Login lub e-mail Hasło   

Dlaczego nie religiom? Kilka "prawd wiary"

„Powiedz ludziom, że niewidzialny człowiek w niebie stworzył Świat, a ci uwierzą. Powiedz im, że coś jest świeżo malowane, a będą musieli to dotknąć, żeby uwierzyć.”George Carlin
Wyświetlenia: 4.178 Zamieszczono 01/11/2015

„Powiedz ludziom, że niewidzialny człowiek w niebie stworzył Świat, a ci uwierzą. Powiedz im, że coś jest świeżo malowane, a będą musieli to dotknąć, żeby uwierzyć.”
George Carlin

Dlaczego NIE religiom? Kilka „prawd wiary”

 

1. KAŻDA RELIGIA JEST SYSTEMEM WYMYŚLONYM PRZEZ LUDZI, w stopniu mniej lub bardziej fanatycznym. Opiera się na wierzeniach w legendy i cuda, narzuconych kodeksach moralności i opisach świata, które musisz przyjąć bezdyskusyjnie choć często stoją w sprzeczności z samym życiem. Dorośli, dojrzali ludzie, którzy na co dzień kierują się logiką w myśleniu, w imię swojej religii, święcie wierzą np.: w niepokalane poczęcie Maryi która jako dziewica urodziła Jezusa, w uszlachetnienie przez cierpienie, w obrzezanie, w szariat, w halal/koszer, w mizoginizm, w reinkarnację, w narodzenie Buddy (Gautamy Siddharthy) bezboleśnie z prawego boku swojej matki a następnie wstąpienie Buddy na trzy miesiące do nieba, w stworzenie świata w sześć dni, w objawienie islamu Mahometowi osobiście przez Boga, w rozmowę z płonącym krzakiem i wiele wiele innych.

2. KAŻDA RELIGIA ZNIEWALA KOBIETY ORAZ ZWIERZĘTA, sprowadza je do roli pasywnej i przedmiotowej. Mają służyć, być podporządkowane i posłuszne. Choć oddają światu największe dobro – życie, traktowane są bez uznania i szacunku, a wręcz jako istoty gorsze, brudne, stworzone w jednym celu, bez autonomii. Czy w jakiejkolwiek religii znany jest przypadek, by kobieta byla jej zalożycielem, wcieleniem boga, wielkim nauczycielem, twórcą szkoły w ramach religii, prorokiem, mistykiem, najwyższym kaplanem, zbawicielem? Nieprzypadkowo nie.

3. KAŻDA RELIGIA JEST SYSTEMEM ZNIEWOLENIA.  Jej celem jest władza nad człowiekiem i światem, zniszczenie lub przejęcie innych systemów wartości oraz zmuszenie do posłuszeństwa i eliminację swobód obywatelskich. Warto dodać, że dotyczy to również buddyzmu, który uznaje sam siebie za system etyczny czy filozofię, choć (jak każda inna religia) przez czas swego trwania przejmował inne systemy wartości zależnie od miejsca, do którego przybył i wbudowywał w swoje ramy (np. w Tybecie przejął miejscową religię Bon o animistyczno-szamańskim rodowdzie, w Chinach wchłonął panujący od wieków kult przodków).
„Przez politykę wyrżnięto tysiące… Przez religię dziesiątki tysięcy” Sean O’Casey

4. KAŻDA RELIGIA SCHEMATYZUJE, KATEGORYZUJE, zmusza do tkwienia przy fundamentach, bez możliwości poszukiwania i wątpienia – dlatego jest zaprzeczeniem wolnej wiary w dowolnie wyobrażonego Boga. Wszystkie systemy religijne bez względu na to, czy za religię się uznają (chrześcijaństwo, islam), czy też za taką się nie uznają, a widzą się jako system filozoficzny/etyczny (buddyzm), faktycznie religiami są. Spełniają bowiem jeden istotny warunek- dążą do zniszczenia lub przejęcia/ wchłonięcia innych systemów wartości, religijnych, wierzeń. Zatem – jak zwał, tak zwał, każdy system wierzeń i praktyk, w którym chodzi o wtłoczenie człowieka w narzucone zachowania i sposób myślenia poetycko-metaforyczny, jest religią.

5. KAŻDA RELIGIA OBIECUJE ZBAWIENIE PO ŚMIERCI, jeśli tylko ją przyjmiesz, będziesz wierny jej zasadom i posłuszny kapłanom. To warunek zbawienia. „Religia, która nie ma nic do zaoferowania, wystawia weksle na życie pozagrobowe”. L. Tołstoj

6. I wreszcie – KAŻDA RELIGIA WCHODZI CZŁOWIEKOWI DO ŁÓŻKA. Narzuca, kto z kim, kiedy i w jakim celu może uprawiać seks. Uważa seksualność człowieka za rzecz nieczystą. Stoi w opozycji do natury – ciało, jego potrzeby i jego naturalność są negowane. A zarazem wszystko kojarzy z seksem, jako złem.

Warto dodać jeszcze kwestię absurdalnych zakazów i krytyk, dotyczących naszej „tradycyjnej” religii polskiej – katolicyzmu. Lista jest długa… Antykoncepcja, aborcja, seks przedmałżeński, seks nie skierowany na prokreację, związki homoseksualne, celibat wśród księzy i zakonnic, psychoanaliza (nieświadomość), psychoterapia (jest spowiedź), chiromancja, astrologia, tarot, używanie amuletów, wróżbiarstwo, spirytyzm, numerologia, wszelkie kontakty z energiami, czakrami itp., reiki, różdżkarstwo, akupresura, irydologia, homeopatia, interpretacja snów, joga, tai-chi, wschodnie filozofie, wschodnie sztuki walki, capoeira, wegetarnizm, masturbacja.
No i Harry Potter;-)

Podobne artykuły


17
komentarze: 130 | wyświetlenia: 2396
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1173
13
komentarze: 53 | wyświetlenia: 849
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 715
11
komentarze: 137 | wyświetlenia: 664
11
komentarze: 70 | wyświetlenia: 744
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 692
11
komentarze: 37 | wyświetlenia: 541
10
komentarze: 5 | wyświetlenia: 749
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1517
10
komentarze: 9 | wyświetlenia: 532
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  swistak  (www),  01/11/2015
  Hamilton,  02/11/2015

@swistak: tyś się turbodoładował umysłowo. Chyba ci dopalacze wrzucili do kadzidła boży bobasku.

  Kitek,  04/11/2015

@swistak: Zawsze zastanawiałem się, co Jezus miał na myśli mówiąc: „błogosławieni ubodzy w duchu…”. Myślałem wówczas i myślę tak do dziś, że tu chodzi o prymitywizm równy prymitywizmowi Piotra, wszak to on był skałą. To takie skrzyżowanie dwóch gatunków istot /możliwe jeszcze w początkach czasów biblijnych/, ale istot innych niż biblijne… odporny na wiedzę i nie do zajebania. Piotr był tak bardzo ...  wyświetl więcej

  Genituram  (www),  07/11/2015

@swistak: To, co napisałeś, mógł stworzyć tylko człowiek wierzący. To jednak nie oznacza, że jesteś człowiekiem "wiedzącym". Wiara to tylko zbiór kwestii, które są uważane za prawdę przez pewną grupę ludzi. Osoby spoza tej grupy mogą mieć całkowicie inne poglądy i to nie będzie znaczyło, że są w błędzie.

A tak przy okazji: Jezus żadnej religii nie stworzył. On był przeciwny tworzeniu syste

...  wyświetl więcej

pkt 2 oraz 5 - zachęcam do zapoznania się z założeniami KAŻDEJ religii i postarania się ich zrozumieć

  lewi,  02/11/2015

,,Dorośli, dojrzali ludzie, którzy na co dzień kierują się logiką w myśleniu, w imię swojej religii, święcie wierzą np.: w niepokalane poczęcie Maryi która jako dziewica urodziła Jezusa'',(...)
A dlaczego mam nie wierzyć? To wcale nie świadczy że nie potrafię logicznie myśleć albo jestem naiwny

A jak się zapatrywać na tę część sprawozdania biblijnego, która mówi o urodzeniu Jezusa

...  wyświetl więcej

@lewi:w imię swojej religii, święcie wierzą w niepokalane poczęcie Maryi która jako dziewica urodziła Jezusa''
---------- A oto odpowiedz.
431 r. - Sobór w Efezie przyjmuje zasadę wiary w boską naturę Jezusa i uznaje Marię za "Bożą Rodzicielkę".
----------- Oraz
1854 r. - Wprowadzono dogmat o tzw. Niepokalanym Poczęciu N.M.P.
----------
Tego rodzaju wiara ...  wyświetl więcej

  lewi,  02/11/2015

@zakrawarski: Ja mogę dogmaty KRK wyrzucić do kosza, które nie mają pokrycia w biblijnych naukach.Także kościół pod przykrywką nauk Jezusa dokonywał i dalej dokonuje ohydnych rzeczy. O tym to ja wiem, natomiast Ty nie potrafisz odróżnić w co ja wierzę-wrzucając wszystko do jednego wora.

  Kitek,  04/11/2015

@lewi: Napisał Pan długi komentarz i z tego widać, że Pan czytasz. To bardzo dobrze, ale na tych stronach dziś już nie należy tego robić, ponieważ zdobycze są już również nieco inne niż Pan przytaczasz, a poza tym jest już dostęp do niepublikowanych dotąd wcześniejszej wiedzy, ponieważ zagrażała ona wiedzy takiej, jaką Pan preferujesz. Polecam Panu czytanie bardziej na lewo od dotychczasowego.
...  wyświetl więcej

  Kitek,  04/11/2015

@lewi: „Ja mogę dogmaty KRK wyrzucić do kosza, które nie mają pokrycia w biblijnych naukach.” Przepraszam, ale nie jestem w stanie zrozumieć zdania, ponieważ nie wiem, o jakim testamencie Pan mówi: starym czy nowym. Ale jeżeli mowa jest o Biblii to może o obydwóch. A jeśli tak, to gratuluję.

Myślę, że jeżeli przyjąć iż Bóg to srogi starzec z siwą brodą, ukrywający się gdzieś w niebiosach, to śmiało można przyjąć, że Boga nie ma. Ale jeśli chcemy znaleźć go w sobie, to znajdziemy, bo On jest w nas, w każdym z osobna i we wszystkich razem. W oczach psa merdającego ogonem, w liściach drzew. We wszystkim co żyje i nie... On jest wszystkim i wszędzie.Tak jak my - jest od zawsze do zawsze. Ciekawostka: nie potrzebna mu żadna religia.

@feniks230655: bo On jest w nas, w każdym z osobna i we wszystkich razem. W oczach psa merdającego ogonem, w liściach drzew.
----------
Dobrze powiedziane !
Ale jesli tak.....to nie on pisal biblie !?
Reszta to juz czlowiek !

tadkur
"Myślę, że jeżeli przyjąć iż Bóg to srogi starzec z siwą brodą, ukrywający się gdzieś w niebiosach, to śmiało można przyjąć, że Boga nie ma. Ale jeśli chcemy znaleźć go w sobie, to znajdziemy, bo On jest w nas, w każdym z osobna i we wszystkich razem. W oczach psa merdającego ogonem, w liściach drzew. We wszystkim co żyje i nie... On jest wszystkim i wszędzie.Tak jak my - jest od zaw ...  wyświetl więcej

  eugen,  26/11/2015

@feniks230655: Czy podatność umysłu ludzkiego na manipulacje jego zachowaniem i rozumowaniem jest zakodowana genetycznie u wszystkich , czy tylko u wybiórczej grupy ludzi?
Jeśli to zostanie sprawdzone i udowodnione to eliminacja „wynaturzeń” od stałego wzorca ludzkiego ustanowionego przez Stwórcę z chwilą stworzenia człowieka będzie w zakresie możliwości ludzkich genetyków. Odpowiednio dobr ...  wyświetl więcej

  nse,  05/11/2015

Dodam jedynie że religie uczą opierania wiary na autorytecie dogmatu, a nie opieraniu wiary na Miłości i Poznawaniu
Cherubów pilnujących Raju nie da się nikomu pokazać by umocnili wiarę w Boga, ale można pokazać złożoność i zmyślność praw natury jaka nas otacza, Bóg doskonale wie że Miłości nie można nakazać, ale można jej uczyć .., więc lepiej skupiać uwagę na tym co jest możliwe niż na wm ...  wyświetl więcej

  lewi,  05/11/2015

@Mariusz Kajstura: Masz rację, chrześcijaństwo jako religia jest przede wszystkim ,,osadzone na dogmatach''- nie na naukach założyciela chrystianizmu Jezusa Chrystusa

  Trebor,  05/11/2015

Takie teksty jak wyżej, może pisać osoba, która wbrew temu co pisze, nie zna założeń i zasad KAŻDEJ religii i nie potrafi odnaleźć się w swojej własnej roli na tym świecie. Mam nadzieję, że nie muszę rozwijać?

  nse,  05/11/2015

@Trebor: "Takie teksty jak wyżej, może pisać osoba, która wbrew temu co pisze, nie zna założeń i zasad KAŻDEJ religii i nie potrafi odnaleźć się w swojej własnej roli na tym świecie. " ...
Jakie są założenia i zasady każdej religii ?? ... i kto jest odpowiedzialny za kryzys wiary jaki następuje pod wpływem fatów ??
Przykładowo ktoś wydał majątek na kościół w zamian za łaskę Bożą, a t ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: nie wiem kto jest za to odpowiedzialny i nie wiem jakie są założenia KĄZDEJ religii ale wiem mniej więcej jakie są założenia Chrześcijaństwa. Chrześcijaństwo nie knebluje kobiet, nie każe być im służebnicami mężczyzn. Dla mnie osobiście chrześcijaństwo sprowadza rolę mężczyzny i kobiety do stanów biologiczny pierwotnych - kobieta jako ta, która dba o domostwo, o dzieci i potomkó ...  wyświetl więcej

  nse,  05/11/2015

@Trebor: Dla mnie kobieta i mężczyzna stanowią jedno ciało, rozumie że obaj połączeni w jedno stanowią pełnię człowieczeństwa;oczywiście mam prawo się mylić tylko kto jest w stanie mnie z tego błędu wyprowadzić ??
Ps. Proponuje minusami się nie przejmować dziecko musi się pobawić z potrzeby emocjonalnej, niech się bawi do puki kogoś nie zacznie tłuc po głowie łopatką i narzucać swoje reguły ;)

  lewi,  05/11/2015

@Mariusz Kajstura: Nie mylisz się Mariuszu, nie!

  Trebor,  05/11/2015

@Mariusz Kajstura: chyba nikt - bo faktycznie kobieta i mężczyzna powinni stanowić jedno - tak jak mężczyzn nie będzie bez kobiet, tak kobiet nie będzie bez mężczyzn - naturalna kolej rzeczy

  lewi,  05/11/2015

@Trebor: kupić łaskę za pieniądze? Nieporozumienie . Ogłupianie i łupienie ,,po kieszeni'' zagubione owieczki

  nse,  05/11/2015

@Trebor: Wiara też jest czymś zupełnie naturalnym, jej załamanie w obliczu faktów obalających kłamstwa też ..., a konieczność odstąpienia od błędnych założeń za tym idzie w sposób naturalny ..., więc po co wierzgać chroniąc nieprawdę ??

  Trebor,  05/11/2015

@Mariusz Kajstura: nikt osobie wierzącej w cokolwiek nie każe rezygnować z racjonalnego, czystego umysłu. Wielu naukowców byli mocno wierzącymi ludźmi a odkrywali rzeczy, które WYDAWAŁOBY SIĘ zaprzeczają (są w sprzeczności) z dogmatami wiary

  nse,  05/11/2015

@Trebor: Wiarą budowaną na Miłości i Poznaniu populistyczne wichry nie szarpią ;)

  Trebor,  05/11/2015

@Mariusz Kajstura: wiara to wyznacznik siły woli i charakteru dlatego trudno ją przypisać ludziom słabym ;-)

  nse,  05/11/2015

@Trebor: Wiara to jak mięśnie nabierają mocy podczas treningu :)

@Mariusz Kajstura: no chyba nie do końca - trening może być intensywny, zakwasy dostaniesz a wiara niekoniecznie się umocni - psychika to jednak inny mechanizm niż fizyka

  android  (www),  09/11/2015

Do ostatniego zdania dopisałbym jeszcze Hello Kitty i Mortal Kombat.

  tadkur,  22/11/2015

tadkur
Bog jest w nas samych jako kto?
Otóz w nas jest prawdą, miłością,pokojem,, harmonią i pięknem - jest jednym przeogromnym cudem złożonym z niezliczonej ilości cudów życia na ziemi i wszechświata..
Człowiek jest ignorantem jeśli tego nie dostrzega
Naszym zadaniem jako ludzi jest doskonalenie się od instynktów zwierzęcia do człowieczenstwa..
Jako boski składn ...  wyświetl więcej

Gdyby ludzie zajmowali się nauką, a nie religią, świat byłby lepszym miejscem. Pewnie podróżowalibyśmy już w czasie i zwiedzali alternatywne czasoprzestrzenie. A tak -- większość wciąż kłóci się o to, czyj niewidzialny przyjaciel jest lepszy. Ehhh, jak tak dalej pójdzie, doprowadzimy się do zagłady :/

  Trebor,  31/03/2016

@malinova: wyobraź sobie, że było wielu wybitnych naukowców, którzy jednocześnie byli kapłanami.
Religia nie blokuje postępu technicznego a postęp techniczny nie blokuje wierzeń.
Od człowieka zależy w jakich celach i w jaki sposób wykorzystuje sytuacje, mechanizmy, systemu, narzędzia.

  tadkur,  04/04/2016

@malinova:
Co to jest "zagłada" skoro i tak jesteś tylko ziemią,powietrzem,wodą, ogniem, i przestrzenią?
Zagłada materii nie istnieje..
Jako materia jesteś tylko ubraniem dla prawdziwej Twojej ziemskiej istoty jaką jest duch - uniwersalny duch boski.
Ten DUCH JEST TYLKO JEDEN obecny we wszystkich istotach i stworzeniach. Czy istnieje zguba i zagłada dla boskiego ducha w Tobie?

  tewie,  18/06/2016

Na świecie są tysiące systemów religijnych licząc także z odłamami głównych nurtów tzw. religii księgi oraz wszelkimi szamanizmami etc. Autor artykułu - niestety - wykazuje się "widzeniem lufcikowym". Tzn. ogląda świat przez ledwie uchylony lufcik, ale uważa, że jego wiedza jest pełna, zatem może się podjąć oceny całości.

Podstawowym błędem Autora jest stawianie znaku równości pomiędzy rel

...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska