpiewać ,,Pieśń obrońcy Lwowa" .Śpiewa o Jurku Biczanie, poległym w 1918 roku w listopadzie w walkach o miasto, nieletnim ochotniku. ,,Krzyżowcy" chyba jednak nie mają pojęcia lub wiedzieć nie chcą o tym, że Jurek Biczan zginął w walkach z Ukraińcami. Jest tak jak w pieśni Lecha Makowieckiego ,,Wołyń 1943"

,,Czy spamiętasz Panie świata

męczenników tych z Wołynia

umierali z myślą o tej,która nigdy nie zaginie

Polska o nich zapomniała,rozpłynęła sie w oddali

Czasem drżąca ręka starca świeczkę jeszcze tu zapali

Porastają chwastem zgliszcza,groby toną w bujnej trawie

Jutro już nie będzie komu świeczki za nich tu postawić"

Opamiętajcie się panowie i panie politycy! Przecież na Ukrainie zbrodni przeciw ludzkości nikt nie popiera! Może tylko jakas marginalna część fanatyków ale tacy zdarzają się we wszystkich krajach. Upominając sięo pamięć i prawa swojego narodu nie stracicie niczego w oczach Ukraińców !!!!

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1242
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 931
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1014
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 684
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 503
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 693
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 972
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 386
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 803
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1309
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 596
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 458
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 927
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 373
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Moja babcia była ze Lwowa... opowiadała, jak nocą, cichcem uciekali i co bandyci wyprawiali z tymi, których dopadli... to nie Niemców najbardziej się obawiano, ci byli przewidywalni i mieli, wbrew temu co się mówi, pewne zasady... Ukraińscy bandyci byli bezpardonowi i tak okrutni, że zwyrodnialstwem Niemcy im do pięt nie dorastali...

  mss72,  12/01/2012

Tak Kwiatuszku))) Żal,że teraz o tym się nie mówi,,,,ta kobieta ,o której pisałem to moja babcia...A tak się zachowują nasi politycy z partii najbardziej patriotycznej ...A tera na Ukrainie często bywam,pracuję,mam wielu przyjaciół...I jest tak jak o niej często pisuję))

Zgadzam się z przedmówcami. Polska pamięć historyczna jest wybiórcza - z jednej strony wciąż przypomina się o Katyniu, a z drugiej strony milczy się o ofiarach banderowców - bo to jest poprawne politycznie.
Dla mnie ludzie tacy jak Bandera, ale również tacy jak Romuald Rajs "Bury" zawsze będą bandytami, niezależnie od tego po której stronie stoją i jaką do ich czynów dorobi się ideologię.

Na jakiej podstawie twierdzisz, że "milczy się o ofiarach banderowców"?
Pierwsze z brzegu przykłady zaprzeczają temu twierdzeniu:
http://www.rp.pl/artykul/332527.html
wyborcza.pl/1,76842,10574943,Aleplama.html (ten adres trzeba wkleić ręcznie, bo edytor eioby go nie przyjmuje)

Chyba, że Twoją jedyną lekturą jest „Uważam Rze” ze swoim sztandarowym autorem Rafałem Ziemkiewiczem...

  mss72,  14/01/2012

Na myśli mam tu..zresztą sam obejrzyj...
.http://www.youtube.com/watch?v(...)related
a tego oczym piszesz nie czytam.......i nie porównuj mnie.....((((((((( fuuuu...)))
Pozdrowionka...

@mss72:
Przecież nie napisałem do Ciebie, ale do słowianki.

do belfegor
Nie wiem dlaczego mam wrażenie, że Twój atak jest personalny, a nie merytoryczny:-)

Jaki atak??? Masz chyba manię prześladowczą...
Zadałem merytoryczne pytanie:
"Na jakiej podstawie twierdzisz, że milczy się o ofiarach banderowców?"
Zamiast wymyślać tezy o ataku na Ciebie, spróbuj po prostu odpowiedzieć na pytanie.

Dlaczego mam takie zdanie.
"Polska pamięć historyczna jest wybiórcza - z jednej strony wciąż przypomina się o Katyniu, a z drugiej strony milczy się o ofiarach banderowców - bo to jest poprawne politycznie."
Odniosłam się się do słów:
"A gdyby poświęcić choć jedną tysięczną tej energii i zapału jaką zużyto wobec ofiar Katynia..." oraz
prezydent Polski, zaproszony na obc ...  wyświetl więcej

@slowianka
"nie mamy nic przeciwko temu, żeby na Ukrainie popierać banderowców spod znaku Tryzuba"
Proponuję, żebyś ograniczyła się do pisania za siebie.
Na pewno za mnie takich słów napisać nie masz prawa.
Odnośnie uczestnictwa prezydenta w ww. obchodach:
...  wyświetl więcej

do belfegor
Bardzo się cieszę, że odcinasz się od tego prowokującego stwierdzenia:-)
ale jeśli nie zauważyłeś albo nie zrozumiałeś, to nie dotyczy ono moich czy Twoich poglądów, ale poprawności politycznej. Może powinnam je była napisać w cudzysłowie:-)

Historia to prawda, nawet ta najbardziej bolesna. Wybiórczość jest nieuczciwa, ale nie to jest najgorsze. Jeżeli będziemy przeinaczać, przemilczać, manipulować, to nie wyciągniemy z historii żadnych wniosków.

  belfegor,  14/01/2012

@mss72
Oficjalne polskie publikacje dokumentują, że na Wołyniu bojowcy UPA przy wydatnej pomocy ukraińskiego chłopstwa (zwanego czernią) wymordowali, najczęściej w okrutny sposób, ok. 60 tys. ludzi, a w Małopolsce Wschodniej 35-40 tys.
Polska ludność przeżyła tę masakrę tylko w miastach i ośrodkach samoobrony. Interesuje mnie, jak to wyglądało we Lwowie. Masz jakieś bliższe informacje?

  mss72,  14/01/2012

mam......chętnie Ci udostępnię.....chociaż we Lwowie nie było jawnych czystek...raczej pojedyncze morderstwa i napady na Polaków i większa współpraca poprzez ukraińską milicję z Niemcami...Zbiorę do kupy...
Zresztą tam były komórki UPA jeszcze w latach 50-ych,,,,nie wiem czy czytałeś o europośle Girzyńskim ,który dobrze bawił się w lokalu ,,Kryjówka", obwieszonym portretami Bandery?
Zbiorę do kupy wszystko co mam i jakoś Ci udostępnię...

  mss72,  14/01/2012

i nie twierdzę,że w Polsce się o tym nie mówi,umiejętnie temat omijali przedstawiciele jednej partii,która ma się za najbardziej patriotyczną..i to boli))

  belfegor,  14/01/2012

Wcale Ci takiego zarzutu nie stawiam - przeciwnie, zgadzam się w pełni z wymową tego artykułu. W ubiegłym roku widziałem we Lwowie nowo wzniesiony olbrzymi pomnik S. Bandery (pilnowany całą dobę przez milicjantów). Dla mnie widok w sercu Lwowa pomnika ideologa i twórcy OUN-B organizacji, która zorganizowała i wykonała ludobójstwo polskiej ludności cywilnej , którego ofiarą padło co najmniej 100 ty ...  wyświetl więcej

  mss72,  14/01/2012

No właśnie!A to tylko we Lwowie i okolicach, gdzie indziej na Ukrainie mają o nim jeszcze gorsze zdanie niż my...Wiesz, rodzina Juszczenki i jego żony były mocno zaangażowane w ten ruch....A jeden z twórców właściwego UPA,po którym ślad zaginął nazywał się Sergej Kaczyński,przedwojenny polski oficer a działał na Polesiu..a to tak jako ciekawostkę...)))

Wspaniały temat,brawo.Polacy powinni napisać prawdę o sobie jak polonizowali Kresy ,jak nawracali na katolicyzm,jak mordowali nacjonalistów,którzy sprzeciwiali się sanacji,powinni siegnac prawdy jeszcze głębszej jak panoszyli się tam panowie magnaci ,jak dławili ,bunty kozaków itp ,a nie pieprzyc o cmentarzu orląt,o polskości tych ziem, jakim cudem tam znaleźli się Polacy trzeba znać prawdę.I pyta ...  wyświetl więcej

  mss72,  15/01/2012

Jasne Panie Szymonie, to prawda co pan pisze....ten fragment dotyczy tylko podejścia jednej z partii politycznych do tematu.O tym o czym Pan mówi wiem doskonale i często o tym również pisuję...
Pozdrawiam...w tym artykule nie ma tego o czym Pan pisze w komentarzu..jest o nieświadomości krzyżowców....o polskiej pamięci wybiórczej.....nie można czcić nacjonalizmów krytykując Łupaszkę.Czy dla ...  wyświetl więcej

  mss72,  15/01/2012

staram się zawsze pisać obiektywnie a to powoduje, że w Polsce jestem wyzywany często od agentów rosyjsko-ukraińskich i jeszcze kto by spamiętał jakich -na Ukrainie zaś po obiektywnym artykule zarzuca mi się polski imperializm i wypomina to o czym Pan napisał....więc obiektywne zrozumienie historii i problemu nie jest proste dla żadnej ze stron.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska