JustPaste.it

POS - czyli materiały Point of Sale

Reklamy w telewizji, gazetach, radiu czy sieci zachęcają konsumentów do zakupu produktów. Czy mają jednak taką siłę jak marketing materiałów POS ?

Reklamy w telewizji, gazetach, radiu czy sieci zachęcają konsumentów do zakupu produktów. Czy mają jednak taką siłę jak marketing materiałów POS ?

 

Poza uprzejmym sprzedawcą, wyprzedażą i atrakcyjnym wnętrzem sklepu, warto zastanowić się nad wykorzystaniem tzw. materiałów POS, czyli Point of Sales Materials. Są to po prostu reklamy wykorzystujące swoje umiejscowienie, takie jak naklejki, banery, standy czy chociażby billboardy. Jak w przypadku każdej reklamy, ich celem jest nakłonienie do zakupu, a przez to, że znajdują się w różnych miejscach, ich skuteczność może być nawet wyższa, niż pozostałych typów. Jednakże rozmieszczenie paru plakatów samo w sobie nie wystarczy – konieczne jest odpowiednie zaplanowanie kampanii reklamowej, aby maksymalnie wykorzystać potencjał materiałów POS i wzmocnić spend management przedsiębiorstwa.

  • "Gdzie" bywa ważniejsze niż "co"

Od lat trwa wieczny wyścig zbrojeń między reklamodawcami a konsumentami. Ci drudzy, przytłoczeni wszechobecną reklamą, są coraz bardziej na nią odporni. Z kolei branża reklamowa stara się wymyślić coraz bardziej kreatywne i przykuwające uwagę przekazy, by sprzedać produkty. Siłą materiałów POS jest to, że można je ustawiać w tzw. hot spots naszego wzroku, czyli miejscach, w które nasz wzrok automatycznie trafia. Świetnym przykładem są plakaty umieszczane w toaletach, np. nad pisuarami, albo naklejki umieszczane na ekranach dźwiękochłonnych w miejscach, przy których zatrzymują się samochody przed światłami ulicznymi. Warto sprawdzać też zachowanie potencjalnych klientów i poprawiać ustawienie reklam.

  • Mów do mnie jeszcze... ale w moim języku

Nie trzeba nikogo przekonywać, że dobry przekaz jest spersonalizowany pod konkretnego klienta Dobry billboard stworzono tak, żeby jednocześnie odpowiadał wizerunkowi swojej marki, a jednocześnie bez problemów trafiał do klienta. Jednak to nie wystarczy – ważne, aby taka reklama została zapamiętana i zachęciła do podjęcia działania, koniecznie w sposób prosty i niewymagający dalszych wyjaśnień.

  • Diabeł tkwi w szczegółach

Należy pamiętać jeszcze o jednym – jeżeli w ogóle chcemy myśleć o sukcesie naszej nowej kampanii, nie wolno zapomnieć o właściwej logistyce materiałów POS. Wyobraźmy sobie bowiem co by było, gdyby ruszyła promocja na nasz produkt lub usługę, a w punktach sprzedaży plakaty wisiałyby już od tygodnia? Informowanie klienta, że nie może jeszcze zaspokoić swojej potrzeby może oznaczać zrażenie go do marki, bądź negatywne wpłynięcie na całą markę, która będzie się odtąd kojarzyć z brakami i złą organizacją.


Materiały muszą pojawić się na miejscu w określonym czasie w dokładnie takiej ilości jak trzeba – logistyka zaopatrzenia musi być zapięta na ostatni guzik, niedopuszczalne są nieterminowe dostawy. Konieczne jest dokładne zaplanowanie całej operacji i powierzenie jej sprawdzonemu partnerowi. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat zarządzania materiałami POS, kliknij tutaj