Login lub e-mail Hasło   

Marsz Pokutny przeszedł ulicami Warszawy

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.bibula.com/?p=58621
8 lipca przeszedł przez warszawskie Stare Miasto marsz pokutny organizowany przez Krucjatę Różańcową za Ojczyznę.
Wyświetlenia: 1.313 Zamieszczono 11/07/2012
Zgłoszony przez 2 użytkowników jako spam

Marsz rozpoczął się po Mszy Świętej sprawowanej w intencji Krucjaty: Z Maryją, Królową Polski, módlmy się o Polskę wierną Bogu, Krzyżowi i Ewangelii i o wypełnienie Jasnogórskich Ślubów Narodu. Msza z tą intencją jest sprawowana w Warszawie w każdą drugą niedzielę miesiąca, o godzinie 18:00, w kościele oo. Paulinów przy ulicy Długiej.

Stamtąd też po zakończeniu Eucharystii wyruszył marsz. Miał on charakter pokutny, gdyż jest jej ogromna potrzeba: wzywała do niej Matka Boża w Fatimie, co zostało przez wielu zapomniane, a tylko dzięki pokucie i nawróceniu dokona się duchowe odrodzenie naszej Ojczyzny.

Na czele szedł krzyż, a obok niego wizerunek Matki Boskiej Jasnogórskiej, Królowej Polski oraz relikwie św. Maksymiliana Kolbego. Za nimi niesiono transparent Krucjaty Różańcowej za Ojczyznę. Wśród uczestników było wiele rodzin z dziećmi, młodych osób oraz osoby starszych.

Modlono się różańcem, a rozważania oparte były na nauczaniu Sługi Bożego, prymasa Augusta Hlonda:

Odchylenia od zasad moralnych wypaczają zmysł chrześcijański. Z tym obciążeniem Polska nie może się duchowo podźwignąć. Z gorączki zmysłowości, z jadu nienawiści, z żądzy zemsty i krwawych porachunków, z niesprawiedliwości i krzywdy nie będzie zgody i błogosławieństwa w kraju. Trzeba nam się odrodzić w pokucie. Należy narodowi przywyrócić sumienie katolickie.

Poszczególne „dziesiątki” przeplatane były pieśniami patriotycznymi i Maryjnymi.

Marsz wyruszył spod kościoła oo. Paulinów, przeszedł przez Barbakan i przez Rynek Starego Miasta. Dalej, na ulicy Świętojańskiej, stając przed katedrą, upamiętniono gromkim śpiewem pieśni „My chcemy Boga” spoczywających w niej wielkich Prymasów Polski.

Następnie marsz przeszedł przez plac Zamkowy i Krakowskim Przedmieściem, aż do pomnika Sługi Bożego Stefana Wyszyńskiego. Jego uczestnicy zatrzymywali się przed każdym mijanym kościołem, by oddać cześć Najświętszemu Sakramentowi. Zatrzymano się także przed Pałacem Prezydenckim, by wraz z czuwającymi w tamtym miejscu wspomnieć Krzyż „smoleński”.

Przy pomniku Sługi Bożego Stefana kardynała Wyszyńskiego ks. Łukasz Kadziński poprowadził Litanię Narodu Polskiego i wygłosił słowo umocnienia. Zachęcał do pokuty i walki modlitewnej o Polskę, a szczególnie o Warszawę. Następnie prosił o beatyfikację Prymasa Tysiąclecia i pobłogosławił zebranych. Marsz zakończył się wspólnym zaśpiewaniem Apelu Jasnogórskiego.

Marsz pokutny będzie odbywał się co miesiąc, począwszy od września. Ma on obudzić sumienia Polaków i przypominać o konieczności podjęcia pokuty za grzechy Narodu.

Serdecznie zapraszamy! Nie bądźmy obojętni na losy Narodu, lecz walczmy o naszą Ojczyznę pokutą i modlitwą różańcową!

Podobne artykuły


131
komentarze: 65 | wyświetlenia: 45281
103
komentarze: 89 | wyświetlenia: 16528
72
komentarze: 75 | wyświetlenia: 27824
58
komentarze: 37 | wyświetlenia: 12050
41
komentarze: 32 | wyświetlenia: 7334
35
komentarze: 17 | wyświetlenia: 19896
31
komentarze: 31 | wyświetlenia: 5475
31
komentarze: 143 | wyświetlenia: 17040
30
komentarze: 33 | wyświetlenia: 7759
28
komentarze: 46 | wyświetlenia: 2761
31
komentarze: 119 | wyświetlenia: 9265
28
komentarze: 100 | wyświetlenia: 5768
27
komentarze: 8 | wyświetlenia: 3849
27
komentarze: 68 | wyświetlenia: 5110
 
Autor
Dodał do zasobów: swistak
Artykuł



  Amicus,  11/07/2012

Fascynująca relacja, jestem pod wrażeniem!
;)

  ulmed,  11/07/2012

Pan premier zapowiedział, że na jesieni się będzie działo... bezrobocie i takie tam. Trzeba pokuty, i nadziei.

Droga Bibulo, witaj na eiobie.
Podobnie jak Amicus uwielbiam opowiesci z gatunku "time travel".
Dziekujemy za wspaniala robote jaka wykonujesz za nas swieckich humanistow i racjonalistow. Prosze, pozdrow od nas Swistaka. Jakos nam ostanio milczy...
Polecam ci moj najnowszy artykul: "Bogowie na lawie oskarzonych".
Prosze, nie zniechecaj sie tytulem jest dosc mylacy.
Za powyzszy artykul otrzymujesz nasza rekomendacje.
Tak trzymac!

Do:youngcontrarian.
Rekomendacja tegoż oto tekstu - to jest wyraz INTELIGENCJI STOSOWANEJ! Tak trzymać - jestem z Tobą! Good job... :)

Januszu dzieki za wsparcie naszego ruchu.
Sam artykul jest dla nas bardzo budujacy ale te zdjecia dzieci bardzo mnie niepokoja.
Czyz moralnie i intelektualnie nie byloby uczciwiej zaprosic je/ich do uczestnictwa w tej imprezie kiedy uzyskaja pelnoletnosc ?

Nie pozostaje mi nic innego jak dołączyć do was, panowie. Odrzucanie nic nie daje, a rekomendacja, i owszem, niechaj nadal pracują nad samounicestwieniem starego paradygmatu... Ojej...
Co do dzieci, one kiedyś odpowiednio podziękują swoim opiekunom... tak jak i ja, za zmuszanie mnie do chodzenia do kościoła i na te różne spędy katolickie, niech tylko troszkę podrosną, logiczne myślenie włącza się dopiero około 10 roku życia...

A niech to... Jeśli pracują na samounicestwienie... To i ja dołączę z rekomendacją. :)

  Amicus,  11/07/2012

No to już chyba nie mam wyjścia...
;)

  ulmed,  11/07/2012

Czy to jakiś klub się zawiązał? Pokuta nie zaszkodziła chyba nikomu.
Grzesznicy, do Grzechyni i grzechy odpokutować. Zło się rozlewa, a tu szydzenie.
Noe wiedział i coś uratował, czy sytuacja dziś różni się wiele od tej zamierzchłej?
Ja dziękuję każdemu za modlitwę, za dobre myśli, a pokuta jest za grzechy, nie tylko tych, którzy tam maszerują. Za wszystkich.
Szydzić z takich ludzi można? Kto to robi? Inteligenci?

Pokuta odnosi najlepszy skutek, gdy odprawiana w zaciszu i dla siebie samego, jeśli taka jest potrzeba człowieka... Marsze pokutne na pokaz, są żałosną próbą reanimacji czegoś, co nie wróci. Ludzie nie będą już dłużej dawać manipulować się instytucji "namiestniczej" - nie ma ona nic wspólnego z wiarą. Wiary szuka się w sercu, a nie na ulicach w pokazach "siły" religijnej. Indoktrynacja dzieci i ic ...  wyświetl więcej

Do: Ulmed.
Ulko - szyderstwem jest raczej urządzanie takich "pokut". I jestem zdecydowanie przeciwko takim szyderstwom i jednocześnie bałwochwalstwom (nie chcę wyłuszczać, co w tym marszu jest bałwochwalstwem). Jestem zdecydowanie daleki od wszelkich prób wyszydzania jakiejkolwiek wiary czy religii.
Natomiast jestem zdecydowanie przeciwko takim rodzajom "pokut", przeciw głupocie, prz ...  wyświetl więcej

Ciekaw jestem czy dzieci przedstawione na tym obrazku wzięły udział w marszu z własnej, nieprzymuszonej woli i w pełni świadome tego, co robią, i co się wokół nich dzieje.

I jeszcze jeden świeży "kwiatuszek" - pewnie też będzie marsz:

"Stanowczo protestuję przeciwko organizacji w Warszawie na Stadionie Narodowym w dniu 1 sierpnia 2012 roku koncertu piosenkarki Louise Ciccone, zwącej się "Madonną". W chwili, gdy cała stolica obchodzić będzie rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, Madonna po raz kolejny chce zakpić z Polaków. Przypominam, że w roku 2009 kon

...  wyświetl więcej

Januszu , dziekuje za cytat - perelke....
Tak na powaznie ..... uwazam ze wszyscy wybitni artysci z Zachodu i ze Wschodu powinni sie dobrze zapoznac z historia Polski przed organizowaniem u nas koncertu.
Przeciez pozostalo w naszym kalendarzu pare dat, w ktorych nie wybuchlo jakies nieudane powstanie, nie dokonano jakiejs ofensywy militarnej, nie dokonano zadnej masowej egze

...  wyświetl więcej

Do: youngcontrarian.
Niektórzy pewnie chcieliby, aby z tymi koncertami Polsce było jak z seksem w średniowieczu. Warto więc może byłoby "powzorować" się na tzw. księgach pokutnych i wymyślić jakieś pokuty dla grzeszników chodzących na koncerty. I właśnie dlatego - aby "zapłodnić" żywe umysły członków MOP (Mobilne Oddziały Pokutnicze) - teraz troszkę o tym seksie onegdaj...

"Od VIII

...  wyświetl więcej

Januszu, dawno nie bylem u spowiedzi...

Drzewiej to spowiedzi bywaly !!!!!!!!!!:-) Arcyciekawe spowiednicze pytania z pogranicza psychologii ....i zasad zdrowego odzywiania ....genialne i jakze prorocze...!

Napisales prawie gotowy artykul. Siadaj stary i do roboty .... doszlifuj go gdzie trzeba...ladnie zapakuj....
Seks to chodliwy towar.... zawsze sie dobrze sprzedaje... na

...  wyświetl więcej

Do: youngcontrarian.
:))
Co do pisania - natchnienie trzeba byłoby łapnąć :). Ale też pwieliłbym jedynie słowa Pani Uty Ranke-Heinemann - autorki m.in. "Eunuchy do raju - kościół katolicki a seksualizm" czy "Nie i amen". To świetna pisarka, profesor i doktor hablitowany teologii katolikiej, córka prezydenta Niemiec w latach 1969-1974 Gustava Heinemanna.
Konsekwentnie tropi wsz ...  wyświetl więcej

  ulmed,  13/07/2012

Ooo, grupa trzymająca trzyma się frontem, tylko ja, biedna bidula staję w obronie prawa KAŻDEGO człowieka do wyrażania swoich relacji religijnych z Bogiem w taki sposób jaki uważają za najlepszy.
Nie zgadzam się z opiniami o dzieciach. Rodzice mają prawo wychowywać swoje dzieci.
Wszystkich wyznawców opcji - my mądrzy i światli - wiemy co jest dobre, co jest godne, co należy - odsyłam do kreatorów jedynie słusznych idei.

Wychowywać - TAK, indoktrynować - NIE.

  Amicus,  13/07/2012

"odsyłam do kreatorów jedynie słusznych idei."
Ulmed, chwilowo nie stać mnie na wycieczkę do Watykanu ;)

Amicusie , byc moze nie bedziesz musial opuszczac Polski. Jak tak dalej pojdzie to caly rzad Stolicy Piotrowej wraz z ludnoscia Watykanu poprosi o azyl religijny u nas. Infrastrukture juz maja...

  Amicus,  13/07/2012

"azyl religijny u nas"
Boże, chroń nas przed takimi azylantami!
I bez tego pasożytów ci u nas dostatek ;)

Gdzie twoja wyobraznia , Amicus ?...Czy moze byc cos bardziej cenniejszego od widoku obywatela Jozefa Ratzingera stojacego w kolejce po zasilek...albo bylego super-kardynala Tarcisio Bertone uczeszczajacego na kursy spawaczy....

  Amicus,  13/07/2012

Widoki to zaiste ucieszne być muszą, aczkolwiek wyobraźnię mą nieco przerastające :)
Ale, zaraz, zaraz... Zasiłek? Toż to z naszych podatków! Kursy zawodowe? A potem praca zarobkowa, kiedy tyle młodzieży bezrobotnej?
A w łańcuchy towarzystwo, łopata w dłoń i na Żuławy - tam zawsze jest co robić! ;)

  ulmed,  13/07/2012

Wychowywać można jeśli to jest zgodne z naszymi poglądami? Tak?
Jeśli to są inne poglądy ( mniemam gorsze ), to już nie jest wychowanie , a indoktrynacja. Tak?

Jeśli chodzi o religię, to nieuczciwym jest wobec nierozumiejącego tej całej otoczki ideologicznej dziecka, by uczestniczyło i/ lub było zmuszane do uczestnictwa w obrzędach, które tak naprawdę nie znaczą dla niego nic, dopóki nie dorośnie na tyle, by mogło zrobić własne rozeznanie w temacie i poczynić obserwacje ludzkich zachowań, które może skonfrontować z rzeczywistym działaniem religijnej post ...  wyświetl więcej

Droga Kasiu,
Jestem z Toba w tej kwestii. Daje swoim dzieciom wiedza o innych religiach od najmlodszych lat. Kosmopolityczne szkoly w NY rowniez . Amerykanie musieli w koncu zaakceptowac konsekwencje polityki wielokulturowosci. Wybor Prezydenta Obamy jest zywym tego przykladem/uzewnetrznieniem.
9/11 zmienil percepcje religii w Stanach na zawsze....

Nie chce sie powtarzac.

...  wyświetl więcej

I ja daję to mojemu synowi. W gimnazjum zapewne będzie chodził na etykę czy religioznawstwo, ale nie na lekcje religii katolickiej. Zaszczepiam mu miłość do Natury i Matki Ziemi, ucząc o współdziałających energiach i szacunku dla wszystkich mieszkańców tej planety. Uczestniczy w Słowiańskich tradycjach, by wiedział skąd jego RÓD i korzenie, do kościoła katolickiego chodzi przy okazji obrządków rod ...  wyświetl więcej

I ja wtrącę swoje grosze do tej dyskusji, a zrobię to poprzez wklejenie cytatu. Oto on : "Gdy rodzi się dziecko, czy dziedziczy po rodzicach ich poglądy polityczne? Każdy powie, że nie, bo jest zbyt młode by w ogóle rozumieć politykę. W takim razie dlaczego dziedziczy poglądy religijne? Gdzie tu logika?"

  Amicus,  13/07/2012

Proponuję zapisywać dzieci do partii politycznych zaraz po nadaniu im numeru PESEL, a najpóźniej po chrzcie. Dzięki temu można będzie przewidywać wyniki wyborów z osiemnastoletnim wyprzedzeniem.
;)

  ulmed,  13/07/2012

Mam takie niedyskretne pytanie do SK - dlaczego Twój syn uczestniczy w Słowiańskich tradycjach? Dlaczego jest indoktrynowany?
Zadziwia mnie logika wielu innych wypowiedzi, łatwo zabieracie drugiemu człowiekowi prawo, zastawiając sobie prawo do wolności wyznania, do wychowania dzieci, do wyboru opcji politycznej i seksualnej! Wy chcecie, żeby inni byli na waszą modłę. Jeśli nie są to; słoma, ...  wyświetl więcej

Przyjrzyjcie sie pierwszemu zdjeciu:

Spojrzcie na te glosniki z przymocowanym do nich skupionym w modlitwie facetem...przeciez to znacznie bardziej zabawne od slynnego pana Motyla na Piotrkowskiej....

Tengel....i te czerwone krawaty ?....tym facetom cos sie pokrecilo...

  eugen,  13/07/2012

Żałosny obraz polskiej religijnej rzeczywistości - trzeba się zabrac do roboty to i Bóg pomoże ...

  eugen,  13/07/2012

Dla mnie to inspiracja jak można sterowac umysłami ludzi - wspaniałe doświadczenie . Dziękuję autorowi artykułu za tak rewelacyjny dla mnie reportaż.

  Elba,  14/07/2012

Wszystko jest dla nas nauką, którą człowiek mądry przyjmuje z pokorą, wiedząc, że jego zmysły mogą być zawodne. Wielu ludzi, otwierając się na świat duchowy, zapomina, że pod płaszczykiem rozświetlonych istot ukazują się im byty, które są przeciwne ich rozwojowi. Na początku przekazy od nich płynące zawierają informacje znane, co do których prawdziwości nie ma nigdy wątpliwości, lecz w miarę rozwo ...  wyświetl więcej

  ulmed,  14/07/2012

Masz rację, wszystko jest nauką. Pamięć i nauka to powinność człowieka, tak myślę.
Właśnie znalazłam ciekawy cytat: "Martin Niemöller, niemiecki pastor powiedział przed laty: „Najpierw przyszli po komunistów, ale się nie odezwałem, bo nie byłem komunistą. Potem przyszli po socjaldemokratów i nie odezwałem się, bo nie byłem socjaldemokratą. Potem przyszli po związkowców, i znów nie protestow ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  13/07/2012

Wolna wola to iluzja w świecie, gdzie tylko Bóg przyrzekł człowiekowi ją szanować. Szatan moze dowolnie mieszać we umysłach, co widać u eugena, youngcontrariana, amicusa nawet u biegłego w piśmie Janusza

  eugen,  13/07/2012

Świstaczku znam wiele wiodących religii, zawsze byłem i jestem pełen podziwu dla ludzi głęboko oddanych ich ideałom i dogmatom. To jest ich wewnętrzna sprawa i nie zamierzam nic im sugerowac. Mogę się tylko za nich pomodlic do ich Boga lub inaczej określanego... co w Twoim przypadku uczynię.
Mam inny pogląd , ale i szanuję Twój bo to był na pewno przemyślany wybór.

Patrz i ucz się, Świstak, tak zachowuje się mądry człowiek. Gratulację Eugen, mądrze mówisz, szanujesz ludzi o odmiennym światopoglądzie i potrafisz zachować dystans.

Drogi Swistaku-Rodaku,
Miedzy innymi z mysla o Tobie uzupelnilem moj artykul "Bogowie na lawie oskarzonych - perspektywa adwokata (z wyzwaniem) " krotkim addendum (wyzwanie adresowane do teistow znajdziesz na koncu artykulu) .
Czy jestes w stanie podjac ten niezwykly ale intelektualnie uczciwy i szlachetny pojedynek intelektualny polegajacy na "wytykaniu" sobie pozytywnych aspektow/stron?



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska