JustPaste.it

Strategie pozycjonowania stron internetowych w Google

Doświadczeni pozycjonerzy z pewnością potwierdzą, że kiedyś jedyną i słuszną strategią w pozycjonowaniu było zdobywanie jak największej ilości linków do pozycjonowanej strony.

Doświadczeni pozycjonerzy z pewnością potwierdzą, że kiedyś jedyną i słuszną strategią w pozycjonowaniu było zdobywanie jak największej ilości linków do pozycjonowanej strony.

 

Kiedyś algorytm Google był prosty i działał na zasadzie, że im więcej cytowań (linków) tym domena jest bardziej wartościowa od konkurencji.

 

Oznaczało to, że często wyszukiwarka podsuwała swoim klientom wyniki słabej jakości. Google z czasem rosło w siłę by w końcu stać się dominującą na świecie wyszukiwarką. Dlatego też z czasem celem firmy stało się podsuwanie swoim klientom wyników najlepiej dopasowanych do zapytania.  Aby to zmienić wprowadzono szereg aktualizacji oraz nowych algorytmów oceniających stronę pod względem jej zawartości oraz jakości.

 

I tu pojawił się problem...Skończyło się pozycjonowanie BLACK HAT SEO, które zostało zastąpione pozycjonowaniem z białego kapelusza. Powstały nowe strategie oraz pojęcia, które weszły na stałe do nazewnictwa w SEO.



Strategie pozycjonowania

 

11fb90ce21ef0c4f2fa1512f25cf2571.jpg

Pozycjonowanie na szeroki ogon (Long Tail)

 

Jest to strategia pozycjonowania wzorowana na koncepcji, którą sformuował Chris Anderson w październiku2004 roku. Zaobserwował on, że posiadanie szerokiego asortymentu w firmie, nawet tego rzadko poszukiwanego owocuje wygenerowaniem większych obrotów niż te osiągane jedynie na masowo sprzedawanym towarze.

 

Przekładając to na pozycjonowanie oznacza to, że warto budować i optymalizować swoją stronę internetową pod jak największą ilość fraz niszowych, które łącznie przyniosą większy ruch i sprzedaż produktów niż frazy najczęściej wpisywane przez Internautów.



Jak to ma się w praktyce?

 

Najczęściej strategia Long Tail  jest wykorzystywana do pozycjonowania sklepów internetowych o bardzo bogatym asortymencie. Kluczem do sukcesu jest tu praca nad treścią strony i dokładnym, unikalnym opisie każdego produktu. Ważne są także zdjęcia, najlepiej ukazujące produkt z każdej perspektywy,  które są jedynym poglądem Internauty na dany towar.  







Pozycjonowanie lokalne

 

24e49fc6346efc3d34a01be32cfdfde6.jpg

To pojęcie powstało wraz z powstaniem nowego silnika wyszukiwarki Google, który podsuwa wyniki zgodnie z miejscem pobytu Internauty w czasie, w którym wysyła zapytanie do Google.

Według danych aż 97% internautów wpisuje słowa kluczowe lokalne w wyszukiwarce. Ekipa z Mountain View wzięła na poważnie do serca te dane i “wypuściła” z dniem 24 lipca 2014 roku nowy algorytm o nazwie Pigeon (Gołąb), który związany jest z lokalnymi wynikami wyszukiwania?

 

Jak ma to się w praktyce jeżeli chodzi o pozycjonowanie ?

 

Doszło do tego, że w wielu branżach frazy lokalne są zdecydowanie bardziej wartościowe od fraz globalnych. Algorytm wymusił na pozycjonerach zupełnie inne podejście do budowania strategii SEO (Search Engine Optimization). Pozycjonowanie lokalne weszło na stałe w obieg usług z zakresu pozycjonowania stron internetowych w Google.

 

Sensem tej strategii jest generowanie najbardziej konwertujących zapytań lokalnych. Idealna strategia pozycjonowania dla takich branż jak fryzjerstwo, mechanika samochodowa, branża kredytów pozabankowych i wielu innych.   




Pozycjonowanie + Adwords

 

a99da09493f7109dfa1f2b9ae53e06eb.png

Coraz bardziej rekomendowana wśród pozycjonerów strategia promocji firmy w Internecie. Połączenie pozycjonowania wraz z reklamą Adwords.



Co daję taka strategia?

 

Pozycjonowanie stron to mozolne zdobywanie pozycji, powinno charakteryzować się ostrożnością, żeby nie narazić domenę na karę od Google.  

Dla klienta jednak liczy się błyskawiczny efekt i ten osiągnie dzięki reklamie Google, która wyświetla się na samej górze wyników.

 

Dla pozycjonowanej domeny to zapewnienie bezpieczeństwa pozycjonowania, ponieważ generujemy ruch na stronę za pośrednictwem reklamy internetowej, a zatem przyrost linków nie jest dla Google niczym podejrzanym.

 

Reklama Adwodrs jest stosunkowo droga lecz sensem tej z strategii jest generowanie ruchu, zapytań i sprzedaży produktów poprzez tę rekląmę zanim strona w bezpieczny sposób zostanie wypozycjonowana.



Pozycjonowanie + Social Media Marketing

 

daf5b9938bcda3741cda5e78035ea837.png

To że ruch z portali społecznościowych na stronę przekłada się na poprawę pozycji w Google wiadomo już od dawna, dlatego też eksperci od marketingu w wyszukiwarkach internetowych coraz częściej zwracają klientom uwagę jak ważna jest interakcja ze swoim klientem za pośrednictwem mediów społecznościowych. Najpopularniejszy i najbardziej znaczący w Polsce jest Facebook. Najmniej znaczy serwis społecznościowy G+ (należący do Google), na drugim stopniu podium jest Twitter.

 

Warto mieć swoje wizytówki firmy na każdym z tych portali choć nie ma co ukrywać, że najbardziej na sprzedaż produktów oraz w późniejszym etapie wzrost pozycji w Google przełoży się kampania reklamowa na Facebooku.

 

 

 

Sprawdź nowoczesne metody reklamy w Twoim mieście.