JustPaste.it

Czy warto zatrudnić specjalistów od social media?

Firma bez odpowiedniej strategii działania w social media nie ma szans na zdobycie wartościowych klientów. Czy można samemu skutecznie realizować działania marketingowe tego typu?

Firma bez odpowiedniej strategii działania w social media nie ma szans na zdobycie wartościowych klientów. Czy można samemu skutecznie realizować działania marketingowe tego typu?

 

b637397ec8b05864eab913acced8417f.jpgObecność obowiązkowa

Praktycznie każda, najmniejsza firma jest obecna w Internecie pod postacią strony internetowej lub profilu w mediach społecznościowych. Decydując się na prowadzenie biznesu typu agencja reklamowa, będziemy musieli zadbać o odpowiednią jakość naszych działań na wspomnianych płaszczyznach. Od czego warto zacząć? Nie ma w tym przypadku reguły. Powinniśmy się przede wszystkim zastanowić co wiemy o social media i jak możemy je wykorzystać w kreowaniu naszej marki i przyciąganiu uwagi nowych klientów. Podstawowym błędem większości przedsiębiorców jest przekonanie, że to co podoba się im – spodoba się także szerokiej publiczności. To bardzo zgubne myślenie owocujące brakiem odpowiedniej liczby fanów lub niedostatecznym zaangażowaniem zgromadzonej społeczności. Wszystko sprowadza się zatem do tego, że nasze działania są nieskuteczne i równie dobrze czas poświęcony na media społecznościowe moglibyśmy przeznaczyć na coś innego.

Pytaj bardziej doświadczonych

Jeżeli nie miałeś żadnej styczności z social media od strony marketingowej lub biznesowej to na początku najlepiej skorzystać z pomocy fachowców. Owszem, możesz zająć się sam wszystkim, ale  będziesz musiał poświęcić dużo czasu – przede wszystkim na naukę i wyszukiwanie wartościowych  informacji. Twoja agencja reklamowa raczej wiele na tym nie skorzysta. W internecie nie brak poradników i różnego rodzaju forów gdzie można poszukiwać specjalistycznych informacji. Pamiętaj jednak, że naprawdę wartościową i obszerną wiedzę nikt nie podzieli się z Tobą za darmo. Jeśli byłoby inaczej nie miałbyś przecież dylematu czy korzystać z pomocy fachowców.

Uważaj, przynajmniej na początku

Skorzystanie z pomocy z profesjonalnej firmy, zajmującej się działaniami w social media pozwoli oszczędzić czas oraz pieniądze. Nie będziesz musiał się głowić co powinieneś opublikować i kiedy. Wszystko zostanie zrobione za Ciebie, a Ty rozliczysz wykonawcę z efektów i wyników. Szanująca się agencja reklamowa powinna posiadać estetyczny i odpowiednio zbudowany profil, pokazujący jej możliwości oraz dokonania. Dodatkowo działania powinny być zaplanowane w odniesieniu do położenia geograficznego. Jeśli dana firma jest np. ze Szczecina, jej fani muszą być angażowani w sposób pozwalający na uzyskanie z tego tytułu określonych korzyści. Jeśli poszukujesz oszczędności możesz skorzystać z pomocy profesjonalnego wsparcia jedynie na starcie. Po okresie zbudowania profilu i określenia strategii sam przejmiesz działania, bogatszy już o odpowiednią wiedzę.

Oszczędności? Tylko pozornie

Na wizerunku firmy nie powinniśmy oszczędzać. Zyskane w ten sposób pieniądze stracimy zapewne w inny sposób wynikający z naszego skąpstwa lub przekonania o własnej wiedzy i umiejętnościach. Jeśli nie posiadamy wymaganych środków lepiej zbudować prosty profil typu informacyjnego oraz uważnie obserwować konkurencję. Nie starajmy się jednak w żadne sposób szarżować. Internet to skarbnica wszelakiej wiedzy. Wszystkie nasze błędy i pomyłki w odpowiednim czasie wytknie nam nasza konkurencja.

Więcej na temat social media przeczytasz na blogu na stronie www.gutmedia.pl.