Login lub e-mail Hasło   

7 rad jak szybciej zasypiać i lepiej spać

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://jakspac.pl/jak-szybciej-zasypiac/
Masz problemy ze snem? Nie możesz zasnąć, a nawet jeśli Ci się to uda, to wciąż się budzisz? 7 prostych rad, które pozwalają dużo szybciej zasypiać i lepiej spać.
Wyświetlenia: 574 Zamieszczono 27/10/2015

Zastanawiałeś się kiedyś czy cierpisz na bezsenność czy to może tylko chwilowe problemy ze snem? Jeżeli często kładziesz się do łóżka i długo nie możesz zasnąć, a nawet jeśli Ci się to uda, to wciąż się budzisz – to jest artykuł dla Ciebie.

Poniżej spisałem 7 prostych rad, które pozwalają mi na co dzień dużo szybciej zasypiać i lepiej spać. Już nie przewracam się godzinami przed zaśnięciem, nie budzę się też co kilka godzin. Wszystko przetestowane – mam nadzieję, że Ci też pomoże.

 

1. Nie śpij w ciągu dnia

Kto nie lubi uciąć sobie drzemki w ciągu dnia? Jeśli masz problemy z zasypianiem, nie warto! Jak w ciągu dnia prześpisz kilka godzin, to znacznie trudniej jest później zasnąć. Twój organizm nie potrzebuje wówczas aż takiej ilości snu.

2. Ruch to zdrowie

Nic odkrywczego – warto się ruszać. Także ze względu na to, że pozwoli Ci to szybciej zasypiać. Uprawiaj sporty, dużo się ruszaj – organizm się dotleni, wytworzą się endorfiny. Dodatkowo organizm się po prostu męczy. Po położeniu się do łóżka, Twój organizm znacznie szybciej będzie chciał odpocząć, a więc zasnąć.

3. Regularny tryb życia

Jeśli nauczysz swój organizm, że zawsze wstajesz i kładziesz się o tej samej godzinie, szybciej będziesz zapadać w sen. Jak znowu położysz się o tej samej porze - Twój organizm będzie wiedział, że pora spać.

4. Unikaj środków pobudzających

Unikaj środków pobudzających, takich jak nikotyna, alkohol czy kofeina. Szczególnie w godzinach poprzedzających sen. Są to substancje które pobudzają Twój organizm - trudniej jest wówczas zasnąć.

5. Nie obżeraj się przed snem

Nie jedz ciężkich posiłków przed snem. Z wypełnionym brzuchem znacznie trudniej jest zasnąć. Organizm trawi zamiast odpoczywać.

6. Cisza w sypialni

Warto zadbać o pełną ciszę w sypialni. Wyeliminuj tykające zegarki i wszystkie rzeczy, które mogą Ci przeszkadzać w spokojnym śnie.

7. Unikaj pobudzenia przed snem

Unikaj zajęć, które pobudzają przed snem. Najlepszym przykładem są gry. Zamiast tego sugeruję wybrać np. czytanie. Naturalnie się wyciszysz.

Podobne artykuły


71
komentarze: 22 | wyświetlenia: 17953
32
komentarze: 13 | wyświetlenia: 6070
30
komentarze: 7 | wyświetlenia: 4154
30
komentarze: 30 | wyświetlenia: 2494
29
komentarze: 9 | wyświetlenia: 11820
28
komentarze: 14 | wyświetlenia: 5498
28
komentarze: 12 | wyświetlenia: 11122
28
komentarze: 12 | wyświetlenia: 3622
30
komentarze: 31 | wyświetlenia: 67415
27
komentarze: 17 | wyświetlenia: 21614
24
komentarze: 10 | wyświetlenia: 27758
23
komentarze: 44 | wyświetlenia: 2718
23
komentarze: 17 | wyświetlenia: 3335
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska