Login lub e-mail Hasło   

O kulturze wypowiedzi

Jeden pisze o tym, co go porusza, a to wpienia drugiego do białości. Syty nie zrozumie głodnego. Po co o tym pisać? Myśli ten drugi. Główne gazety o tym nie piszą. Podnos...
Wyświetlenia: 1.827 Zamieszczono 29/10/2015

 Jeden pisze o tym, co go porusza, a to wpienia drugiego do białości. Syty nie zrozumie głodnego. Po co o tym pisać? Myśli ten drugi. Główne gazety o tym nie piszą. Podnoszą nam ciśnienie innymi koszmarami. A przecież są tacy, cisi, którzy są wprawdzie głodni i nawet nie wyciągają ręki. To nawet ich nie widać. Można o tym nie mówić. To nie mówimy.

Ktoś coś interesującego przeczyta i umieści. Problem.

Reklamy, czyli zwykły spam, bez wartości i to akurat jakoś nikomu nie przeszkadza. Mało kto kliknie — usuń. Ktoś inny też wdepnie i jest tego xxx coraz więcej. Dziwne. Widocznie, to nie przeszkadza. A wystarczyłoby, gdyby dziesięciu czytelników kliknęło spam i następni nie musieliby już, tych bezwartościowych treści oglądać.

Gdzieś są podobno bezpłatne leki dla dzieci, to ktoś promuje tę inicjatywę tutaj. Oszołom i tyle. Gdyby pisał o zakładaniu małżeństw, jakiś dziwnych, kogoś z kotem? To wtedy nie wolno byłoby go potępić, bo naruszałoby to jego prawa. I byłby autor, taki nowoczesny, oryginalny, to może by kopiowano artykuł. Może powstałoby takich tekstów więcej, byliby naśladowcy, nawet bardziej radykalni. Już nie tylko małżeństwo, ale i koty mogłyby być dziećmi i też odliczenia przy większym miocie. A ile jest możliwości przy takim wspólnym gospodarstwie domowym z kotem i ile korzyści, w tym wspólne rozliczanie podatku i jakie oszczędności w tym podatku, i wtedy posiadanie kota nobilituje, jakby on był co najmniej Behemotem z Mistrza i Małgorzaty. To pewnie byłby sukces artykułu.

Ktoś inny pisze o wyższości mężczyzn nad kobietami i o przedmiotowym ich traktowaniu, jako o rozwiązaniu wszystkich problemów z kobietami. I tu o dziwo, nikt głośno tego nie potępia, nie dyskutuje, gdyż autor nie odpowiada na posty. Tylko liczba czytelników wskazuje, że punkt widzenia nie ma sympatyków. Właśnie, a jakie tematy tu, na Eiobie, mają sympatyków?

Ktoś pisze o sobie, otwiera się z dumą pawia rozwijającego ogon, pisząc o swoich życzeniach czy żalach w życiu. I oczekuje podziwu, wsparcia, poparcia, a co najmniej głosu na artykuł, ale nie oczekuje rozsądnej krytyki czy porad, nie mówiąc o potoku kpin i szyderstw czytelników z tego, co napisał, a co oni czytają.

To może coś o patriotyzmie? Coś o naszym honorze, o naszej przeszłości, o tym, że jest to ważne, że to jest nasza przeszłość i że mamy z czego być dumni, i że nie jesteśmy pojedynczymi jednostkami, że to nasze państwo. To może nie zgadzajmy się na opluwanie przeszłości, a chociaż to zauważajmy i dzielmy się swoim zdaniem z innymi.

A to może popiszmy o wierze. Lepiej pisać o niej, niż praktykować. Jak widać wyżej, tyle tych „dziwaków”, to jak można ich kochać i nie życzyć im niczego, czego sobie się nie życzy.

Każdy oczekuje życzliwości, ale niewielu ją daje od siebie.

Tak, na Eiobie ci, którzy tu piszą, nie tworzą tutejszej „rodziny”, nie tworzą nawet grupy przyjaciół. Może to znajomi? Których się widzi i krzywo na nich patrzy, bo zdarzyło się, powiedzieli kiedyś coś nie całkiem miłego.

Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał" /Janusz Korczak/. Młodzi, nie ma co liczyć tu i gdzie indziej na głaskanie przez życie i oczekiwać pochwał od ludzi, niestety. Każdy oceniając nas i my też oceniając innych, robimy to z jakiegoś punktu, z jakichś powodów wewnętrznych oceniamy tak, a nie inaczej. Czasem stajemy ponadto i stajemy się wolni. Nigdy jednak nie jesteśmy doskonali.

Pomimo wszystko i pomimo tego, że możemy kogoś obrazić,trzeba mieć swoje zdanie. A jak w coś się wierzy, to warto o tym mówić i dyskutować. Tylko tak można dochodzić do prawdy, a chociaż dać innym możliwość poszukiwania ich własnej prawdy. Niektórzy tego zabraniają, mówią, że znają prawdę i nikt nie ma prawa, by coś przeciwnego powiedzieć, a wskazują, że można i nawet trzeba przytakiwać, bo to prawda, to ją chwalmy. Niedaleko już od takich polityków, ludzi, którzy wykasowują negatywne komentarze i pozostawiają same pozytywne /tak działa też Fronda, tam wykasowali mi rozsądny, nie chamski komentarz i też konto, które założyłem tylko po to, aby odpowiedzieć na nierozsądną wypowiedź księdza, obraźliwą i nieuzasadnioną/. Takie działanie zbliża do totalitaryzmu czy fanatyzmu i odbierania wolność, a za tym stoi strach? Strach, że wyjdzie prawda, że to zdanie przeciwne, inne, wskaże, że ktoś kłamie, czy nie ma racji? Czy może patrzy na świat w inny sposób, może lepszy. Wiem, zdanie przeciwne rani nasze uczucia, szczególnie gdy tyczy się nas i naszego życia, bo kto pozwolił nas oceniać? No tak, nie powinni potępiać, ale pisząc gdzieś o sobie, my na to pozwalamy i powinniśmy dbać o to, by mieć twardszą skórę. Niezgoda na nasze zdanie o czymś, a i obiektywnie nieżyczliwe komentarze, one będą zawsze, albo ignorowanie.

W teorii wychowania zapominamy, że winniśmy uczyć dziecko nie tylko cenić prawdę, ale i rozpoznawać kłamstwo; nie tylko kochać, ale i nienawidzić; nie tylko szanować, ale i pogardzać; nie tylko godzić się, ale i oburzać; nie tylko ulegać, ale i buntować się. Często spotykamy ludzi dojrzałych, którzy się oburzają, gdy wystarcza zlekceważyć, pogardzają, gdzie należy współczuć. Bo w dziedzinie negatywnych uczuć jesteśmy samoukami; bo ucząc abecadła życia, uczą nas tylko paru liter, a pozostałe ukrywają”. /Janusz Korczak/

Tak więc, nie każdy umie mówić o swojej prawdzie, bo tego nas nie uczą. Nie uczą nas znosić czyjejś krytyki i przekonywania. Tego musimy nauczyć się sami. To kierujmy się życzliwością. Czasem to i tak zaboli, to przepraszam.

Podobne artykuły


17
komentarze: 130 | wyświetlenia: 2596
13
komentarze: 53 | wyświetlenia: 957
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 868
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 754
11
komentarze: 137 | wyświetlenia: 744
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1679
11
komentarze: 37 | wyświetlenia: 613
11
komentarze: 70 | wyświetlenia: 857
10
komentarze: 9 | wyświetlenia: 577
10
komentarze: 57 | wyświetlenia: 891
10
komentarze: 97 | wyświetlenia: 485
 
Autor
Artykuł



  ...,  29/10/2015

A teraz módlmy się...żebyś miał Siłę Przebicia :-))

  gnostyk,  29/10/2015

Janusz @ Podpisuję się pod tym artykułem Januszu, próbowałem nie raz roli rozjemcy
ale na tym portalu to trudna rola, warto jednak narazić się na szwank w imię wartości
o których piszesz, pozdro :)))

  ...,  29/10/2015

Zawiadamiam wszystkich że począwszy od Dnia dzisiejszego zaczynam odrzucać artykuły. Jak rewolucja to rewolucja!
I nie mam żadnych zastrzeżeń jeśli ktoś będzie odrzucał moje artykuły.
W końcu nie muszą się nikomu podobać...

  gnostyk,  29/10/2015

@Symfonia: Usunąłem dzisiaj wszystkie artykuły ze swojego konta re-gnostyk, od stycznia i tak
nic tam nie publikowałem a dwa nie są mi potrzebne. Sytuacja na eioba nie jest ciekawa,
to portal dyskusyjny, każdy ma prawo publikować wybrane przez siebie tematy, oceniać
innych, zabierać głos dyskusji a wreszcie odrzucać spam. Jedyny szkopuł to właśnie kultura
wypowiedzi i to często zniechęca, uważam że rozsądek powinien w końcu zatriumfować
na tym tym portalu.

  ...,  29/10/2015

@gnostyk:
Jest bardzo dużo spamu. I b.duzo komentarzy które kompletnie niszczą intencje autora. To jest głównym powodem zabierania przeze mnie artykułów. Nie mam nic przeciwko żartom i dowcipom. Nie bierze mnie krytyka...nawet złośliwa. Przeszkadzają mi osobiste wycieczki i wciąganie mnie w dramaty i konieczność ciągłego dementowania.

Mam swój krąg fanów i to mi wystarczy. Czasem wy

...  wyświetl więcej

  gnostyk,  29/10/2015

@Symfonia: Zgadzam się Symfonio, są słabe artykuły, zdarza się przesyt danej tematyki,
każdy ma prawo do wyrażenia swojej negatywnej opinii, chodzi tylko o to żeby zachować się
z odrobiną kultury. Spory polityczne czy religijne były i będą, rzadko się włączam w takie
dyskusje ale nie potępiam a jeśli już to staram się to robić w miarę taktownie. Panowała
tu kiedyś w mia ...  wyświetl więcej

  ...,  29/10/2015

@gnostyk:
Masz rację...sama często łapie się na tym, że zostałam zwabiona w sieć "wet za wet" i oganiam się tylko dlatego, że ktoś nie wie kiedy należy skończyć gadać na jakiś temat. I prowokuje w nieskończoność idiotyczne potyczki słowne. I czy chce czy nie chce rozezlona zmieniam styl wypowiedzi na ostry. I nareszcie się pozbylam..."bólu zęba "...

Czy naprawdę musi dochodzić do ta

...  wyświetl więcej

  gnostyk,  29/10/2015

@Symfonia: Dokładnie, ja już od dawna przyjąłem zasadę że pierwszy się wycofuję
z niezręcznej dyskusji, szczerze mówiąc częściej stawałam w czyjejś obronie niż
we własnej, rzadko byłem atakowany, jednak patrząc na ogólną atmosferę człowiek
traci chęć uczestniczenia w podejmowanych tematach, bezwzględna racja jest
często na wagę złota, nie istnieje pojęcie kompromisu czy ...  wyświetl więcej

@Symfonia:
Jest to Twoje demokratyczne prawo... pod warunkiem, ze przeczytasz te artykuly przed "rewolucyjnym odrzuceniem"...
Chociaz zadales mi cwieka... skrobie sie po glowie zadajac sobie pytanie co rewolucje maja wspolnego z demokracja...
To Twoje "demokratyczne prawo do odrzucania" cudzych tekstow moze sie kojarzyc z rzucaniem ksiazek na plonacy stos...
Moze sprobu ...  wyświetl więcej

@gnostyk: szczerze mówiąc częściej stawałam w czyjejś obronie niż we własnej
---------
Moge potwierdzic, ze tak reagowales, jeszcze za czasow jako re-gnostyk.
----------
Natomiast obecnie wspoldzialasz z osoba ktora pisze:
Symfonia,
oganiam się tylko dlatego, że ktoś nie wie kiedy należy skończyć gadać na jakiś temat. I prowokuje w nieskończoność idiotyczn ...  wyświetl więcej

@zakrawarski: Osoba ktora pisze w ten sposob stala sie pieniaczka nr 1
i pierwsza od kilku lat kiedy ja zapoznalem sie z eioba.
Przypisujac te przywary innym pisze bardzo dokladnie o sobie samej.
Osoba stwarza problem ktorego nie ma, ale ona ten stworzony pseudo-problem
potrzebuje, aby potem wykazac sie genialnym sposbem rozwiazania tego wirtualnego problemu,
plu ...  wyświetl więcej

  gnostyk,  30/10/2015

@zakrawarski: Zakrawarski, ten profil jest dużo starszy od profilu re-gnostyk który założyłem
na prośbę wielu przyjaciół, pamiętasz przecież nasze potyczki słowne utrzymane w konwencji
czystego humoru, uszczypliwość którą wplataliśmy w te dialogi nikogo nie raziła. Symfonia
była zmuszona do likwidacji swoich kont, mgliście ale przypominam sobie jej pierwsze. Niewielu
z ...  wyświetl więcej

  ...,  30/10/2015

@zakrawarski:

Na STOS ją ...czarownicę !

I pomyśleć, że dopiero co przysyłałeś mi video z muzyką symfoniczną pod wierszami gnostyka :-)

Nie prowokuj mnie...mam życie poza eiobą i jestem zajęta...nie mogę Polemizować. A nawet gdybym mogła, to się to na nic nie zda. Tak długo jak będą osoby, których życie składa się jedynie z potrzeby robienia zamieszania...na eiobie. Wyrabia

...  wyświetl więcej

@gnostyk: jaaaaaki apel !!!!!!!!!!! :-)

@Symfonia: jesteś już? :-)

P.S. to nie prowokacja do tego byś pisała ;-P

@SZKOLENIA_COM: Apel o normalizację klimatu na eioba ;)

@gnostyk: hm jest grupa, która to rozumie i są osoby, które szukają zadymy :-)
A są też i takie, które raczej starają się zachować neutralność ale swoimi wpisami prowokują innych do zwady

  gnostyk,  30/10/2015

@SZKOLENIA_COM: Dokładnie, tego dotyczą moje komenty :)

@gnostyk: i jak na zawołanie ML daje przykład bycia w tej ostatniej grupie (najnowszy wklejony artykuł) :-)

  gnostyk,  30/10/2015

@SZKOLENIA_COM: Hamilton wywołany do tablicy ;) Miewaliśmy z Hamiltonem słowne
utarczki ale raczej zachowane w przyzwoitym tonie, Hamilton to jeden z najbardziej
inteligentnych użytkowników portalu ale sprowokowany może być nieprzyjemny, potrafi
postawić do pionu, non coment ;)

@gnostyk: do tej pory z przekazów Hamiltona miałem okazję przez śmiech poznać smutną prawdę w wielu kwestiach lub bolesną szczerość

@gnostyk: Pamietam oczywiscie nasze "potyczki slowne" utrzymane w formie humorystycznej.
Lucek napewno oczekuje naszych "wasni" majac nadzieje, ze te zapewnia jemu jedna dusze wiecej.
Przyznaje; nie wiem nic o postaci pod nickiem symfonia.
Napisalem (chyba do ciebie) czy grasz ja w dur, czy moll; oczywiscie w formie zartu, jak zwykle.
W odpowiedzi bluzgnela czyms w rodz ...  wyświetl więcej

  gnostyk,  30/10/2015

@zakrawarski: Niech Lucek ma Cię w swojej opiece, co tu mówić, nikt nie jest doskonały
jak powiedział klasyk, mowa ludzka ma pewien mechanizm zamontowany od kiedy
wyszliśmy na światło dzienne, te same słowa mają różne znaczenie, powoduje to
niewielkie zaburzenia w odbiorze, pozostaje nam wyrozumienie, ono jest doskonałym
narzędziem, im dalej w las tym więcej drzewa. Dla ...  wyświetl więcej

@gnostyk: jest przede wszystkim Kobietą a ten status obliguje mnie do szacunku wobec niej
----------
Zgadzam sie z toba !
Uwazam, ze kobieta jest czyms lepszym niz mezczyzna.
Wiemy, ze w historii nie bylo zenskiego Hitlera, czy Stalina.
Zabierajac po raz ostatni glos na temat obecnej wyciagam wniosek, ze ta jest przepotwarzona
z innego nicku, ale nie pamie ...  wyświetl więcej

  gnostyk,  30/10/2015

@zakrawarski: No Zakrawarski, nie ująłeś w tym Carycy Katarzyny, ale skoro Romanowów
nie ma wśród nas to i nie ma sprawy ;) Kobiety to wdzięczy temat, tu kryje się jeszcze inny
aspekt, jak dobrze pamiętam u braci mniejszych (lub młodszych) zawsze samiec góruje urodą, a u nas
właśnie płeć słabsza - Kobieta, winni im jesteśmy szacunek i opiekuńczość :)Ale dajmy
Paniom spo ...  wyświetl więcej

Zbyt mało jest takich artykułów ... zatem niech albo Autor się zmobilizuje do zwiększania ilości takich przekazów albo MY razem :-)))

Świetne!

@SZKOLENIA_COM:
Szczerze, hmm, to więcej na ten temat pisać nie planuję. Poważnie myślę natomiast o napisaniu tego traktatu o związkach partnerskich z kotem ;). Będzie chociaż dowcipne, to się ludzie pośmieją.

@Janusz Nitkiewicz: nie pisałem, by konkretnie ten temat dalej klepać ale chodziło mi raczej o kolejne ciekawe tematy lecz inne tematycznie :-) np. właśnie o związkach partnerskich z kotem :-)

  nse,  31/10/2015

@Janusz Nitkiewicz: ... czyli kto kogo wychowuje ??

@Mariusz Kajstura:
Środowisko wychowuje, rodzina wychowuje, a każdy rozsądny człowiek wychowuje siebie, gdy myśli o swoich relacjach z otoczeniem, to sam też ma dla siebie zadanie i... tym jakim jest w relacjach, wpływa na innych. Pisanie, to też odpowiedzialność za to co się pisze i dlaczego, wielu dziennikarzy o tym zapomniało.

  nse,  31/10/2015

@Janusz Nitkiewicz: Masz racje, choć akurat tu na myśli miałem ludzką relacje z kotem, do której nawiązałeś :))))

  ...,  30/10/2015

Drogi Zakrawarski...

Nie ma nic bardziej komicznego w oczach kobiet, niż nieudane próby Zemsty, byłych /lub/i/ niedoszłych Absztyfikantów.

Z całym szacunkiem
//Osoba :-)))

  awers,  31/10/2015

Brawo za subtelność. Czekam na związki z kotem http://eiba.pl/18

@awers:
Dobry ten wiersz. Nie jesteśmy nikim, choć nie jesteśmy też wszystkim. Jesteśmy kimś, jeśli mamy choć jednego kogoś i dla niego nie jesteśmy całkiem obojętni, a gdy jeszcze nas lubi...? To 26 listopada pojawi się ten wiersz na https://www.facebook.com/JedenWiersz/. Jeśli autorem ma być ktoś z nazwiskiem, a nie Awers, to proszę do ...  wyświetl więcej

"Pomimo wszystko i pomimo tego, że możemy kogoś obrazić,trzeba mieć swoje zdanie" - święta racja!

@okurka: pytanie tylko co znaczy "obrazić"? Czy obrazić bo kogoś nazwiemy idiotą? Czy może obrazić, bo komuś zwyczajnie nie będzie odpowiadało to, że w uprzejmy sposób odmówiliśmy czegoś lub komuś?

Obrazić się można z wielu powodów i my sami możemy kogoś obrażać na różny sposób - warto doprecyzować ;-)

Artykuł świetny!
Gratuluję pomysłu i jasnego przekazu - oby każdy zaczerpnął z niego coś dla siebie



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska