Firma Google udostępnia właścicielom stron internetowych szereg narzędzi pozwalających im na efektywne promowanie witryn WWW, jak również zarabianie na reklamach.
Czym jest Adsense?
Adsense jest serwisem reklamowym Google, z którego korzystają partnerzy dysponujący własnymi stronami internetowymi. Serwis ten wyświetla kontekstowe reklamy tekstowe, banery i reklamy wideo. Treści reklam są związane tematycznie z tematyką witryny, na której się pojawiają. To uczestnik systemu Adsense decyduje o formie reklamy i jej treści.
Rodzaje reklam w Adsense
Generalnie, Google oferuje możliwość skorzystania z 6 form reklamowych w ramach narzędzi Adsense. Są to:
-
Banery i przyciski - o różnych kształtach, choć rozmiary zwykle są takie same jak te oferowane w programie AdWords dla reklam graficznych.
-
Banery pionowe - tzw. wieżowce, ich rozmiary odpowiadają w większości przypadków reklamom typu wieżowiec z programu AdWords dla reklam graficznych.
-
Reklamy graficzne - w formie prostokątów lub kwadratów różnych rozmiarów, umieszczanych w środku treści strony internetowej. Oprócz reklam graficznych mogą być wyświetlane również reklamy tekstowe.
-
Reklamy wideo - mogą być umieszczane na stronach w różnych rozmiarach i wykorzystywać formę prostokąta, kwadratu, banera poziomego lub pionowego.
-
Reklamy skierowań - jednostki reklam kierujących na różne usługi polecane przez Google, np. AdWords.
-
Jednostki linków - rodzaj reklamy, która wyświetla dobrane hasła, jakie pasują do treści strony. Po kliknięciu w link użytkownik przekierowany jest do trafnie dobranych reklam sponsorowanych i do strony reklamodawcy.
Reklamy Adsense realizowane przez agencje reklamowe można podzielić dodatkowo na trzy różne kategorie:
-
Adsense dla treści - reklamy umieszczane na stronach wydawców, zgodnie z dopasowaniem treści reklamy do zawartości strony.
-
Adsense dla wyszukiwania - pozwala wydawcom na umieszczanie wyszukiwarki Google w obrębie ich witryny. Wydawca ma możliwość dowolnej konfiguracji zakresu poszukiwań w wyszukiwarce znajdującej się w jego serwisie.
-
Skierowania - dodatkowa forma zarobku dla wydawców, polegająca na promocji polecanych przez Google produktów i usług, w tym AdWords.
Podsumowanie
Istnieje wiele rodzajów reklam, z jakich mogą korzystać wydawcy w programie Adsense, co pozwala na ich dopasowanie do każdej niemalże witryny. Jednostki reklamowe można dobrać pod względem kolorystycznym do strony, na której mają się one pojawiać.