JustPaste.it

Odzież dla pracowników to koszt uzyskania przychodu?

Strój służbowy można rozliczyć w kosztach, ale istnieją pewne obostrzenia. Jakie? Jeśli już uda nam się spełnić kryteria, pozostaje pytanie: gdzie taki strój zamówić?

Strój służbowy można rozliczyć w kosztach, ale istnieją pewne obostrzenia. Jakie? Jeśli już uda nam się spełnić kryteria, pozostaje pytanie: gdzie taki strój zamówić?

 

Zgodnie z prawem wszelkie przedmioty, które nabywamy w celu zapewnienia funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa, możemy wliczyć w koszty uzyskania przychodu. Dzięki temu przedsiębiorcy – którzy rozliczają się na zasadach ogólnych – płacą niższy podatek od dochodu. Jest jednak jedno zastrzeżenie: określony przedmiot, np. samochód, używamy wyłącznie w celach służbowych. W praktyce różnie jednak z tym bywa.

 

Obostrzenia – czyli odzież reklamowa tylko z logo

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda z odzieżą firmową, czyli m.in. uniformami dla pracowników. Jeśli więc np. mamy ochotę przywdziać służbowe stroje, w tym nasi pracownicy również, możemy spokojnie rozliczyć taki strój w kosztach, o ile rzeczywiście będzie on wyłącznie noszony w pracy, bez wyjątków. Zatem np. prawnik, który służbowo – bądź co bądź – ma obowiązek pojawiać się w garniturze, nie będzie mógł zaliczyć tego garnituru w koszt uzyskania przychodu. Dlaczego?

 

Aby zapewnić fiskus, że dany strój będzie noszony wyłącznie w pracy, nie może on wyglądać jak zwykły garnitur. Musi się wyróżniać, a więc wyglądać jak chodząca wizytówka Twojej firmy. Posiada on zatem logo oraz kolory owego logotypu, a także – nie jest to wykluczone – określony krój, który pozwala kojarzyć się z firmą. Tylko w ten sposób koszulki, bluzy czy garsonki reklamowe można wliczyć w koszty. Prawo okazuje się w tym sensie zatem niezwykle precyzyjne.

 

Szwalnie odzieży – pełen zakres usług

Odzież reklamową zamawia się zazwyczaj w rodzimych szwalniach. (Aż 1/3 z nich szyje uniformy na zamówienie). Możliwe jest wtedy dokładne zdjęcie pomiaru, sprawna realizacja i przede wszystkim elastyczność współpracy. Poza strojem służbowym firmy korzystają z szerokiego spektrum ofert szwalni i zamawiają dodatkowo w nich gadżety reklamowe takie jak ręczniki, torby, smycze do kluczy itp.

 

W wielu wypadkach istnieje opcja nie tylko zamówienia odzieży. Niektóre z rodzimych szwalni oferują kompleksowe usługi, włączając w to również zaprojektowanie strojów oraz dostawę gotowych już ubrań na miejsce do klienta. Taką ofertą chwali się m.in. warszawska Wave Group.

 

W ten sposób szwalnie na polskim rynku walczą ze sobą o klientów. Uzbrojeni w uniformy pracownicy będą mogli teraz powalczyć o swoich, wszak logo na odzieży to jedna ze skuteczniejszych form promocji. W końcu aż 90 proc. wiadomości dociera do naszego mózgu w formie wizualnej.

 

Źródło: www.wavegroup.pl