Login lub e-mail Hasło   

Szatan i urojenia religijne w fizyce.

Przekonanie, że wnętrze Ziemi jest gorące, budzi moje wątpliwości.
Wyświetlenia: 1.328 Zamieszczono 15/05/2015

...

Przekonanie, że wnętrze Ziemi jest gorące, budzi uzasadnione wątpliwości. Moim zdaniem nie jest to naukowa obserwacja tylko mit religijny pochodzący z chrześcijaństwa.

Model gorącego wnętrza, w sposób trwały otoczonego zimną skorupą jest absurdalny. Jest niezgodny z tym wszystkim, co wiemy na temat termodynamiki.

 

Czy Diabeł Maxwella istnieje naprawdę?

Diabeł Maxwella zajmuje się robieniem piekła na Ziemi.

Robi to w bardzo sprytny sposób: - W Roju znajdują się Elementy posiadające bardzo różną energię. Diabeł Maxwella buduje pomieszczenie pułapkę.  Do tego pomieszczenia wejście prowadzi przez bramkę. Diabeł Maxwella, zwany przez niektórych Demonem Maxwella stoi na bramce i przepuszcza jedynie najgorętsze Elementy. Temperatura w pomieszczeniu pułapce rośnie gwałtownie. Tak powstaje Piekło Maxwella. Precyzyjna selekcja wpuszczanych przez bramkę powoduje, że w Piekle robi się niezwykle gorąco.

James Clerk Maxwell twierdził, że istnieje. To nie był byle kto. - James Clerk Maxwel był geniuszem fizyki i matematyki. Jednym z największych jacy urodzili się do tej pory. Dzięki jego równaniom, które doprawdy nikt nie wie skąd wziął, mamy wszystko co ludzie stworzyli w wyniku zrozumienia zasad rozchodzenia się fal elektromagnetycznych, czyli światła, fal radiowych, promieni Roentgena...

Dzięki temu, że znamy równania Maxwella mamy radio, telewizję, telefony komórkowe i inne i internet.

I co? Okazuje się, że J.C. Maxwell wierzył w Diabła.

Jestem przekonany, że się mylił.

Są przesłanki, wskazujące na to, że wysokie temperatury występują we wnętrzu Ziemi jedynie lokalnie, czyli analogicznie jak w doświadczeniu myślowym Maxwella. Model gorącego wnętrza, w sposób trwały otoczonego zimną skorupą jest absurdalny. Jest niezgodny z tym wszystkim, co wiemy na temat termodynamiki.

 

Gdy podczas nocy polarnej nie docierają promienie słoneczne, temperatura powierzchni Ziemi spada na biegunach do minus kilkudziesięciu stopni. Gdyby Słońce zgasło, to temperatura powierzchni Ziemi w krótkim czasie spadła by do minus dwustu-kilkudziesięciu stopni Celsjusza. A co wtedy z wnętrzem Ziemi? Dlaczego te temperatury mają się nie wyrównywać, skoro wszędzie, we wszystkich znanych fizykom i niefizykom przypadkach temperatury dążą w naturalny sposób do wyrównania.  Skąd zatem gorące wulkany?

 

Energia wulkanów to skutek ruchu płyt tektonicznych. Ruch ten spowodowany jest  oddziaływaniem sąsiednich obiektów astronomicznych. Głównie Księżyca i Słońca, ale również z udziałem innych planet. Udział innych planet ma charakter wyzwalający nagromadzoną energią. Znamy korelację miedzy nadzwyczajnymi położeniami planet, a trzęsieniami ziemi i wybuchami wulkanów.

 

Argumentem na rzecz teorii gorącego wnętrza Ziemi jest to, że w kopalniach temperatura rośnie wraz z głębokością. Ale: - Nie dotyczy to kopalni soli i głębokich jaskiń. W kopalniach soli i głębokich jaskiniach jest zimniej niż na powierzchni. Kto tam był, ten wie.  Trzeci koronny argument ma charakter doświadczalny: - Płaszcz Ziemi istnieje. Warstwa powierzchniowa jest inaczej zbudowana niż to, co znajduje się głębiej. Fale dźwiękowe odbijają się na głębokości kilkunastu kilometrów, a to świadczy, że głębiej jest coś innego. I zgoda: - Jest coś innego. Ale dlaczego ta granica ma być granicą między warstwami o różnej temperaturze?

Jest w przyrodzie ogólna reguła, że warstwa zewnętrzna różni się od tego co jest w środku. Jabłka, pomarańcze i w ogóle wszystkie owoce i ziarna mają skórkę wyraźnie różną od wnętrza.

 

Wymyśliłem sposób w jaki mógł powstać płaszcz ziemi. A było to tak:- Gotowałam zupę pieczarkową. Na wierzchu tworzył się kożuch. Pomyślałem tak: Jeżeli, po ostudzaniu, wstawię tę zupę do lodówki, to w lodówce ujawni się rozwarstwienie. Podobnie jest z każdą zupą. Rosół wyjęty z lodówki, ma na wierzchu warstwę tłuszczu różniącą się składem i konsystencją od reszty. Jeśli Ziemia była kiedyś gorąca i stygła powoli jak zupa pozostawiona na wyłączonej kuchence, to na powierzchnię wypłynęło coś nieprzypadkowego i innego od reszty. Tak jak żużle wypływają na wierzch podczas wytopu stali.

 

Jak widać przekonanie, że gorące Piekło znajduje się we wnętrzu Ziemi budzi bardzo uzasadnione wątpliwości. Podobnie mam wątpliwości co do teorii przypisujących nadzwyczajnie wysokie temperatury centralnym obszarom gwiazd podobnych do Słońca.

 Przeczytaj także : >>> Entropia

..........................: >>> Biblijne urojenia. - Hipoteza o powstaniu życia w morzu.

 

Adam Jezierski

 

...

Podobne artykuły


65
komentarze: 127 | wyświetlenia: 28102
132
komentarze: 65 | wyświetlenia: 44108
113
komentarze: 102 | wyświetlenia: 21360
61
komentarze: 28 | wyświetlenia: 7545
58
komentarze: 37 | wyświetlenia: 11774
51
komentarze: 57 | wyświetlenia: 37694
17
komentarze: 19 | wyświetlenia: 7805
44
komentarze: 38 | wyświetlenia: 6095
33
komentarze: 52 | wyświetlenia: 9952
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 11975
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





"Model gorącego wnętrza, w sposób trwały otoczonego zimną skorupą jest absurdalny. Jest niezgodny z tym wszystkim, co wiemy na temat termodynamiki." - dlaczego tak uważasz? Płaszcz, jądro zewnętrzne oraz jądro wewnętrzne cały czas są w ruchu - obracają się z różnymi od siebie prędkościami i wytwarzają przy tym pole magnetyczne. skoro się obracają i wpływają na siebie oznacza to, że wykonują pracę, ...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM:
Temperatury dążą do wyrówniania. Entropia rośnie.
Spróbuj kulę rozgrzaną do czerwoności obłożyć lodem.

@Adam Jezierski: Kula szybko obniży swą temperaturę ale wcześniej sporo lodu się roztopi. Gdy przestanie się topić, kula zacznie się ochładzać. Wyrównanie temperatury będzie oznaczało tylko tyle, że temperatura kuli zrówna się z temperaturą lodu.

Ale zauważ, że jeżeli jądro Ziemi jest gorące, to nie leży ono od razu na styku z ziemną warstwą jaką jest skorupa - jądro zewnętrzne oraz płaszc

...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM:
W niektórych podręcznikach jest napisane, że wewnątrz Ziemi jest 6.000 stopni Kelwina. w innych podręcznikach jest 3.000 stopni.
Na zewnątrz, gdyby nie było Słońca, byłoby 3 stopnie K. Byłoby tak przez miliony lat, jeśli nie dłużej. To jest ten absurd, o którym napisałem..
2) Wewnąrz Ziemi nie ma perpetuum mobile wytwarzającego energię bez końca. Wynika z tego, ...  wyświetl więcej

@Adam Jezierski: nie neguję ani nie popieram Twoich założeń - to wszystko jest jedną wielką spekulacją, której nie zbadano. Twoja teoria ma takie same szanse być prawdziwa jak być fałszywa.

"Wewnąrz Ziemi nie ma perpetuum mobile wytwarzającego energię bez końca" - zgadza się - jednak póki jest ruch i paliwo, jest i ciepło (prawdopodobnie ciepło).

@SZKOLENIA.COM:
Ja jestem bardzo głęboko niewierzący.
Nie wierzę także w hipotezy i teorie, które sam wymyśliłem.
W tym artykule pokazuję jedynie, że obowiązujące poglądy naukowe więcej mają wspólnego ze świętą księgą niż z naukowym doświadczeniem ..:_)

@Adam Jezierski: z tym, że te poglądy o których piszesz obowiązują jedynie w szkołach i w potocznej wiedzy ludzi ;-)
A, że ci ludzie i te szkoły plewią owe ziarno "wiedzy" w tym zakresie i w takim jaki się przyjęło go uważać to już inna kwestia

Zapominasz o izolatorach, w termosie będziesz mieć ciepłą kawę nawet gdy na zewnątrz będzie -20 C, jeżeli do środka termosu dołożysz jeszcze niewielkie źródło energii to temperatura może się utrzymywać długo a nawet rosnąć.

@roszpunek:
Tak jak Ty uważają niektórzy łuczeni amerykańscy, ale moim zdaniem płaszcz Ziemi nie jest tak doskonałym izolatorem ciepła. Termosem przez miliardy lat izolującym gorącą lawę. Moją opinię można podeprzeć obliczeniami wykonanymi dla krzemianów, z których głwnie składa się płaszcz Ziemi.

  nse,  17/05/2015

@Adam Jezierski: ... hmm skorupa ziemska jest tylko jedną z warstw tej izolacji, a co powiesz na próżnię panującą ponad atmosferą ziemską co sprawia że ziemia, jej jądro wraz z atmosferą zaczynają stanowić dość szczelny układ termiczny do którego jest też dostarczane ciepło promieni słonecznych ... ??

@Adam Jezierski: z jądrem Ziemi oraz jej zewnętrznymi warstwami jest jak z ubieraniem się na zimę przy ujemnych temperaturach. Cieplej będzie Ci gdy założyć jedna grubą kurtkę, czy trochę cieńszą kurtkę, pod nią sweter, pod swetrem koszulę i pod koszulą jeszcze coś lżejszego? Dwuwarstwowość utrzymuje ciepło nawet, jeżeli te warstwy nie są w pełni szczelne to przy wielu warstwach to ciepło jest utr ...  wyświetl więcej

@SZKOLENIA.COM:
... a co sądzisz na temat teorii mówiącej, że we wnętrzu Słońca są miliony stopni K, a na zawnątrz "tyklo" 6.000 stopni zmierzono???

@Adam Jezierski: ale ja cały czas powtarzam, że nawet badacze mówią, iż są to jedynie hipotezy.

Natomiast uważam, że nawet logiczne byłoby, gdyby wnętrze Słońca było gorętsze niż część zewnętrzna

@SZKOLENIA.COM:
Powinno być cieplej, ponieważ Słońce produkuje energię na drodze syntezy termojądrowej, ale ... wnętrzu Słońca przypisuje się temperatury występujące w bombach wodorowych. Tymczasem proces zachodzący wewnątrz Słońca różni się od wybuchu jądrowego wydajnością energetyczną. Jeżli podzielić dwie liczby Moc produkowaną przez Słońce/Masę Słońca, otzymujemy wynik, który mówi ile ś ...  wyświetl więcej

@Adam Jezierski: nadal zgadzamy się, że wnętrze jest cieplejsze mimo tego "ale" :-)

  nse,  18/05/2015

@Adam Jezierski: Swoje wnioski opierasz na hipotetycznych danych, najpierw by należało sporządzić projekt badawczy oparty na Twojej Hipotezie i dokonać odpowiednich pomiarów których analiza potwierdzi lub obali Twoja hipotezę. Masz pomysł jakie pomiary w jakich miejscach i czasie trzeba wykonać , by jednoznacznie potwierdzić hipotezę ??

@Mariusz Kajstura:
Mój wniosek jest jeden. Poglądy najczęściej występujące w podręcznikach budzą MOJE wątpliwości. JA UWAŻAM, że poglądy te są skutkiem nieumiejętności oderwania się od sugestii pochodzących ze świętej księgi. - Jakie pomiary? Pomiary moich wątpliwości??? - Moim założeniem jest, że nie należy sugerować się zawartością Biblii i różne poglądy z różnych dziedzin przeanalizować ...  wyświetl więcej

@Adam Jezierski: a co biblia ma do różnicy temperatury między jądrem Ziemi a jego płaszczem lub jądrem Słońca a jego koroną?

@SZKOLENIA.COM:
W przypadku piekła chodzi o urojenia stworzone przez Kościół Katolicki. Urojenia mające słabe oparcie w Biblii. Opisałem ten temat w artykule >>> http://eiba.pl/3

@Adam Jezierski: tylko w obecnym artykule, pod którym właśnie korespondujemy, o temperaturze tego czy tamtego obiektu i jej różnicach piszesz w sposób naukowy bez wtrącania w to biblii - dlatego nie rozumiem?
Też w jednym ze swoich komentarzy napisałem, że to przekonanie o wysokiej temperaturze jądra Ziemi jest nam wpajane już od szkół podstawowych i nigdy nauczyciel nie wspomina, że to tyl ...  wyświetl więcej

  nse,  18/05/2015

@Adam Jezierski: Dlatego nie opieram swoich poglądów wyłącznie na tym co napisane i głoszone, tylko też na własnych przemyśleniach i obserwacjach, fakt zdarza się że błądzę i tracę czas, jednak taka droga daje mi poczucie wolności :)
Co myślisz o stosowaniu równań Schrodingera w prognozowaniu trendów finansowych ??

@Mariusz Kajstura:
Czy zastosowanie równania Schrodingera będzie (jest) efektywne, tego nie jestem pewien. Myślę, że także w tej dziedzinie warto stosować rachunek operatorowy, którego elementem jest operatorowe równanie falowe (równanie Schrodingera).

  nse,  18/05/2015

@Adam Jezierski: Jak kryzysy wskazują, te sposoby prognozowania emisji pieniędzy się nie sprawdzają ... jak myślisz w czym tkwi błąd ??

@Mariusz Kajstura:
Może kiedyś będę miał czas, żeby przeanalizować to zagadnienie ...-:)

  nse,  18/05/2015

@Adam Jezierski: :)

  nse,  17/05/2015

"Czy Diabeł Maxwella istnieje naprawdę?" ... Diabeł czy Demon ??
http://pl.wikipedia.org/wiki/D(...)axwella
Jak do tego ma się zasada "podobne przyciąga podobne", obserwowalna w funkcjonowaniu społeczeństwa ... Różnica polega na istnieniu lub nie istnieniu świadomości zapisującej zderzenia, tak by w przyszłości było ich jak najmniej ..., to temat rzeka ;)

@Mariusz Kajstura:
Jakie to ma znaczenie?

  nse,  17/05/2015

@Adam Jezierski: Cząstki o różnych własnościach łączą się samoczynnie w zbiory cząstek podobnych, podobnie jak przykładowo najdrobniejsze ziarnka piasku gromadzą się na dnie naczynia i potem im wyżej tym większa granulacja cząstek ... Demon Maxwella tak został nazwany hipotetyczny eksperyment myślowy, po co zmieniać nazwę tego eksperymentu ??
Ps. Dzięki zainspirowałeś mnie do nowych przemyśleń :)

@Mariusz Kajstura:
W różnych językach różnie został nazwany. W moim artykule chodzi o wpływ religii katolickiej (chrześcijańskiej) na poglądy obowiązujące w fizyce. Dlatego nazwy diabeł i szatan (oznaczające w języku polskim mniej więcej to samo co demon) są bardziej adekwatne. Demon jest nazwą rzadziej używaną, przez członków (episkopatu) podczas imprez religijnych w Polsce.

  nse,  17/05/2015

@Adam Jezierski: Trochę odejdę od tematu, właściwie zawsze się zastanawiałem nad nazewnictwem rzeczy , skąd w tym nazewnictwie taka różnorodność, jedna rzecz tyle nazw ?? ... ostatnio jak byłem na wieczorze sztuk miałem okazje porozmawiać przez chwilkę z Artystą Timurem Karimem który na tym wieczorze prezentował swoje obrazy, o symbolice jaką zastosował w swoich obrazach które układały się w opowieść historii relacji mężczyzny i kobiety ...

@Mariusz Kajstura:
Czy zastosowanie równania Schrodingera będzie (jest) efektywne, tego nie jestem pewien. Myślę, że także w tej dziedzinie warto stosować rachunek operatorowy, którego elementem jest operatorowe równanie falowe (równanie Schrodingera)...

Po co nam entropie, Schrodingery i inne mądre słowa. Gdy planeta (np. Ziemia) kształtowała się, zbierał się materiał, warstwy górne wywierały nacisk na dolne. Dyssypowała energia grawitacyjna - materiał jądra nagrzewał się, tym bardziej, im większa była masa obiektu. Przed miliardami lat było także więcej pierwiastków promieniotwórczych. Znacznie więcej, niż dziś. We wnętrzu planety mogło nawet do ...  wyświetl więcej

Tau Tona to kopalnia złota w Republice Południowej Afryki. Jest obecnie najgłębszą kopalnią na świecie. Jej głębokość to 3,9 kilometra. Przy tej głębokości temperatura skał powoduje nagrzewanie się powietrza do poziomu niebezpiecznego dla życia. Stosowana więc musi być klimatyzacja chłodząca powietrze z około 55 °C do około 28 °C. Koszty związane z klimatyzacją pochłonęły prawie tyle co reszta kop ...  wyświetl więcej

@Hamilton Starszy:
DOKŁADNIE !!! - Powinniście mi uwierzyć. Jestem fizykiem i to fizykiem wybitnym. Podam tu najbardziej prawdopodobny mechanizm katastrofy smoleńskiej. >>> http://eiba.pl/1b

@Adam Jezierski: przenieś ten art do działu rozrywka i będzie OK.

@Hamilton Starszy:
Nieprecyzyjnie się wyrażasz. "Ten art." - tzn. o który art. ciebie biega ? Ten tu, czy ten tamten?

@Adam Jezierski: "Ten tu, czy ten tamten?" Najlepiej wszystkie. Tyle w tym nauki, co kot namiauczał.

@Hamilton Starszy:
Tworzenie nauki to nie jest wkuwanie formułek z podręcznika. Chodząca encyklopedia dobra jest do rozwiązywania krzyżówek. Erudycja to za mało, żeby zostać wybitnym naukowcem. Współczuję.
PS. Jaka jest temperatura ropy naftowej wydobywanej z głębokości kilku kilometrów? Jaką temperaturę ma ta ropa zaraz po wydobyciu ? ...-:) - Zapytaj pompiarzy. Sprawdź !

  Hamilton,  22/05/2015

@Adam Jezierski: Jakoś wolę opinię Instytutu Fizyki Doświadczalnej UW, niż opinię przewybitnego fizyka Adama J.
http://ifd.fuw.edu.pl/fizyka/z(...)kopalni
Bełkot pseudonaukowy nie czyni z nikogo ani naukowca, ani teologa.

@Hamilton Starszy:
Radzę wybrać się do kopalni w Wieliczce i tam zmierzyć temperaturę kilometr pod ziemią.
W kopalniach węgla jest gorąco, ponieważ występuje tam metan, którego nie ma w kopalniach soli..

@Adam Jezierski: wybitny fizyku powinieneś wiedzieć, że najgłębszy poziom w Wieliczce to 327 metrów pod powierzchnią Ziemi.

@Hamilton Starszy:
a temperatura jaka? Chodząca encyklopedio?

@Adam Jezierski: wybitny fizyku, brakuje ci trochę do szatana z VII klasy Makuszyńskiego:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wi(...)ni.html
Każesz ludziom mierzyć szatanie temperaturę kilometr pod ziemią w Wieliczce. Ty pewnie ją zmierzyłeś.

  lewi,  21/05/2015

Oczywiście że piekło to wymysł kościoła. Ta absurdalna nauka nie ma nic wspólnego z naukami Pisma Swiętego, ani z miłosierdziem Bożym

@lewi: Mistycy mówią, że piekła i nieba istnieją ale nie są wieczne ale przejściowe- dusze przebywaja tam aby odebrać swoją złą i dobrą karmę - chrześcijaństwo mówi o aniołach i diablach a pisma wschodnie o dewach i asurach. Oczywiście piekło to stan umysłu i świadomości - więc cierpienia mają zapewne charakter mentalny. Piekła i nieba to dominium Uniwersalnego Umysłu, który zarządza karmą. Po wyczerpaniu dobrej i złej karmy dusze wcielaja się w ktorąś formę.

Ja może poproszę o precyzyjniejsze wyjaśnienie - artykuł ma na celu wyjaśnić znaczenie biblijnego znaczenia piekła za pomocą teorii i badań fizycznych czy może jest rozważaniem czysto fizycznym nad temperaturą jądra Ziemi?

@SZKOLENIA.COM:
Chodzi głównie o rozważania z zakresu fizyki na temat gorącego wnętrza Ziemi, ale temat poboczny czyli biblijne pochodzenie niektorych poglądów naukowych, też jest istotny i potrzebny,
PS. Szczególnie, że fizyka mało kogo interesuje, a boży temat przeważnie interesuje każdego i zwiększa oglądalność i czytelnictwo ...-:))

@Adam Jezierski: taki chłyt marketingowy? :-))))

Tylko, że w ujęciu biblijnym to piekło jest czymś mitycznym, jakby zbiorowiskiem potępionych dusz i wiecznego cierpienia. Miejscem w którym jest gorąco ale tylko symbolicznie (wg. mojej wiedzy - myślę, że specjaliści powiedzą coś więcej w tej kwestii), natomiast jądro Ziemi istnieje faktycznie :-)

  lewi,  21/05/2015

@SZKOLENIA.COM: W ujęciu biblijnym piekło jest symbolem unicestwienia życia ludzkiego, nie cierpieniem wiecznym. Kiedy żył Jezus za murami miasta Jerozolimy znajdował się miejski śmietnik , wyrzucano do niego zwłoki przestępców i zwierząt. Zeby wszystkie śmieci i trupy się całkowicie spaliły ogień podsycano siarką. Dlatego Jezus użył tego miejsca (Doliny Hinoma-Gehenna) do spalania nieczystości z Jeruzalem jako symbolu całkowitego niebytu i widoków na życie wieczne

@lewi: zatem piekło niewiele ma wspólnego z fizycznym istnieniem jądra Ziemi :-)

  lewi,  21/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Dokładnie,nic nie ma wspólnego z mitem o piekle

@SZKOLENIA.COM:
@levi
Istnienie jądra Ziemi nie ma nic wspólnego z katolickim piekłem, ale teoria o gorącym wnętrzu Ziemi ma trochę wsólpnego...:)
PS. Warto wiedzieć, że w Układzie Słonecznym czynne wulkany odkryto poza Ziemią. W tym przypadku nie ma sugestii o "gorącym nieostygłym jądrze". Czyż to nie jest charakterystyczne?

  lewi,  21/05/2015

@Adam Jezierski: Nadal nie rozumiem co badania naukowe mają wspólnego z Szatanem i urojeniami o piekle?
Co Sejsmologia,Wulkanologia i Geologia ma wspólnego z Teologią ?

@Adam Jezierski: podpinam się pod Pytanie lewi.

To, że mamy mit piekła nie oznacza, że to piekło trzeba traktować dosłownie jako wnętrze Ziemi

  nse,  24/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Poważnie nie kojarzycie tego ??
http://pl.wikipedia.org/wiki/T(...)a_czasu
http://pl.wikipedia.org/wiki/D(...)axwella
Demon Maxwella wskazuje na siłę odwrotną do naturalnej entropii, czyli idzie w kierunku uporządkowania :)

@Mariusz Kajstura: ale to kojarzę, tylko nadal nie wiem co to ma wspólnego z teologią i nauczaniem kościoła? :-)

@SZKOLENIA.COM:
Ewolucjoniści, z uporem godnym lepszej sprawy twierdzą, że życie powstało i rozwinęło się w morzu, a następnie wyszło na ląd. Pomysł pochodzi z Księgi Genezis, gdzie jest bardzo wyraźnie napisane, że Pan Bóg najpierw stworzył życie morskie, a dopiero później lądowe. Niektórzy zauważają, że delfiny i wieloryby przebyły drogę w przeciwnym kierunku.

Tymczasem. Zgodzę si

...  wyświetl więcej

@Adam Jezierski: nadal niczego to nie wyjaśnia a konkretnie - co nauka ma wspólnego z religią?
Co piekło religijne ma wspólnego z jądrem Ziemi, co religia ma wspólnego z sejsmologią itd (jak zapytała lewi)?

Ja zrozumiałem co piszesz, ale nadal nie widzę w tym związku

  nse,  25/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Magia Tajemniczość zjawiska którego się nie potrafi wyjaśnić ( choć te jest dość proste do wytłumaczenia ) , na fundamentach nie wyjaśnionych zjawisk jest budowana wiara w nadprzyrodzone moce :)
To temat na dość ciekawą rozmowę nie wiem czy ma ktoś ochotę na rozważania, które mogą przeobrazić pogląd na kwestie wiary, nie wszyscy sobie z takimi kwestiami radzą i nie wszyscy s ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: no ale tak było zawsze, że gdzie nauka nie wyjaśnia zjawiska tam zjawisko tłumaczy się boską mocą :-)

Gdy była burza, Grecy uważali, że Zeus się rozgniewał, dziś wiemy jakie zjawiska fizyczne i atmosferyczne za tym stoją

  nse,  25/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... i takimi wyjaśnianiami zajmuje się teologia , zaspakajając głód wiedzy bajką ;) ... póki co nauka ciągle nie potrafi sobie poradzić z kwestiami świadomości i tajemnica życia ..., tylko to temat rzeka nie wiem czy warto go drążyć ??

@Mariusz Kajstura: dlatego chyba warto oddzielić jedno od drugiego :-)
Nauka to badanie, badanie to mierzenie, mierzenie to doświadczanie, doświadczanie to opisywanie a opisywanie to wyjaśnianie - zgadza się? :-)

Zatem trudno jest łączyć wiarę/religię z nauką, gdzie ani poziomu wiary ani boskości boga nie da się zbadać i wyjaśnić. Piekło biblijne będzie zawsze czymś innym niż przysłowiowe piekło na ziemi i zupełnie czymś innym niż Jądro Ziemi

@Mariusz Kajstura: "tylko to temat rzeka nie wiem czy warto go drążyć ??" zawsze możesz napisać artykuł na Eiobie na ten temat :-)

  nse,  25/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... ależ Życie jest ciągle badane i są poznawane jego tajemnice , jednak źródło powstania życia ciągle jest tajemnicą :)
Nie lubię pisać Artykułów , po za tym po co ??

  nse,  25/05/2015

@SZKOLENIA.COM: "dlatego chyba warto oddzielić jedno od drugiego :-)
Nauka to badanie, badanie to mierzenie, mierzenie to doświadczanie, doświadczanie to opisywanie a opisywanie to wyjaśnianie - zgadza się? :-) " ... nauka to niekończące się poznawanie to nie kończące się poszerzanie świadomości jest napędzana naturalną iskrą Życia i moim skromnym zdanie komercjalizacja nauki przynosi szkody :(
Niestety społecznie przyjęło się tak, że szanowany jest sprzedawca nie Twórca :(

@Mariusz Kajstura: nikt nie pisze o komercjalizacji nauki - też nie popieram tego

A co do pisania - właśnie dla tych rozważań :-)

  nse,  25/05/2015

@SZKOLENIA.COM: ... przykładowo ten artykuł jest doskonały na potrzeby takich rozważań, tylko co jego Autor na to ??

  nse,  25/05/2015

@SZKOLENIA.COM: " nikt nie pisze o komercjalizacji nauki - też nie popieram tego " ...piszemy o źródłach wiary i mechanizmach jej propagacji, bo ja tak intencje tego artykułu odebrałem, ale mogę się mylić i wole poczekać na słowo Autora w tej kwestii ?? ... jeśli chodzi o jadro ziemi to to też jest kwestia wiary, bo pomiary temperatury skorupy ziemskiej nie stanowią twardych dowodów o jego temperaturze, są jedynie przyczynkiem przypuszczeń ;)

@Mariusz Kajstura: o to wszystko trzeba Autora zapytać i poczekać na jego odp. :-)

  nse,  25/05/2015

@SZKOLENIA.COM: Właśnie, bo ja zauważyłem że jestem na Eiobie niegrzeczny i odchylam intencje Autorów pod ich artykułami rządząc się bez przyzwolenia Autora :(

@SZKOLENIA.COM:
" o to wszystko trzeba Autora zapytać i poczekać na jego odp. :-) "
Nie czytaliście mojego "słynnego" esseju pt. NAUKA I CYWILIZACJA. To pierwszy tekst, który opublikowałem na eioba.pl : >>> http://eiba.pl/9m
Oto fragment:
Ludzi nauki można z grubsza podzielić na tych, którzy żyją nauk ...  wyświetl więcej

  nse,  25/05/2015

@Adam Jezierski: Czyli wyścig szczurów o kawałek tortu, pokazany z perspektywy świata nauki ??



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska