Login lub e-mail Hasło   

Odchudzanie z Garcinia cambogia

Okazuje się, że przyjmowanie wyciągu z Garcinia cambogia może dawać spektakularne efekty w redukcji oraz utrzymaniu wagi u osób odchudzających się, ale owoce mają r&oacut...
Wyświetlenia: 3.835 Zamieszczono 17/01/2013

Okazuje się, że przyjmowanie wyciągu z Garcinia cambogia może dawać spektakularne efekty w redukcji oraz utrzymaniu wagi u osób odchudzających się, ale owoce mają również inne właściwości zdrowotne.

Składnikiem aktywnym Garcinii jest kwas hydroksycytrynowy, pozyskiwany ze skórki owocu, kształtem przypominającego małą dynię. W krajach orientalnych bezwonny, bezsmakowy proszek ze skórki tamaryndowca wykorzystywany jest od wielu lat jako przyprawa do curry, wędlin oraz napojów smakowych. Poza tym, Garcinia jest ceniona i wykorzystywana w hinduskiej medycynie naturalnej "ayurveda", jako zioło podnoszące poziom witalności całego organizmu - wszystkich narządów i układów. Tradycyjnie stosowana jest w leczeniu reumatyzmu, wrzodów żołądka oraz zaburzeń jelitowych, jak również jako środek zmniejszający gazy i wzdęcia. 

Kwas hydroksycytrynowy stanowi nawet 30% masy owoców Garcinii. Substancja ta nie działa bezpośrednio na mózg (jak większość suplementów odchudzających, które hamują apetyt), lecz lokalnie na wątrobę


Wątroba to narząd w naszym organizmie, który magazynuje nadmiar energii (kalorii) w postaci glikogenu. Jeśli przyjmujemy z pożywieniem więcej kalorii niż nasze zapotrzebowanie, wątroba gromadzi te zapasy przez kilka godzin. Jeśli kalorii jest naprawdę dużo, część z nich przekształcana jest w kwasy tłuszczowe, a następnie tłuszcz gromadzony jest w organizmie. I na tym właśnie etapie, działa kwas hydroksycytrynowy - hamuje produkcję tłuszczu, podczas gdy wątroba jest w stanie zmagazynować więcej energii. W konsekwencji tego, wysyłany jest sygnał "jestem najedzony" do ośrodka sytości w mózgu, my mamymniejszy apetyt i łaknienie, a posiłki stają się bardziej sycące.

W wielu badań klinicznych udowodniono, że Garcinia zwiększa produkcję ciepła przez organizm, przyspieszając przemianę materii i tempo spalania kalorii. Dodatkowo, jeśli ćwiczymy, proces ten jest jeszcze bardziej aktywny, a więc sport wspomaga dodatkowo działanie owocu.

Poza tym, Garcinia zmniejsza tendencję do produkcji kwasów tłuszczowych, obniżając poziom złego cholesterolu LDL w naszym organizmie.

W 2000 r. w czasopiśmie naukowym "Journal of International Medical Research" opublikowano bardzo ciekawe badanie dotyczące właściwości odchudzających Garcinii cambogia. Otyłym ochotnikom podawano 300 mg ekstraktu z rośliny dziennie przez okres 12 tygodni. W grupie osób otrzymujących suplement odnotowano znaczną różnicę utraty wagi w porównaniu do grupy kontrolnej (3,5 kg vs 1,2 kg). 

Z kolei, w badaniu wykonywanym na zwierzętach, opublikowanym w 2011 r. w "Lipids in Health and Disease", okazało się że Garcinia pomagała złagodzić negatywne skutki diety obfitującej w tłuszcz oraz cukier. Ponadto, wyciąg z rośliny stanowił świetne źródło przeciwutleniaczy, łagodząc stres organizmu.


Garcinia może mieć pozytywne działanie w profilaktyce cukrzycy. Zgodnie z badaniem opublikowanym w 2005 r. w "American Journal of Physiology", kwas hydroksycytrynowy - aktywny składnik Garcinia, opóźniał oraz zmniejszał wchłanianie glukozy po posiłkach, poprawiając jej metabolizm. W 2003 r. w czasopiśmie "Fitoterapia" stwierdzono także, że Garcinia poprawiła metabolizm glukozy, obniżając poziom insuliny u myszy które otrzymały suplement, w porównaniu do grupy placebo.

Celem badań z 2003 r. opublikowanych w "Current Therapeutic Research" było sprawdzenie wpływu kwasu hydroksycytrynowego na rozmieszczenie tkanki tłuszczowej w ciele. Wyniki były bardzo interesujące! Uczestnicy badania bez zmian w diecie i aktywności fizycznej, spożywając 1000 mg Garcinia cambogia dziennie w ciągu 3 miesięcy odnotowali znaczny spadek ilości zgromadzonej brzusznej tkanki tłuszczowej.

Maksymalna dawka Garcinii na dzień to 1500 mg (www.drugs.com). Nie może być stosowana przez kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz diabetyków. 

Według aktualnej wiedzy, stosowanie Garcinia cambogia u osób odchudzających się jest bezpieczne - roślina nie wchodzi w interakcje z lekami i nie wywołuje efektów ubocznych. 

Podsumowując - Garcinia cambogia blokuje odkładanie się tłuszczu na brzuchu, zwiększa jego spalanie, dodaje energii i hamuje apetyt ... może warto spróbować?

Podobne artykuły


14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 716
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1078
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1236
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 781
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 878
13
komentarze: 1 | wyświetlenia: 764
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 791
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 632
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1077
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 542
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 608
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1149
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1148
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 552
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 356
 
Autor
Artykuł
Dodatkowe informacje

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska