Login lub e-mail Hasło   

Nie za mało, nie za dużo

Białko w codziennym treningu jest bardzo ważnym elementem.
Wyświetlenia: 648 Zamieszczono 22/12/2014

W głównej mierze należy zwrócić szczególną uwagę na spożywanie białka wówczas, gdy pracujemy nad poprawą struktur naszej masy mięśniowej. Ma to znaczenie chociażby wówczas, gdy uprawiamy taką dyscyplinę sportową jak kulturystyka. W tym sporcie ważne są treningi, jak również dieta bogata w białko. Warto jednak zaznaczyć, że dostarczanego do organizmu białka nie powinno być ani za mało, ani też za dużo. Ilość przyjmowanego białka zależy w tym miejscu od wieku danej osoby, od płci, wagi oraz od celów treningowych, jakie sobie zakłada. Bardzo ważnym elementem, o którym w tym miejscu trzeba wspomnieć są pewne procesy zachodzące w ludzkim organizmie po spożyciu białka. Część spożywanego białka pozostaje w organizmie pod postacią glukozy, natomiast cała reszta, to niezbędne dla osoby pracującej nad wzrostem lub utrzymaniem masy mięśniowej aminokwasy.

Białko może także szkodzić

Nadmierne spożywanie białka nie jest, więc korzystne dla ludzkiego organizmu podobnie zresztą jak zbyt mała jego ilość. Jeśli więc profesjonalnie uprawiamy jakąś dyscyplinę sportową jak chociażby kulturystykę, to również profesjonalnie powinniśmy podejść do kwestii diety, którą stosujemy. Nie ulega wątpliwości, że pośpiech i chęć bardzo szybkiego osiągnięcia wysokiego poziomu masy mięśniowej może okazać się dla człowieka zgubne. Zawodowy uprawianie kulturystyki czy też innych sportów wymagających sporej masy mięśniowej powinno być, zatem wspomagane dietą ustaloną ściśle przez specjalistę w dziedzinie dietetyki sportowej. W głównej mierze chodzi oczywiście o kwestię spożywanego białka. Dostępne na rynku białko opinie posiada bardzo różne, bo też możemy się z nim zetknąć w bardzo wielu różnych odżywkach. Dobór tej właściwej dla nas odżywki powinniśmy, zatem zdecydowanie pozostawić osobie, która w tym temacie jest bardzo dobrze obeznana. W ten sposób sobie nie zaszkodzimy, a co więcej, będziemy mogli realnie ocenić efekty naszego treningu. Masa naszych mięśni będzie, bowiem sukcesywnie rosła aż osiągnie zadowalający nas poziom.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Podobne artykuły


11
komentarze: 22 | wyświetlenia: 743
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1099
10
komentarze: 11 | wyświetlenia: 652
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1018
9
komentarze: 33 | wyświetlenia: 866
9
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1244
9
komentarze: 44 | wyświetlenia: 916
9
komentarze: 36 | wyświetlenia: 875
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 781
9
komentarze: 13 | wyświetlenia: 618
9
komentarze: 16 | wyświetlenia: 523
9
komentarze: 56 | wyświetlenia: 529
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 452
8
komentarze: 2 | wyświetlenia: 699
8
komentarze: 4 | wyświetlenia: 716
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska