JustPaste.it

Każdy uwielbia darmowe T-shirty – czyli o co chodzi z odzieżą reklamową

darmowy produkt na którym zyskają wszyscy?

darmowy produkt na którym zyskają wszyscy?

 

Postawcie się w następującej sytuacji:

Siedzicie na lunchu w jednej z restauracji fast food, gdy nagle zostajecie poinformowani, że każdy klient restauracji może odebrać darmowe ciastko przy kasie. Darmowe jedzenie. Jak można się domyślić, z początku tylko kilka osób ruszyłoby w stronę kasy, ale po chwili ciężko byłoby się dopchać do kas po swoje darmowe ciastko. Gdy już je odbierzesz, mogą zdarzyć się 2 rzeczy:

 

Zjadasz ciastko z radością i naprawdę ci posmakowało – najprawdopodobniej kiedyś jeszcze kupisz to ciastko odwiedzając restaurację, a może nawet polecisz je komuś bliskiemu, skoro sam wcześniej nie myślałeś o tym, jakie dobre okazało się to ciastko. Oznacza to wzrost sprzedaży ciastek dla sieci restauracji, a dla ciebie… no cóż darmowe ciastko! Wszyscy wygrywają.

 

Albo, zjadasz ciastko lub jego część i nie jesteś pod wrażeniem. No cóż, nie miałeś i tak żadnych oczekiwań dlatego nie jesteś zawiedziony. Nie przychodziłeś tutaj dla ciastek w końcu, więc twoja opinia o restauracji nie pogorszyła się, tak więc darmowe ciastko nie stworzyło ryzyka.

szwalnia reklamowa

No dobra, ale miało być o koszulkach i ogólnie o odzieży reklamowej. O co chodzi z ciastkami? Chodzi o to, że darmowe = skuteczne. Ludzie uwielbiają darmowe rzeczy, nawet jeżeli nie potrzebują w danym momencie danej rzeczy i o niej nie myślą, wezmą ją, jeżeli jest za darmo.

 

Firmy oczywiście nie zyskają nic bezpośrednio poprzez rozdawanie swoich produktów za darmo, ale wciąż mogą uzyskać wiele w dalszej perspektywie. Tym czymś jest marketing. Wszystkie produkty reklamowe kosztują nie tylko na etapie produkcji, ale również kosztuje pokazanie ich światu. Osobnym kosztem jest nakręcenie reklamy z aktorami, a osobnym wykupienie czasu w telewizji na jego puszczenie. Osobnym kosztem jest produkcja plakatów reklamowych, a osobnym wykupienie bilbordów w strategicznych punktach na mieście. Wyprodukowanie dużej ilości koszulek, czapek czy innej odzieży reklamowej w profesjonalnej szwalni odzieży kosztuje jak każdy inny zakup promocyjny. Jednak żadna firma nie będzie już płacić ludziom za poruszanie się po mieście w odzieży z ich logo. Wystarczy taką odzież rozdać za darmo. No, prawie wystarczy.

 

Prawie każdy posiada przynajmniej jeden artykuł odzieży reklamowej w swojej szafie. Główny problem z odzieżą reklamową jest taki, że zostaje ona wykonana bez pomysłu zazwyczaj w postaci jednokolorowego T-shirtu ze słabej jakości dzianiny, którego jedynym „ozdobnikiem” jest Logo firmy. Takie t-shirty najczęściej noszone są jako piżamy, koszulki do prac domowych czy ćwiczeń fizycznych. Krótko mówiąc, zakładane są w sytuacjach, gdy nie pokazujemy się w nich innym ludziom, co po prostu przeczy ich pierwotnemu celowi.

 

W ostaniach latach, gdy przedsiębiorcy zdali sobie sprawę z tego, że przyjęcie darmowej koszulki nie jest równoznaczne z noszeniem jej publicznie, wzrosło zapotrzebowanie na odzież reklamową dobrej jakości z ciekawym designem. Takie rozwiązanie jest nie tylko satysfakcjonujące, jest również po prostu opłacalne dla wszystkich.