JustPaste.it

Podstawy funkcjonalności reklam Adsense

Firma Google udostępnia właścicielom stron internetowych szereg narzędzi pozwalających im na efektywne promowanie witryn WWW, jak również zarabianie na reklamach.

Firma Google udostępnia właścicielom stron internetowych szereg narzędzi pozwalających im na efektywne promowanie witryn WWW, jak również zarabianie na reklamach.

 

Czym jest Adsense?

Adsense jest serwisem reklamowym Google, z którego korzystają partnerzy dysponujący własnymi stronami internetowymi. Serwis ten wyświetla kontekstowe reklamy tekstowe, banery i reklamy wideo. Treści reklam są związane tematycznie z tematyką witryny, na której się pojawiają. To uczestnik systemu Adsense decyduje o formie reklamy i jej treści.

Rodzaje reklam w Adsense

Generalnie, Google oferuje możliwość skorzystania z 6 form reklamowych w ramach narzędzi Adsense. Są to:

  • Banery i przyciski - o różnych kształtach, choć rozmiary zwykle są takie same jak te oferowane w programie AdWords dla reklam graficznych.

  • Banery pionowe - tzw. wieżowce, ich rozmiary odpowiadają w większości przypadków reklamom typu wieżowiec z programu AdWords dla reklam graficznych.

  • Reklamy graficzne - w formie prostokątów lub kwadratów różnych rozmiarów, umieszczanych w środku treści strony internetowej. Oprócz reklam graficznych mogą być wyświetlane również reklamy tekstowe.

  • Reklamy wideo - mogą być umieszczane na stronach w różnych rozmiarach i wykorzystywać formę prostokąta, kwadratu, banera poziomego lub pionowego.

  • Reklamy skierowań - jednostki reklam kierujących na różne usługi polecane przez Google, np. AdWords.

  • Jednostki linków - rodzaj reklamy, która wyświetla dobrane hasła, jakie pasują do treści strony. Po kliknięciu w link użytkownik przekierowany jest do trafnie dobranych reklam sponsorowanych i do strony reklamodawcy.

 

Reklamy Adsense realizowane przez agencje reklamowe można podzielić dodatkowo na trzy różne kategorie:

  • Adsense dla treści - reklamy umieszczane na stronach wydawców, zgodnie z dopasowaniem treści reklamy do zawartości strony.

  • Adsense dla wyszukiwania - pozwala wydawcom na umieszczanie wyszukiwarki Google w obrębie ich witryny. Wydawca ma możliwość dowolnej konfiguracji zakresu poszukiwań w wyszukiwarce znajdującej się w jego serwisie.

  • Skierowania - dodatkowa forma zarobku dla wydawców, polegająca na promocji polecanych przez Google produktów i usług, w tym AdWords.

Podsumowanie

Istnieje wiele rodzajów reklam, z jakich mogą korzystać wydawcy w programie Adsense, co pozwala na ich dopasowanie do każdej niemalże witryny. Jednostki reklamowe można dobrać pod względem kolorystycznym do strony, na której mają się one pojawiać.