JustPaste.it

Papeteria firmowa identyfikacją wizualną firmy

Firma najczęściej kojarzona jest wyłącznie poprzez nazwę, czasami może być też rozpoznawana poprzez logo.

Firma najczęściej kojarzona jest wyłącznie poprzez nazwę, czasami może być też rozpoznawana poprzez logo.

 

Jednak ważnymi elementami identyfikacji wizualnej są również strona internetowa i tradycyjne druki firmowe, do których zaliczają się wizytówka i papeteria.

Elementy identyfikacji wizualnej firmy

Nazwa identyfikuje firmę na rynku, wyróżnia ją spośród konkurencji i wskazuje na charakter prowadzonej działalności. W zasadzie powinna być niepowtarzalna, jednak w praktyce zdarza się, że dwa niezależne przedsiębiorstwa funkcjonują pod taką samą nazwą. Sytuacja taka może być problematyczna zarówno dla firmy, jak i jej partnerów biznesowych, a także klientów.

W związku z tym dodatkowym elementem identyfikacji wizualnej firmy jest logo, będące graficznym odzwierciedleniem zasadniczej działalności. Ponadto, obok nazwy i logo, funkcjonuje tzw. logotyp, czyli połączenie dwóch wymienionych już elementów. Istotne znaczenie ma też typografia firmowa, czyli czcionki używane na wszystkich materiałach identyfikujących firmę, na których wstępuje tekst.

Strona internetowa informacją o działalności

Obecnie ważnym elementem identyfikacji wizualnej firmy jest również strona internetowa, która mocno komunikuje o profilu działalności. Obowiązkowo znajduje się na niej nazwa firmy i logo, ponadto jej elementem jest logotyp i topografia firmowa, a całość opracowana jest zgodnie z określoną kolorystyką właściwą wizualizacji firmy. Strona internetowa szczegółowo komunikuje o firmie, ponieważ nie tylko stanowi jej identyfikację wizualną, ale również dostarcza odbiorcom najważniejszych informacji o przedsiębiorstwie i prowadzonej działalności.

Tradycyjnych zestaw akcesoriów identyfikujących

Obok takich elementów identyfikacji wizualnej, jak nazwa, logo, logotyp, typografia i strona internetowa, wciąż obowiązkowe są tradycyjne rozwiązania jak wizytówka i papier firmowy, a także dołączana do zestawu koperta. Papier firmowy jest przygotowywany na potrzeby korespondencji biznesowej, w związku z czym jest ważnym elementem wizualizacji w relacjach z kontrahentami. W projekcie graficznym uwzględnione muszą być nazwa, logo i logotyp, a całość powinna być zgodna kolorystyką właściwą dla firmy. Wizytówka z kolei jest przygotowywana indywidualnie dla poszczególnych pracowników, ale swoim wyglądem zawsze nawiązuje do podstawowych elementów identyfikujących firmę. Może być drukowana jedno- lub dwustronnie, na papierze gładkim bądź fakturowanym.

Artykuł powstał przy współpracy z http://www.cewe-print.pl