Login lub e-mail Hasło   

9 Powodów dlaczego warto biegać, jeździć na rowerze albo pływać

Nie wiesz jakie są najlepsze ćwiczenia na schudnięcie, to przeczytaj ten artykuł, a poznasz wszystko.
Wyświetlenia: 1.025 Zamieszczono 20/03/2013

Wiele powodów przemawia za tym, żeby zacząć biegać, pływać albo jeździć na rowerze. Oczywiście większość z nas je zna i rozumie… przynajmniej teorii. No właśnie w teorii. Niestety, ale przeważnie na takiej teorii się kończy.

Teoretycznie znamy korzyści płynące z biegania, ale tylko teoretycznie. Gdyby bowiem ludzie w praktyce znali korzyści płynące z regularnego biegania albo jeżdżenia na rowerze, to natychmiast ćwiczyliby regularnie.

W związku z tym chcę Ci dzisiaj przedstawić dziewięć najważniejszych korzyści i powodów, dlaczego warto zacząć wykonywać ćwiczenia aerobowe takie jak: bieganie, pływanie czy jazda na rowerze.

Jestem absolutnie pewien, że po przeczytaniu tego tekstu, przekonasz się do regularnego treningu i dosłownie poczujesz na własnej skórze korzyści z tego płynące.

1. Wzmocnienie organizmu zdrowie

Pewnie już to wiesz, ale jednym z najważniejszych powodów przemawiających za bieganiem, jeżdżeniem na rowerze albo pływaniem jest to, że polepszają one nasze zdrowie. Dzięki tym ćwiczeniom nie tylko będziesz wyglądać lepiej, ale też i Twój organizm się wzmocni.

A to jeszcze nie wszytko, bo oprócz oczywistych korzyści, jakim jest zrzucenie kilku kilogramów i wyszczuplenie ud, ramion – polepszy Ci się odczuwalnie nastrój. Nie będziesz się tak szybko męczyć, a więc i po powrocie z pracy będziesz się lepiej czuć lepiej i mieć więcej energii.

2. Większą pewnością siebie

Bieganie podnosi Twoją pewność siebie i poczucie własnej wartości. Dlaczego? Spytaj kogoś kto biega. Na pewno potwierdzi Ci, że uprawianie takiego sportu regularnie powoduje, że człowiek inaczej czuje się w swojej skórze i inaczej myśli o sobie.

W końcu mało kto decyduje się na regularne bieganie/jeżdżenie na rowerze i ktoś kto ma na tyle silnej woli, żeby to robić, śmiało może uważać, że dokonuje czegoś wyjątkowego. Każde wykonane ćwiczenie, to zwycięstwo, a każde zwycięstwo podnosi pewność siebie i zadowolenie z życia.

3. Dodatkowa ochrona przed chorobami

Jak dotąd wymieniłem już trochę korzyści płynących z wykonywania ćwiczeń aerobowych, takich jak bieganie i jeżdżenie na rowerze. Ważne jest jednak aby nadmienić, jakim dobrodziejstwem te ćwiczenia są dla Twojego serca.

Kiedy trenujesz przez kilkadziesiąt minut, twoje serce również trenuje. Pompuje krew dużo szybciej niż zwykle, wzmacniając się i staje silniejszym organem.

Jeśli jesteś wśród ludzi zagrożonych takimi chorobami jak cukrzyca, osteoporoza, to bieganie również może obniżyć ryzyko wystąpienia tych chorób.

4. Wzmocnienie kości i mięśni

Wzmacnianie kości i mięśni jest kolejnym ważnym powodem przemawiającym za bieganiem. Jeśli wiedziesz siedzący tryb życia, to Twoje mięśnie z czasem stają się coraz słabsze.

Nie mają żadnych „wyzwań”, nie muszą wykonywać praktycznie żadnej pracy oprócz podnoszenia torby czy ruszania muszką. W rezultacie mięśnie i stawy stają się coraz mniej ruchliwe i słabną.

Nasz organizm nie jest przygotowany ani przyzwyczajony do takiego „siedzącego” trybu życia. Dlatego też, jeśli nie chcesz mieć problemów ze stawami na starość, ćwicz regularnie. Godzina pływania dwa razy w tygodniu wcale nie sprawi, że nadwyrężysz mięśnie (o ile robisz to z głową). Jeżdżenie na rowerze, nawet intensywne, nie spowoduje też, że będziesz mieć problemy z kolanami. Wręcz przeciwnie. Wzmocnisz je i dasz siłę, aby wytrzymywały długie godziny przed komputerem.

Czy muszę wspominać o kręgosłupie, który przestanie Cię tak boleć, jeśli wzmocnisz mięśnie grzbietu?

5. Zastrzyk przyjemności

Dla wielu ludzi jest to najlepsza korzyść płynąca z ćwiczeń aerobowych. Intensywny wysiłek powoduje wzmożone wydzielania się w naszym organizmie endorfin, czyli tzw. hormonów szczęścia. Nie którzy biegacze twierdzą, że nawet po nie tak intensywnym biegu czują się psychicznie lepiej, a można nawet powiedzieć, że są szczęśliwsi.

Wyobrażasz to sobie? Znowu możesz się poczuć tak jak za młodzieńczych lat, kiedy biegałeś beztrosko po podwórku. Lepszy nastrój, generalnie lepsze samopoczucie, oto co może dać Ci bieganie albo jeżdżenie na rowerze.

6. Zwalczanie stresu i depresji

Z wymienionego przed chwilą powodu (endorfiny), ćwiczenia aerobowe zmniejszają również stres i przygnębienie. Jeśli praca daje Ci w kość, jeśli nie dogadujesz się z bliskimi, to wsiadaj na rower wypalić z siebie trochę kalorii. Wysiłek i skupienie się na jednej, prostej czynności sprawi, że szybko przestaniesz myśleć o problemach, a endorfiny poprawią Ci nastrój. Po takim treningu umysł Ci się oczyści i spojrzysz na świat z innej perspektywy.

Jeśli regularnie odczuwasz przygnębienie albo nawet czujesz, że masz depresję, to zastrzyk endorfin uwalniany podczas treningu też Ci pomoże. Po za tym nie masz czasu, aby pogrążać się w ponurych myślach, tylko robisz coś produktywnego, co polepsza Twoje zdrowie, wygląd i samopoczucie. Czego więcej potrzeba, aby skutecznie walczyć z depresją?

7. Poprawia koordynację

Niezdara z Ciebie? Często coś upuszczasz, zacinasz się przy krojeniu albo potykasz o własne nogi. To właśnie przez niezdarność i strach: „Jak się będzie wyglądało?” podczas biegu albo obawa przed upadkiem, sprawiają, że wiele osób nie chce tego robić.

Prawda jest taka, że praktyka czyni mistrza. Im więcej będziesz biegać tym Twoja koordynacja będzie lepsza. Z czasem ciało zacznie poruszać się bardziej harmonijnie i z gracją. Twój krok będzie lżejszy o ogólnie będziesz się poruszać bardziej elegancko i „ładnie”.

8. Ćwicz swój umysł

Ćwicząc ciało, ćwiczysz również umysł. Umysł zaczyna działać wtedy, kiedy działa Ciało. Jeśli regularnie ćwiczysz, to i Twój mózg podnosi swoją zdolność do zapamiętywania, kojarzenia rzeczy i ogólnie szybszego myślenia.

9 Chudniesz

Przez poszczególne punkty przewijał się motyw lepszego wyglądu, wyszczuplania ramion, ud, brzucha. Jednak trzeba sobie to powiedzieć raz a porządnie: bieganie, jeżdżenie na rowerze, pływanie są to jedne z najlepszych, jeśli nie najlepsze ćwiczenia na schudnięcie.

Angażują i rozwijają bardzo duża ilość mięśni, a przez to tłuszcz spalany jest równomiernie na całym ciele. Co więcej zwykle te ćwiczenia robi się dłużej niż 30 minut, a więc dokładnie tyle ile trzeba, żeby zacząć spalać nadmiar tkanki tłuszczowej.

Tak dobrze czytasz. Właśnie dzięki tym ćwiczeniem zaczniesz chudnąc z brzucha.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prostych sposobach na odchudzanie przeznaczonych dla osób, które nie mają czasu, to zapraszam na mój blog: OdchudzanieDlaZajetych.p
l



Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1706
15
komentarze: 60 | wyświetlenia: 994
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1261
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 945
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1114
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 507
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 845
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 639
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 955
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 1168
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 767
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1049
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 806
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska