Login lub e-mail Hasło   

Podstawy funkcjonalności reklam Adsense

Firma Google udostępnia właścicielom stron internetowych szereg narzędzi pozwalających im na efektywne promowanie witryn WWW, jak również zarabianie na reklamach.
Wyświetlenia: 360 Zamieszczono 17/05/2015

Czym jest Adsense?

Adsense jest serwisem reklamowym Google, z którego korzystają partnerzy dysponujący własnymi stronami internetowymi. Serwis ten wyświetla kontekstowe reklamy tekstowe, banery i reklamy wideo. Treści reklam są związane tematycznie z tematyką witryny, na której się pojawiają. To uczestnik systemu Adsense decyduje o formie reklamy i jej treści.

Rodzaje reklam w Adsense

Generalnie, Google oferuje możliwość skorzystania z 6 form reklamowych w ramach narzędzi Adsense. Są to:

  • Banery i przyciski - o różnych kształtach, choć rozmiary zwykle są takie same jak te oferowane w programie AdWords dla reklam graficznych.

  • Banery pionowe - tzw. wieżowce, ich rozmiary odpowiadają w większości przypadków reklamom typu wieżowiec z programu AdWords dla reklam graficznych.

  • Reklamy graficzne - w formie prostokątów lub kwadratów różnych rozmiarów, umieszczanych w środku treści strony internetowej. Oprócz reklam graficznych mogą być wyświetlane również reklamy tekstowe.

  • Reklamy wideo - mogą być umieszczane na stronach w różnych rozmiarach i wykorzystywać formę prostokąta, kwadratu, banera poziomego lub pionowego.

  • Reklamy skierowań - jednostki reklam kierujących na różne usługi polecane przez Google, np. AdWords.

  • Jednostki linków - rodzaj reklamy, która wyświetla dobrane hasła, jakie pasują do treści strony. Po kliknięciu w link użytkownik przekierowany jest do trafnie dobranych reklam sponsorowanych i do strony reklamodawcy.

Reklamy Adsense realizowane przez agencje reklamowe można podzielić dodatkowo na trzy różne kategorie:

  • Adsense dla treści - reklamy umieszczane na stronach wydawców, zgodnie z dopasowaniem treści reklamy do zawartości strony.

  • Adsense dla wyszukiwania - pozwala wydawcom na umieszczanie wyszukiwarki Google w obrębie ich witryny. Wydawca ma możliwość dowolnej konfiguracji zakresu poszukiwań w wyszukiwarce znajdującej się w jego serwisie.

  • Skierowania - dodatkowa forma zarobku dla wydawców, polegająca na promocji polecanych przez Google produktów i usług, w tym AdWords.

Podsumowanie

Istnieje wiele rodzajów reklam, z jakich mogą korzystać wydawcy w programie Adsense, co pozwala na ich dopasowanie do każdej niemalże witryny. Jednostki reklamowe można dobrać pod względem kolorystycznym do strony, na której mają się one pojawiać. 

Podobne artykuły


13
komentarze: 1 | wyświetlenia: 3254
8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 878
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60309
54
komentarze: 55 | wyświetlenia: 32330
53
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31099
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63196
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 64731
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23085
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28583
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28302
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23141
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26199
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska