Login lub e-mail Hasło   

Dialog dupy z kijem

ksiądz kontra purpuraci
Wyświetlenia: 8.273 Zamieszczono 08/07/2013



"Dialog w Kościele jest to dialog dupy z kijem" - ks.prof. Józef Tischner

Zgodnie z dekretem biskupa warszawsko-praskiego Henryka Hosera 52-letni kapłan Wojciech Lemański proboszcz w niewielkiej wsi Jasienica pod Warszawą w trybie niemal natychmiastowym ma opuścić parafię i udać się do domu księży emerytów. Proboszcz ma inne zdanie na temat in vitro i walki z pedofilią w Kościele. Swoje relacje z arcybiskupem ks.Lemański określił jako "walkę z wiatrakami i kopanie się z koniem."


- Nie zgadzam się z uzasadnieniem tej sankcji - mówi ks. Wojciech Lemański, który otrzymał zakaz wypowiadania się w mediach. Kuria zarzuca duchownemu "zgorszenie wiernych" i "kwestionowanie katolickiej nauki".

"Tygodnik Powszechny" przytacza uzasadnienie zakazu wydanego przez abp. Henryka Hosera. Okazuje się, że ks. Lemański "nie wykazał poprawy w postawie, powodując dalsze zgorszenie u wiernych duchownych i świeckich" oraz "kwestionuje naukę katolickiej Konferencji Episkopatu Polski w dziedzinie bioetyki"


"Grzechów" ksiądz na sumieniu ma wiele:


1. Mocno przesadził z dialogiem z Żydami.

 Jeszcze będąc proboszczem parafii w Otwocku ks. Lemański angażował się w sprawy upamiętnienia polskich Żydów. Jest członkiem Polskiej Rady Chrześcijan i Żydów. Za swoją działalność został odznaczony przez Lecha Kaczyńskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski jako "kustosz pamięci o polskich Żydach".

To spowodowało, że przypięto mu łatkę "naczelnego Żyda diecezji". W 2006 r. ks. Lemański został "zesłany" do niewielkiej parafii w Jasienicy. Jak podaje "Tygodnik Powszechny", cztery lata później miał usłyszeć, że "zagalopował się w dialogu z Żydami". Mimo, że biskup znów chciał go przenieść, skutecznie się odwołał.

Miłość bliźniego tak i to bezgraniczna, ale nie do Żyda na Boga..

2. Krytyka purpuratów i przełożonych

W 2011 roku media zajmowały się Adamem Darskim, czyli Nergalem. Muzyka, który podczas koncertów darł Biblię, bronił m.in. ks. Adam Boniecki, co spotkało się z ostrą reakcją bp. Wiesława Meringa. "To, co zawarł ksiądz biskup w wypowiedziach na temat tego artysty, a już zwłaszcza to, co napisał ksiądz biskup w liście otwartym do księdza Bonieckiego, uważam za niegodne nie tylko biskupa, ale i chrześcijanina" - napisał wtedy  ks. Lemański w liście otwartym.

Skrytykował także swojego przełożonego, abp. Hosera, za brak reakcji na zbezczeszczenie mogił żołnierzy Armii Czerwonej w podwarszawskim Ossowie. Ubolewał też, że na uroczystościach upamiętniających tragedię w Jedwabnem brakowało innych przedstawicieli katolickiego duchowieństwa. To było powodem wielu komentarzy pod jego adresem. 

- Kiedyś, gdy siadałem z innymi księżmi do stołu, słyszałem, że nie będę miał co zjeść, bo nie ma nic koszernego. Słyszałem już takie słowa wypowiadane na temat Żydów w obecności biskupów i przez biskupów, więc chyba niewiele jest w stanie mnie dotknąć - to fragment wywiadu ks. Lemańskiego dla "Polityki".

3. Krytyka problemów Kościoła

W 2012 roku popularność zaczął zyskiwać blog ks. Lemańskiego na stronach jego parafii.
"Nasi polscy biskupi czujnie strzegą doczesnych dóbr Kościoła publicznie i głośno występując w ich obronie. Szkoda, że nie zabrzmiał ten głos równie dobitnie w obronie ludzi wypędzanych z ich domów, pozbawianych dorobku całego życia, (...) odzieranych z własności i godności" - pisał wówczas proboszcz. 

 - W sprawie pedofilii jest podobnie jak w sprawie Jedwabnego. Trzeba przeprosić społeczność. O grzechach Kościoła milczą biskupi, milczy katolicka prasa. Ludzie czytają też świeckie gazety, porównują i są rozdarci. To nie może zaowocować niczym dobrym - mówił jasienicki proboszcz "Gazecie Wyborczej" w marcu 2012 roku. Niedługo później wskazywał, że członkowie Kościoła mają prawo do apostazji. Spotkało się to z ostrą krytyką Tomasza Terlikowskiego z "Frondy".

- Dzięki Bogu za tę latarnię. Gdyby na tym przejściu ktoś zginął, to już nie wyobrażam sobie, żeby biskup mógł się z tego podźwignąć - powiedział ks. Lemański na wieść o wypadku bp. Piotra Jareckiego, który miał we krwi 2,6 promila alkoholu. I w rozmowie z dziennikarzem wskazywał, że księża .... bali się zwrócić biskupowi uwagę, że nie powinien prowadzić w tym stanie.

4. Współpraca z niekatolickimi mediami

 W tym roku ksiądz Lemański wystąpił w programie Tomasza Lisa w TVP. - Jestem zdecydowanym przeciwnikiem in vitro, ale odrzucam język, w jakim mówi o nim episkopat - zadeklarował. Kuria zinterpretowała to, że duchowny podważa nauczanie Kościoła.


5. Mieszanie się w nieswoje sprawy.

Agnieszka Ziółkowska, pierwsza Polka urodzona dzięki metodzie in vitro zapowiadziała, że chce dokonać apostazji. To reakcja na wydany przez KEP dokument bioetyczny dotyczący metody sztucznego zapłodnienia. Ks. Lemański napisał do niej list, w którym napisał m.in.:

"Jest takie wewnątrzkościelne powiedzenie - „dłużej klasztora niż przeora”. Przeorzy, biskupi, proboszczowie, a nawet papieże, i ci wybitni, i ci pomyleni - odchodzą, a Kościół trwa. Ani się Pani obejrzy, jak biskup Hoser, który swoimi wypowiedziami tak Pani zalazł za skórę, przejdzie na emeryturę. Przekona się Pani, że komisja bioetyczna przemówi wtedy innym głosem."

"Zgadzam się z Pani przeświadczeniem, że gdyby biskup Hoser był w naszym kraju premierem, zabroniłby, jak nic, stosowania procedury „in vitro”. Ale premierem nie jest i wiele wskazuje na to, że nie będzie."

"Wszystko się zmienia. Wiedza o człowieku, rozwój procedur medycznych, wyrafinowana technika i nowe technologie zmieniają się w takim tempie, że niektóre wypowiedzi doktorów Kościoła, synodów, papieży, a nawet świętych, na temat człowieka, budzą dziś nasze zażenowanie i zawstydzenie. Taka była ich wiedza w tamtych czasach."

"Niech Pani nie odchodzi. Kościół z odejściem choćby jednego wiernego staje się uboższy. Tego braku nikt i nic nie będzie w stanie zrekompensować. Ma Pani w Kościele swoje miejsce i niech się Pani nie pozwoli z tego miejsca wypchnąć. Niech się Pani nie da sprowokować do decyzji, która nikomu, nic dobrego nie przyniesie. Kto wie, może dzięki Pani i jej dalszej przynależności do Kościoła i inni poczują się w tym Kościele potrzebni i u siebie." 


6. Upór i skuteczność

 Jego upór i brak uległości to przyczyna nerwowych reakcji hierarchów warszawskiej kurii. Kilka lat temu skutecznie uniemożliwił przeniesienie go z parafii w Jasienicy. Długo też walczył, gdy zabroniono mu nauczania w szkole. Teraz duchowny odwołał się od zakazu wypowiadania się w mediach. Wciąż publikuje na swoim blogu i w "Tygodniku Powszechnym", zapowiada, że jeśli będzie potrzeba, odwoła się do Watykanu.

Opinie jak zwykle są podzielone

Redaktor naczelny portalu Fronda.pl pan Terlikowski w rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową stwierdził, że ksiądz Wojciech Lemański powinien być bezwzględnie posłuszny swojemu zwierzchnikowi.

– Nie jest sztuką być posłusznym, kiedy zgadzamy się decyzjami przełożonych. Sztuką jest być posłusznym – i to jest chrześcijańska droga – kiedy oni po ludzku się mylą, kiedy po ludzku błądzą. Kapłan, zakonnik wie, że nawet przez błędne decyzje przełożonych, o ile są one niesprzeczne z prawem bożym, przemawia Pan Bóg.

Czyli dostojnik kościelny nigdy się nie myli, a jak nawet się myli, to i tak się nie myli.

Jak widać przeświadczenie, że władza w kościele pochodzi od Boga owocuje tym, że w mózgu zachodzą nieodwracalne zmiany.

Parafian ks. Lemańskiego nikt o zdanie nie pytał. Motłoch jest od słuchania, nie od współdecydowania. Tam jednak zdecydowana większość popiera proboszcza.

- To prawdziwy kapłan z powołania. Jaśniejąca twarz przy ołtarzu. Będziemy z kijami walczyć i go nie oddamy - mówią o ks. Wojciechu Lemańskim parafianie z Jasienicy. 

Ojciec Rydzyk nie miał, nie ma i nie będzxie miał kłopotów ze swoimi przełożonymi. Dla niego wszyscy, którzy zarzucają kościołowi jakiekolwiek nieprawidłowości to ... ludzie niskiej kultury.


Arcybiskup będzie musiał wystawić swój boski autorytet na próbę.

"Dialog oznacza, że ludzie wyszli z kryjówek, zbliżyli się do siebie, rozpoczęli wymianę zdań. Początek dialogu – wyjście z kryjówki – jest już dużym wydarzeniem. Trzeba się wychylić, przekroczyć próg, wyciągnąć rękę, znaleźć wspólne miejsce do rozmowy." - ks. prof. Józef Tischner

Podobne artykuły


46
komentarze: 15 | wyświetlenia: 13487
36
komentarze: 15 | wyświetlenia: 4490
31
komentarze: 23 | wyświetlenia: 12166
27
komentarze: 8 | wyświetlenia: 3661
25
komentarze: 91 | wyświetlenia: 19176
22
komentarze: 22 | wyświetlenia: 3581
19
komentarze: 21 | wyświetlenia: 3364
18
komentarze: 9 | wyświetlenia: 2167
20
komentarze: 14 | wyświetlenia: 12025
18
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1970
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 2410
7
komentarze: 10 | wyświetlenia: 1204
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  swistak  (www),  08/07/2013
  Hamilton,  08/07/2013

@swistak: nie jestem tychże punktów kolekcjonerem w przeciwieństwie do ciebie. Ty już masz zagwarantowane miejsce w pierwszym rzędzie w chórze aniołków.

  swistak  (www),  08/07/2013

@swistak: święte słowa!! święte! :)

  berni*,  11/07/2013

@swistak: Cyt" Kadząc klerowi na zarobisz punktów u Boga!" Idąc za nimi tym bardziej. Już niedługo pomodlisz się do św Wojtyły i grzechy Twoje zostaną zmazane.:-)

  annamu,  08/07/2013

swistak - o którym Bogu mówisz? albowiem w różnych religiach i wierzeniach ma wiele "imion" i to jest przyczyną wojen i nieszczęść ludzi. Zadaj sobie pytanie - co Boga obchodzi taki marny i plugawy wytwór natury jakim jest człowiek? Szczęściem dla ludzi jest Jego pobłażliwość, albowiem Inni na jego miejscu dawno by zrobili porządek i segregację. Odsiać nieudane i uszkodzone ziarno... to prawo i rzeczywistość Natury.

  swistak  (www),  08/07/2013
  annamu,  08/07/2013

@swistak: Przygotuj sobie miksturę na bazie piołunu i alkoholu , pomyśl w medytacji o szatanach i aniołach a po wypiciu mikstury ich zobaczysz i nawet usłyszysz. Nie tylko diabły istnieją, są też diablice, szatanice oraz anielice..
Z Bogiem radzę nie próbować ...
Chory, względnie uszkodzony ludzki umysł ma w swojej dyspozycji całą zgraję różnych straszydeł... ale nie bój się, one w r ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  08/07/2013
  Hamilton,  08/07/2013

@swistak: w 1933 roku pewien kurdupel i krzykacz z wąsikiem miał te same problemy co ty. Twierdził też, że Bóg jest z nim. Dobre były jego początki, lecz koniec żałosny.

  annamu,  08/07/2013

@swistak: Bronisz swoich przekonań, to jest cenne. Ja się już dawno sprawdziłem i nie mam strachów ani zwidów. One dla mnie nie istnieją, albo jeśli istnieją to są za słabe aby odważyły się do mnie "podchodzić" . Po prostu je zmiatam jak coś co mnie nie dotyczy. Niektóre "szczepy zwierzęco ludzkie" są niedoskonałe i mają zakodowany strach "ciemności - ciemnoty", więc warto sprawdzić czym i kim się ...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  08/07/2013
  Hamilton,  08/07/2013

@swistak: uczony kolego, posiadłeś już sztukę sylabilizowania historycznych treści. Równie gorliwie w tych czasach nienawidzili Żydów niemieccy katolicy, jak i ewangelicy. Katolicy podczas liturgii wciąż słyszeli o „perfidnych Żydach" (zwrot ten usunięto z liturgii dopiero w 1961 roku), którzy przyczynili się do śmierci Chrystusa. Niemieccy protestanci natomiast powoływali się na Lutra, który nie ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  09/07/2013

@swistak: Słudzy szatana zmuszają proboszczów do zaciągania kredytów? Należysz do tych, którzy jak dostaną połowę dotacji zapłaczą się na śmierć, że połowę musieli pożyczyć i nie mogą spłacić, jak dostaniesz całość zapłaczesz, bo musisz iść do bankomatu, jak ci przyniosą do domu, zapłaczesz, że mogli ci dać dwa razy tyle, a nie dali te sługusy szatana z UE. Żal w dupie szczypie.

  rekurent,  09/07/2013

@swistak: Watykan drukował (w Watykańskiej drukarni) w 1945r. paszporty dla nazistów, a także tworzył kanały przerzutowe do ameryki południowej .Polecam zapoznać się z historią biskupa Aloisa Hudala.

  garm,  08/07/2013

To walka wiary z religią. A to wielka różnica! Gdyby było więcej takich ludzi jak ks. Lemański świat stałby się lepszy.

  swistak  (www),  08/07/2013


"Wypełnij swój patriotyczno-chrześcijański obowiązek. Bezzwłocznie zgłaszaj najmniejsze przypadki łamania zarządzeń Episkopatu do najbliższej placówki parafialnej.
Nadszedł czas ostatecznego wyboru:
Albo jesteś z Chrystusem albo przeciwko Niemu!
Zapamiętajcie Prawdziwi Polacy: miłość do bliźniego MA SWOJE GRANICE !"

Wiecej:

...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  09/07/2013
  Hamilton,  09/07/2013

@swistak: jesteś po lekturze przemówień towarzysza Gomułki? Jeśli nie, to gorąco polecam. Noezwykle inspirujące materiały. W miejsce "socjalistyczne" wstawisz "katolickie" i masz gotowy materiał na porywające w swej siermiężności komenty.

  swistak  (www),  09/07/2013
  Hamilton,  09/07/2013

@swistak: no i po co gwiazdorzyć, nareszcie jesteś sobą

@Hamilton Starszy:

Drogi Hamiltonie, nie jestes jedyna ofiara "milosci do blizniego" "Mistrza" Swistaka... :-)

<<<"@zakrawarski: Pewnie jesteś wykapanym aryjczykiem i ateistą z izraelskim paszportem, a czasem youngotarianem, hameczką 128 albo ryhem!”

"Szymonie! Masz psychiczny kompleks wiecznej dziewicy o której piszesz w każdym arcie. Jesteś teolog czy ginekolog?"

...  wyświetl więcej

  swistak  (www),  09/07/2013

@youngcontrarian: yudeocostam! Jest wsparcie dla Hamiltona. Co za za wybiórczy monitoring. To jak tradycyjny żydowski sposób interpretacji Biblii z rozbieraniem zdań wyrwanych z kontekstu na słowa, słów na sylaby i litery i składanie ich w nowym antychrześcijańskim znaczeniu!

  Hamilton,  09/07/2013

@swistak: bez najmniejszego wahania ulokowałbym swoją młodość w dzisiejszej rzeczywistości, mimo tych kryzysów i trudności, moi rodzice, których młodość upłynęła w czasach wojny i powojennej nędzy byliby chyba dzisiaj szczęśliwi niczym w raju. Część współczesnego młodego pokolenia karmiła się teoriami wszechobecnego spisku tworzonymi przez kretynów dla miernot i obszczymurów. W ten sposób leczą sw ...  wyświetl więcej

@swistak:
Drogi Swistaku-Rodaku, niezaleznie od tego jakim trenscendentnym chrzescijanskim kontekstem ozdobisz slowa "gnoj" , "dupa blada" i "wpiepszajaca swinia"... slowa te zawsze beda odzwierciedlac rzeczywisty poziom cywilizacyjno-moralno-intelektualny osoby ich uzywajacych...
Jestem pewien, ze zgodzilyby sie ze mna nawet Panie Ryden i Valtorta.

P.S.
Czy wiesz, ze swinie maja calkiem wysokie "zwierzece IQ"?

  Hamilton,  09/07/2013

@youngcontrarian:
Dewocja krzyczy: "Michelet wychodzi z Kościoła!"
Prawda; Dewocja tylko tego nie postrzegła,
Że za kościołem człowiek o ratunek woła,
Że kona - że ażeby krew go nie ubiegła,
To ornat drze się w pasy i związuje rany.
A faryzeusz mimo idzie zadumany... - "żydomason" Cyprian Kamil Norwid

@youngcontrarian:
Oj, youngcośtamcośtam - wybacz, ale robię to celowo - "Świstak jest jedyny w tym, co robi. Ty się napracowałeś, youngcontrarian'ie - czy On pojmie wymowę tych cytatów? Tu będę pesymistą - myślę, że wątpię...

  rekurent,  09/07/2013

@swistak: będziesz musiał się z tego wyspowiadać

  Hamilton,  09/07/2013

@youngcontrarian: w wolnym tłumaczeniu na nasze chamstwo jest chamstwem bez względu na poziom świętojebliwości.

"Dialog dupy z kijem"...
Taaa... A oto jeszcze jeden przykład, jak czyjeś "4 litery" spotkały się z hierarchicznym kijem

CYT.: "zimny lech : WARTO PRZYPOMNIEĆ:
W sierpniu 2008 roku policjant wydziału ruchu drogowego w Ustrzykach Dolnych, sierżant Paweł S. zatrzymał samochód. Kierował nim watykański ksiądz, który przekroczył prędkość o przeszło 30 km/h i nie zapalił świateł. D

...  wyświetl więcej

  Hamilton,  09/07/2013

@Janusz Dąbrowski: warto zrobić z tego artykuł. Komentarz orzejdzie niezauważony. Tak jak wyborcy mają prawo do wiedzy na temat reprezentujących ich parlamentarzystów, tak i owieczki mają prawo do poznania jakie kwalifikacje moralne ma pasterz, które je poucza i strzyże

@Hamilton Starszy:
To prawda, że lepiej z tego zrobić cały artykuł. Ale to przecież nie mój tekst. W dodatku od pewnego czasu jestem rzadkim tu, na eioba, gościem. Tyle, że prześlizguję się po komentach, tytułach, czasem zatrzymam się na którymś - jak teraz na Twoim... :) Pozdrawiam serdecznie wszystkich druhów - pojęcie "druhowie" obejmuje oczywiście i druhinie :).

  annamu,  10/07/2013

@Janusz Dąbrowski: Potworności układów Władzy były zawsze, ale kto tu rządzi w Polsce? na zadane pytanie odpowiedziało pozytywnie 7 na 10 zapytanych - Kościół
Powtórz test, może uzyskasz "lepszy, cenniejszy dla kościoła wynik...

Tak, wśród księży można jeszcze znaleźć przyzwoitych ludzi, ale wśród biskupów to na pewno nie.

  swistak  (www),  09/07/2013
  Hamilton,  09/07/2013

@swistak: ty chyba co tydzień chodzisz z Panem Bogiem na piwo i wszystko wiesz najlepiej. Mało tego. Pan Bóg stawia, a Przenajświętsza Panienka ci się zwierza. Twoja zarozumiałość i pyszałkowatość jest powalająca. Jezdeśta swistak bardziej oblatani niż niejedna baba z magla.

  swistak  (www),  09/07/2013

@Hamilton Starszy: W maglu mówią, że Watykan zsyłał księży zboczeńców w różne egzotyczne zadupia. Teraz wracają w chwale jak bumerangi! Podrąż ten temat a wiele zrozumiesz!

  Hamilton,  09/07/2013

@swistak: Zsyłki te miały niejsce za pontyfikatu JP2, czy Benedykta? Pytam, bo mi magiel na osiedlu zamknęli syjoniści z UE.

  swistak  (www),  09/07/2013

@Hamilton Starszy: Watykan to dobrze zorganizowana szajka masonów i satanistów. Sprawy pedofilskie załatwiano w swoim gronie wysyłając gościa w delegację, by ten nie odpowiadał jak zwykły kryminalista. JPII dowiedział się o pedofilii dzięki skandalom w USA . Wówczas na jego polecenie wypłacono ofiarom prawdziwym jak i sprytnym naciągaczom miliony dolarów odszkodowań. W czasie walki z komuną i groż ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  09/07/2013

@swistak: Świętoszkowaty i uczony w świętych pismach, zeszytach, orędziach, przesłaniach, litaniach i modłach - jam człek prosty i niekumaty. Jedna z nawiedzonych świętych dam zapisała kilkadziesiąt zeszytów pod dyktando NMP i żadnych ostrzeżeń przed pedofilami i jak ty to określasz "pedałami" w sutannach. To wynik dziewiczej skromności, a może grzech lekki i błachy nie warty zachodu.

  arturant,  09/07/2013

@swistak: pomyliłeś tabletki. Czytaj ulotki w opakowaniu tego co dostajesz w aptece.

  swistak  (www),  10/07/2013

@arturant: ustal z Hamiltonem, który z was jest dupą a który kijem i porozmawiajcie sobie, bo to wasz poziom intelektualny!

  arturant,  10/07/2013

@swistak: Niesamowite ,że akurat ty używasz słowa ''intelektualny'" nie używaj słów ,których znaczenia nie rozumiesz .

@swistak: Nie jedz tabletek, lepiej wcinaj ciastka, jak te łakomczuchy świstaki w rytm muzyki Santany:

http://www.youtube.com/watch?v(...)ag&hd=1

  swistak  (www),  10/07/2013

@Hamilton Starszy: To straszne jak Starszy Ben rusza w cwał i się to połączy!

  swistak  (www),  10/07/2013

@gwizdek: Dzięki, od razu jak ręka odjął!

  Hamilton,  10/07/2013

@swistak: pokaż w swojej wiosce ile masz plusów ujemnych, zostaniesz wiejskim mądralą i będziewsz zapraszany na chrzciny, wesela i stypy do końca życia.

  swistak  (www),  10/07/2013

@Hamilton Starszy: Planeta Ziemia jest globalną wioską wymagającą mądrości od cywilizacji, bo jest ona załogą statku kosmicznego jakim jest Układ Słoneczny. Niektórzy pasażerowie to mądrale, czyli małpy, które trzeba tylko karmić. Nie interesuje je ani Projektant ani cel podróży. Dla nich to urządzane są przez Szatana wesela i stypy.
Nie jestem ani mędrcem UE ani mądralą tylko znam cel podróży. Jeżeli są za to punkty to dzięki Benie w cwale!

  Hamilton,  10/07/2013

@swistak: cel podróży znany jest tylko i wyłącznie wielkiemu Projektantowi. Ci którzy uważają, że znają niezawodną drogę i czerpią z tego niemałe profity oszukują. Wszyscy przed nim staniemy. Mnie przynajmniej ominie oskarżenie o oszustwo.

O takich ''duchownych'' jak Lemański można poczytać tu:

http://eiba.pl/bh

  Hamilton,  10/07/2013

@lechu20: Ci podli masoni mają wiele na sumieniu jak ci tu:
http://www.rumburak.friko.pl/A(...)tyk.php

  swistak  (www),  10/07/2013

Lemański chce nawracać Żydów a KEP nie chce się dać nawrócić!

  Hamilton,  10/07/2013

@swistak: szczur po kilkunastu próbach znajduje drogę w labiryncie i osiąga zamierzony cel. Celem jest pożywienie. Ty piszesz kilkaset artykułów i setki komentarzy ewangelizacyjnych. Efekt jest... nie chcę cię swistaku dołować. Nawet szczur zadałby sobie pytanie: co Q.wa jest tego przyczyną? Nie sądzę, że jesteś tak głupi i zupełnie nie rozumiem twojego uporu. Dochodzę do wniosku, że metody działnia "żydokomuny" są bardziej perfidne niż przypuszczałem.

  arturant,  10/07/2013

@swistak: Ujadasz wściekle zza kościelnego płotu ,na prawo i lewo , i tyle z ciebie jest.

  swistak  (www),  10/07/2013

@Hamilton Starszy: Doszedłeś do wniosku, że metody działnia "żydokomuny" są bardziej perfidne niż przypuszczałeś i masz rację, bo episkopat zamienia kościoły w synagogi. Gratuluję bystrości i przenikliwości. Po owocach ich rozpoznałeś?

  Hamilton,  10/07/2013

@swistak: W kościółku wszystko co dobre to zasługa świętojebliwych, za błędy odpowiadają żydomasoni. Świętojebliwi nawet gdyby chcieli nie mogą popełnić błędu.Też ci gratuluję bystrości.

@swistak: Żydokomuna- wynalazek boski,czy podobnych do ciebie?
mnie już dawno zaszufladkowałaś na stos,,teraz dobierasz się do mojego przyjaciela. i tak po kolei kosisz,kto inaczej niż o.Rydzyk lu go w mordę-leluje i do przodu! za sanacji na kresach,takich jak my biciem na katolik nawracali...

Hierarchowie dosłownie traktują przenośnię o boskim pasterzu i ludzkiej owczarni. Uważają się za pasterzy namaszczonych przez Boga, a wiernych traktuję jak stado barnów i wymagają od nich bezwzględnego posłuszeństwa. Dosadne słowa księdza Tischnera o dialogu w Kościele są genialne.

  swistak  (www),  12/07/2013

Hamilton Starszy! Wszystko się wyjaśniło! Chcieli Lemańskiego wziąć do episkopatu, jak wszystkich obrzezanych, ale on się wstydzi pokazać członka swojemu biskupowi!

@swistak:
Radzę to każdemu niewolnikowi kleru:jedź do Łodzi,rozpędź się solidnie i pierdyknij czółkiem w ten poświęcony dekiel...
http://www.fakt.pl/m/Repozytor(...)668.jpg
jak nic ,za sprawstwem bożym,któraś klepka musi wskoczyć na swoje miejsce...no,musi...
Pambuk z tobą...

  Hamilton,  15/07/2013

@swistak: coś mi się wydaje, że masz duże szanse na członkowstwo w episkopacie.

  swistak  (www),  15/07/2013

@Hamilton Starszy: To byłby zbyt wielki zaszczyt dla episkopatu dlatego, że Biskupi zawsze grzeszą przesadną skromnością wobec Boga i bliżnich.

  awers,  16/07/2013

Przypominam mój "Koniec kija u ołtarza". Słusznie i rzeczowo Hamiltonie.

W sprawie pedofilii jest podobnie jak w sprawie Jedwabnego. Trzeba przeprosić społeczność- Za co ? Jaką społeczność? Niech przepraszają ci co robią, nie jesteśmy cywilizacją azjatycką żeby zbiorowo przepraszać. A kłamstwo Jedwabne widać będzie powtarzane 1000 razy aż wszyscy uwierzą. Wydaje się jak najbardziej poprawne proponowanie temu księdzu koszernych potraw. Nie jestem katolikiem ale widzę że ...  wyświetl więcej

  3xtra,  31/07/2013

Według mnie ten ksiądz ma powołanie. Może trochę za dużo "parcia na szkło", ale całkiem dobrze mu idzie. Swoją drogą, spośród kilku znanych mi księży, tylko o jednym mogę powiedzieć, że jego postawa pasuje do chrześcijaństwa. -> mało jest ogarniętych, takich z którymi można poprowadzić rozmowę na poziomie. A ten się wydaje całkiem okey.
Choć jak ktoś zauważył, wypłynął głównie przez to, że innych sensacji nie ma aktualnie, trzeba czymś dziurę zapchać..

"Dialog oznacza, że ludzie wyszli z kryjówek, zbliżyli się do siebie, rozpoczęli wymianę zdań. Początek dialogu – wyjście z kryjówki – jest już dużym wydarzeniem. Trzeba się wychylić, przekroczyć próg, wyciągnąć rękę, znaleźć wspólne miejsce do rozmowy." - ks. prof. Józef Tischner.
Wszystko czynią by tak nie było,posłuchać RM-telewizji Trwam,czy tez ględzenia "świeckich mediów"-włos się jeż ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska