Login lub e-mail Hasło   

Nowa izraelska broń – media społecznościowe

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.pch24.pl/nowa-izraelska-bron-(...),i.html
Filmy umieszczane np. na YouTube przez izraelskich propagandystów można odnaleźć w języku hebrajskim, angielskim, francuskim, rosyjskim, hiszpańskim i arabskim i lemingów!
Wyświetlenia: 607 Zamieszczono 23/07/2013

Izrael, podobnie jak inne kraje, nie bagatelizuje roli sieci społecznościowych. Sztab złożony z ponad 30 wojskowych, zajmujący kilka pomieszczeń jednego zbiurowców w Tel Awiwie, na co dzień prowadzi wojnę propagandową pod wodzą Avitali Leibovicha. W przeważającej mierze młodzi ludzie mają za zadanie pozyskać przychylność opinii międzynarodowej z pominięciem oficjalnych kanałów medialnych.

Codziennie umieszczają kilkaset komunikatów ze zdjęciami i filmami w sieci, dokumentującymi sukcesy armii izraelskiej. Wysyłają także przesłanie do wrogów Izraela, prowadząc swoją małą wojnę psychologiczną. Podpułkownik Leibovich mówi z dumą: - Jesteśmy jedyną armią na świecie, która wkłada tyle wysiłku w ofensywę medialną w sieci. Co miesiąc wysyłanych jest kilkaset przekazów w sześciu językach do prawie wszystkich sieci społecznościowych.

 

Izraelskie siły zwróciły uwagę na duże możliwości Internetu już podczas wojny w Gazie pod koniec grudnia 2008 roku, kiedy poborowa Leibovich zaproponowała nakręcenie filmów z akcji bojowych, które mogłyby być dostępne dla mediów na YouTube. Pomysł okazał się wielkim sukcesem. Dziś w sieci można znaleźć oprócz filmów, dokumentujących ataki na Izrael, także opowieści o ochotnikach z innych państw i bohaterach izraelskich. Liczne są materiały instruktażowe dot. Krav Magi (izraelskiego stylu samoobrony). Publikowane są także filmiki z akcji ratunkowych np. uszkodzonych myśliwców, a także filmy dokumentujące śmierć wrogów Izraela. Zaprezentowano m. in. krótki klip pokazujący jak przywódca Hamasu Ahmed Jabari zginął w swoim samochodzie w wyniku izraelskiego ataku lotniczego. Film miał prawie 5 mln odsłon.

Filmy umieszczane np. na YouTube przez izraelskich propagandystów można odnaleźć w języku hebrajskim, angielskim, francuskim, rosyjskim, hiszpańskim i arabskim. Takie materiały są nagrywane przez żołnierzy niekiedy z narażeniem życia. Niektóre informacje i zdjęcia niemal natychmiast publikowane są w Internecie, tak jest np. z atakami rakietowymi z terenu Gazy.

Izraelskie siły zbrojne uważają, że są źle traktowane przez międzynarodowe media. Dlatego zdecydowały się na medialną ofensywę, która ma im umożliwić dotarcie do ludzi z pominięciem tradycyjnych środków przekazu.

Czasem armia wysyła wrogom ostrzeżenia. Tak było m. in. podczas ostatniej ofensywy w Gazie. W listopadzie 2012 roku armia izraelska wydała ostrzeżenie na Twitterze zaadresowane do przywódców Hamasu. Izraelskie wojsko zapowiedziało, że zaczyna na nich polowanie.

Źródło: DieWelt,

Podobne artykuły


13
komentarze: 49 | wyświetlenia: 1304
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1435
12
komentarze: 93 | wyświetlenia: 802
12
komentarze: 68 | wyświetlenia: 1038
12
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1629
12
komentarze: 25 | wyświetlenia: 2105
11
komentarze: 31 | wyświetlenia: 2187
11
komentarze: 72 | wyświetlenia: 809
11
komentarze: 17 | wyświetlenia: 1083
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1045
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1534
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 522
10
komentarze: 11 | wyświetlenia: 1286
10
komentarze: 36 | wyświetlenia: 554
 
Autor
Dodał do zasobów: swistak
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska