Login lub e-mail Hasło   

Sleight of mouth

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://perswaduj.pl/sleight-of-mouth/
Jeśli chciałbyś się dowiedzieć jak szybko rozwalić czyjeś lub własne przekonania, możesz użyć tego narzędzia i cieszyć się jego skutecznością.
Wyświetlenia: 2.202 Zamieszczono 15/09/2012

Sleight of mouth

 

Sleight of mouth, narzędzie stworzone przez Roberta Dilts’a. Jest to zbiór wzorców językowych, które sprawdzają się znakomicie przy rozbijaniu przekonań (również własnych) jak i argumentów.

Przedstawię Ci 14 swoistego rodzaju technik, które wchodzą w skład tego narzędzia. Dzięki ich przyswojeniu Twoja zdolność, a raczej zręczność językowa będzie na bardzo wysokim poziomie, co jednocześnie da Ci równie wysokie rezultaty w akcie perswazji.

 

1.     Intencja

Zmiana intencji, stojąca za argumentem lub przekonaniem na pozytywną.

 

2.     Konsekwencja

Podanie takiej konsekwencji, która podważy przekonanie.

 

3.     Kontrprzykład

Znalezienie przykładu, które podważy przekonanie.

 

4.     Odniesienie do siebie

Odnieś przekonanie do siebie, i w pewien sposób obwiń rozmówcę.

 

5.     Strategie rzeczywistości

Przekonaj rozmówcę, że sens przekonania jest zależny od punktu widzenia.

 

6.      Model świata

Spójrz na przekonanie z innej perspektywy.

 

7.     Meta rama

Stwórz przekonanie do przekonania

 

8.     Zmiana ramy

Przedstaw przekonanie w innym kontekście

 

9.     Hierarchia wartości

Połączenie przekonania z jakąś wyższą wartością

 

10.  Chuck down

Poziom bardziej szczegółowy. Znalezienie elementu przekonania, które je podważy.

 

11.  Chuck up

Poziom bardziej ogólny. Generalizacja przekonania.

 

12.  Analogia

Używanie analogi, lub metafory do podważenia przekonania.

 

13.  Inny rezultat

Znalezienie innego rezultatu, który przedstawi przekonanie w złym świetle.

 

14.  Przedefiniowanie

Zmiana znaczenie, przy użyciu podobnych słów, jednak wywołujących inną reakcję.

 

To już są wszystkie narzędzia, jednak na początku może być problem z ich dokładnym zrozumieniem, więc przedstawię Ci przykład, który będzie przeanalizowany, przez każdy wzorzec.

Trudno jest podejść do dziewczyny.

1.     Intencja: Jest to szansa byś zmienił swoje życie na lepsze, i poznał wyjątkową kobietę.
2.     Konsekwencja: Być może będzie ciężko, ale jeśli się przełamiesz, to już zawsze będziesz miał łatwiej.
3.     Kontrprzykład: Pamiętasz jak rozmawiało Ci się dobrze, z tamtą nieznajomą. Masz szansę to powtórzyć.
4.     Odniesienie do siebie: Naprawdę nie wiem jak możesz bać się takiego czegoś, przecież Cię nie zje… Ja bez problemu to robię, patrz!
5.     Strategia rzeczywistości: Co oznacza dla Ciebie „trudno”?
6.     Model świata: Mówisz tak tylko, ponieważ nie chcesz podjąć żadnego wyzwania.
7.     Meta rama: Może po prostu do końca życia powinieneś zostać sam.
8.     Zmiana ramy: Gdyby faktycznie to było takie trudne, to ludzie by dawno wyginęli.
9.     Hierarchia wartości: Takie podejście nie tylko da Ci wiele doświadczenia, ale również pewności siebie, która przyda Ci się w życiu.
10.  Chuck down: To, że jest to trudne dla innych, nie znaczy, że takie samo jest dla Ciebie.
11.  Chuck up: Posiadanie bliskiej osoby, pozwoli Ci na bycie szczęśliwym.
12.  Analogia: Mam znajomego, który boi się zagadać do kobiety. Od 5 lat nikogo nie miał.
13.  Inny rezultat: Kiepsko widzę Twoje życie w przyszłości, kiedy nie będziesz miał z kim porozmawiać, nie mówiąc już o jakże wspaniałej prokreacji :D

14.  Przedefiniowanie: To nie do końca tak, ze podchodzenie do dziewczyn jest trudne. Po prostu wymaga pewnego wkładu od siebie. W końcu sukces sam nie przychodzi.

 

Mam nadzieję, że zrozumiałeś każdy ze wzorców. Pamiętaj, że na każdą osobę może działać inny. Więc w konwersacji musisz wybierać i próbować tak długo, aż nie osiągniesz zamierzonego efektu. Najważniejsza jest praktyka. Pozdrawiam.

www.perswaduj.pl

Podobne artykuły


11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 400
11
komentarze: 10 | wyświetlenia: 1658
11
komentarze: 32 | wyświetlenia: 403
10
komentarze: 8 | wyświetlenia: 693
10
komentarze: 5 | wyświetlenia: 918
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 213
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 195
9
komentarze: 10 | wyświetlenia: 593
9
komentarze: 20 | wyświetlenia: 269
9
komentarze: 18 | wyświetlenia: 366
9
komentarze: 12 | wyświetlenia: 438
9
komentarze: 4 | wyświetlenia: 537
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 278
9
komentarze: 7 | wyświetlenia: 587
9
komentarze: 5 | wyświetlenia: 573
 
Autor
Artykuł



  ykes,  15/09/2012

To chyba spis treści z jakiejś podrzędnej książeczki o NLP.

  liwa,  16/09/2012

a co to za jakieś bzdety? rany, ludzie, ale Wy potraficie wymyślać...brak słów...

Cóż, nie każdemu wszystko może się podobać. Ale jeśli ktoś chce kogoś skrytykować to chociaż konstruktywnie. Narzędzie w artykule jest wykorzystywane głównie w nlp, wystarczy zresztą wpisać w google. Ale jeśli ktoś chce krytykować coś nad czym się nie zna, to chociaż niech napisze, co dokładnie mu się nie podoba. Ponieważ na pierwszy rzut oka wszystko może być bzdetne. A to akurat określenie niczego mądrego nie wnosi.
Pozdrawiam.

  ykes,  17/09/2012

Przykład z brzegu:
"Przedstawię Ci 14 swoistego rodzaju technik" - techniki wcale nie zostały przedstawione w tym artykule.

Masz poniekąd rację. Całą techniką, narzędziem jest sleight of mouth. Jest to kwestia nazewnictwa. Natomiast faktycznie efektywniej byłoby nazwać jako wzorce. Ale jak już wspomniałem jest to gra słów, i nie zmienia znaczenia tekstu. Jest krótki i wygląda w taki sposób, ale nie każda technika zajmuje 5 stron, a nie chciałbym wymyślać czegoś na siłę. Bo to, że jest krótkie nie oznacza, że jest złe. :)

<a href="https://www.rafalszrajnert.pl/(...)e-zima/">jazda porsche</a>
<a href="https://www.rafalszrajnert.pl/(...)iorcow/">zasady przedsiebiorców</a>
<a href=" ...  wyświetl więcej

<a href="https://www.rafalszrajnert.pl/(...)e-zima/">jazda porsche</a>
<a href="https://www.rafalszrajnert.pl/(...)iorcow/">zasady przedsiebiorców</a>
<a href=" ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska