Login lub e-mail Hasło   

Zioła w diecie

Zioła już w definicji mają ujęte, że są roślinami, które zawierają substancje wpływające dobroczynnie na metabolizm człowieka.
Wyświetlenia: 454 Zamieszczono 22/11/2015

Ponad są bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika.
Zioła, bardzo często stosowane są w profilaktyce farmakologicznej, ale także coraz częściej w diecie, która ma na celu zredukowanie zbędnych kilogramów w zdrowy i bezpieczny sposób.

Zioła stosowane w odchudzaniu

Należy pamiętać, że zioła mogą zdziałać wiele dobrego, ale przyjmowane w nieodpowiednich dawkach, mogą nam zaszkodzić. Dlatego, zanim zaczniemy cokolwiek długotrwale stosować, warto skonsultować się z kimś doświadczonym, kto pomoże nam dobrać odpowiednie zioła dla siebie.

Najbardziej bezpiecznym ziołem jest mięta, którą każdy na pewno przynajmniej raz w życiu pił. Mięta jest bardzo delikatna w smaku, ale przede wszystkim ma niesamowite działanie łagodzące. Łagodzi wzdęcia i bóle brzucha, a także doskonale poprawia trawienie. Fiołek trójbarwny podany w formie naparu oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn, działa także delikatnie moczopędnie, poprawia przemianę materii, łagodzi również stany zapalne skóry. Kruszyna pospolita to zioło, które w swojej naturalnej postaci jest trujące, spożywać można ją dopiero po wysuszeniu, dlatego warto stosować ją bardzo rozważnie. Napar z tej rośliny jest wskazany przy wszelkich zaparciach, bowiem niesamowicie pobudza funkcje jelita grubego, działając przeczyszczająco. Krwawnik pospolity jest wskazany tylko u osób, które nie mają skłonności do uczuleń, bowiem może wywoływać wysypkę. Po zużyciu w bardzo dużych ilościach może też skutkować silnym bólem głowy. Stosowany w odpowiednich ilościach, stymuluje procesy trawienne i pozwala przyswoić wiele cennych składników z pożywienia. Lubczyk lekarski działa przede wszystkim moczopędnie, ale także pobudza system trawienny do bardzo intensywnej pracy. Lubczyk jest stosowany w bólach brzucha, wzdęciach i niestrawności.

Mniszek lekarski bardzo korzystnie wpływa na pracę wątroby, a dodatkowo ma działanie detoksykujące, które jest bardzo wskazane w skutecznej walce z cellulitem. Mniszek reguluje też procesy trawienia oraz przemianę materii. Łopian stymuluje nerki, żołądek oraz jelita. Usuwa zbędne produkty przemiany materii. Poziomka pospolita zaś,działa moczopędnie oraz likwiduje stany zapalne jelit, a szałwia reguluje perystaltykę jelit i pobudza wydzielanie soku żołądkowego.

Zioła stosowane w diecie

Oprócz tego, że zioła często stosuje się w odchudzaniu, coraz częściej stosuje się je także w kuchni. Chcemy być zdrowi i jeść jedzenie bez chemii, lub ograniczyć ją do minimum. Co będzie bardziej zdrowego od tego co pochodzi z natury? Nic.

Jakie więc zioła warto wprowadzić do swojej diety?

Na pewno lawendę mało kto wie, ale lawenda jest bardzo dobrym źródłem witaminy A, żelaza i witaminy C. Często jest stosowana także do tego aby pozbyć się alergii sezonowych. Kolendra, którą często dodajemy jako element wzbogacający smak ryby, ma działanie przede wszystkim bakteriobójcze. To właśnie kolendra zapobiega rozwijaniu się bakterii w pożywieniu. Oregano powinniśmy stosować jak najczęściej. Posiada ono 20 razy więcej przeciwutleniaczy niż wszystkie owoce i warzywa. Trawa cytrynowa jest dosyć mało znanym ziołem, ale coraz częściej stosuje się ją w kuchni. Oprócz tego, że tak jak oregano jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, jest też stosowana w walce z gorączką, bólami głowy i skurczami mięśni. Natka pietruszki, którą wiele osób lubi dodawać do rosołu, pozwala uzupełnić niedobór witaminy K.  Natka pietruszki pozwala odświeżyć oddech, a kiedyś była uważana za afrodyzjak. Tymianek idealnie łączy się z ziemniakami, ale jest także bogatym źródłem żelaza i magnezu. Ponadto tymianek wspomaga pracę mózgu i poprawia wygląd naszej skóry.

Do diety warto również wprowadzić:

  • bazylię, która reguluje poziom cholesterolu i ułatwia trawienie białka oraz tłuszczu,
  • cząber, bo łagodzi stany zapalne,
  • - imbir, który łagodzi bóle żołądkowe, wzmaga apetyt i jest dobry w leczeniu przeziębień,
  • majeranek, zapobiega wzdęciom,
  • rozmaryn, który ma działanie dietetyczne i ułatwia trawienie oraz polepsza krążenie krwi,
  • melisę, bo działa uspokajająco.

źródła:
- http://dieta-herbalife.com.pl/
- Wikipedia
- Multimedialna Encyklopedia Roślin Leczniczych

Podobne artykuły


14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 279
14
komentarze: 11 | wyświetlenia: 881
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 824
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 891
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 700
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 650
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1327
12
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1499
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1561
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 924
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 432
11
komentarze: 3 | wyświetlenia: 790
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 347
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 665
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 837
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  liwa,  22/11/2015

no tak.. a przy okazji reklama..



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska