JustPaste.it

5 powodów, dla których powinieneś prowadzić firmowego bloga.

Firmowy blog jest dziś jednym z najlepszych narzędzi wspomagających promowanie przedsiębiorstwa.

Firmowy blog jest dziś jednym z najlepszych narzędzi wspomagających promowanie przedsiębiorstwa.

 

prowadzenie-bloga-firmowego_small.jpg

 

 

Przypuszczam, że masz obawy, co do prowadzenia firmowego bloga. Nic w tym dziwnego. Zastanawiasz się, czy blogowanie jest warte czasu, wysiłku oraz pieniędzy. Krótko mogę powiedzieć, że TAK! Blog dla Twojej firmy wbrew pozorom nie jest kosztowny. Pomaga zwiększyć ruch na stronie, przyciąga więcej klientów, sprawia, że jesteś naprawdę wyjątkową firmą na swoim rynku. To inwestycja, która zwraca się i zawsze zostawia po Tobie ślad (w przeciwieństwie np. do ulotek).

Przygotowałam dla Ciebie 5 powodów, dla których warto jest prowadzić firmowego bloga i w jaki sposób może on wpłynąć na Twoją działalność.

 

  1. Blog wspomaga pozycjonowanie strony w wynikach organicznych

Czy istnieje lepszy sposób niż blog, na publikację nowych treści w serwisie? Tworząc konsekwentnie wpisy na firmowym blogu, dajesz wyszukiwarkom najlepszą zawartość, a tym samym stwarzasz nowe możliwości promowania swojej firmy. Dzięki słowom kluczowym zawartym we wpisach na blogu, Twój serwis internetowy pnie się wysoko w wyszukiwarkach: Google, Bing i innych.  Wyszukiwarki kochają wartościową treść i nagradzają serwisy aktualizowane na bieżąco.

 

  1. Blog rozwija relację z potencjalnymi i obecnymi klientami 

Blog jest prostą i łatwą w obsłudze platformą do łączenia się i dzielenia informacjami z klientami. W odpowiednim czasie publikujesz wpis, który może okazać się przydatny dla Twoich aktualnych klientów, ale również dla nowych, potencjalnych.  To bezpośredni kanał komunikacji z czytelnikami, pozwalający stworzyć relacje z publicznością, zbudować zaufanie oraz zdobyć cenne informacje na temat tego, co klienci poszukują w sieci internetowej.

 

  1. Blog tworzy osobowość marki

Zmienił się sposób komunikacji z klientami. Dziś rozmawiamy z nimi nie tylko przez telefon, emaile, newslettery, ale również przez bloga, który „daje głos” firmie. Ten kanał komunikacji tworzy miejsce do rozmów na temat nowych produktów lub usług, rynkowych trendów, informacji o nowościach w branży. Firmowy blog nadaje osobowość Twojej marce, stwarza możliwości dostarczania informacji wyszukiwanych przez Twoich klientów.

 

  1. Blog pozwala dzielić się wiedzą, dzięki czemu zdobywasz status lidera na rynku

Nie liczy się wielkość Twojej firmy, jeśli poprzez blog pokazałeś, że jesteś ekspertem w swojej branży. Gdy już zbudowałeś zaufanie, pokazałeś, że masz siłę przebicia w danej branży, że dostarczasz cennych informacji, to tak naprawdę jesteś liderem. Z biegiem czasu, publikowane przez Ciebie pomocne informacje konwertują, a więc przynoszą nowych klientów. Jest to szczególnie ważne dla małych firm, które muszą konkurować z większymi firmami. Prowadzenie bloga firmowego pozwala pokazać, że marka jest wiarygodna i naprawdę dobra, w tym, co robi, co sprzedaje.

 

  1. Blog odpowiada na pytania klientów

Blogi są również doskonałym sposobem udzielania odpowiedzi na pytania klientów. Rozważmy więc niektóre z najczęściej zadawanych pytań przez naszych klientów. Publikując odpowiedzi na blogu, ​​dostarczysz upragnionych odpowiedzi. Dzięki Tobie klient nie potrzebuje już wiele do zrealizowania transakcji. Jeśli Ty pierwszy wskażesz odpowiedź, istnieją wielkie szanse, ze potencjalny klient zrealizuje usługę bądź dokona zakupu właśnie u Ciebie!

 

Jak widzisz, prowadzenie bloga po prostu ma sens. Przy minimalnym wysiłku i niewielkich kosztach, firma może zbudować wiarygodność, polepszyć pozycję w wynikach wyszukiwania, zwiększyć ruch w witrynie oraz zbudować więź z potencjalnymi i obecnymi klientami. Jest to okazja na wyróżnienie się, szczególnie dla małych firm, które nie powinny rezygnować z tej metody promowania.

 

 

 

Źródło: http://contweb.pl