JustPaste.it

Pozycja ma znaczenie, czyli kilka słów o Web Positioning-u

Co należy wiedzieć o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych, aby Twój serwis był widoczny dla konsumentów w internecie.

Co należy wiedzieć o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych, aby Twój serwis był widoczny dla konsumentów w internecie.

 

889a6a6326fbb1cfc08d175a900c28bb.jpg

Na czym polega pozycjonowanie serwisów internetowych? Dlaczego Google umieszcza w wynikach wyszukiwania jedne strony na wyższych pozycjach, a drugie na niższych? Z jakiego powodu pierwsza strona Google, pierwsza dziesiątka wyników i pierwsza trójka wyświetleń jest tak ważna dla osiągnięcia sukcesu?

Liczby nie kłamią

Według raportu „We are social media”, na kuli ziemskiej jest już ponad 3 miliardy użytkowników internetu, co stanowi ponad 42 proc. wszystkich ludzi na świecie. W 2014 roku internet dotarł do ponad 525 milionów nowych użytkowników na całym świecie, a w Polsce z sieci korzysta obecnie przeszło 26 mln osób. Stanowi to 67 proc. całej populacji w naszym kraju.

Pierwsze miejsce w wyszukiwarce zgarnia przeciętnie ponad 55 proc. kliknięć, a pierwsza piątka wyświetlanych wyników w sumie ponad 88 proc. Strona internetowa pokazująca się na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania Google uważana jest przez internautów za najbardziej wiarygodną i godną zaufania. Te dane mówią same za siebie. Pozycjonowanie serwisów internetowych, mówiąc inaczej Search Engine Optimization (SEO), to obecnie niezbędne narzędzie do wypromowania strony WWW na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych. Pozycjonowanie witryny internetowej to Twój obowiązek, jeżeli chcesz być widocznym w internecie.

Pierwszy wygrywa!

Wpisując w wyszukiwarce Google dowolne hasło, otrzymujemy listę stron internetowych (tzw. Top 10 wyników wyszukiwania), które są uznane przez wyszukiwarkę za najlepiej pasujące do danego hasła. Według badań, ponad 50 proc. użytkowników internetu przegląda jedynie dwie pierwsze strony rezultatów wyszukiwania. Kolejność wyświetlania się stron nie jest przypadkowa. Za kolejność położenia stron na liście odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google, którego dokładny sposób działania nie jest oczywiście powszechnie znany. Wiadome jest natomiast, jakie czynniki mają wpływ na konkretną pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest ich około 200. Oto kilka z nich:

  • ilość treści na stronie,
  • pojawianie się słów kluczowych w treści i w nagłówkach tekstu,
  • częstotliwość dodawania nowych wpisów w serwisie,
  • obecność fraz kluczowych w adresie URL,
  • unikalność tekstów,
  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony,
  • łączna ilość linków z innych stron internetowych,
  • obecność w social media.

Jak to się robi?

Aby przeprowadzić skuteczny proces pozycjonowania serwisu internetowego, należy zacząć pracę od wstępnej analizy i wybrania odpowiednich słów kluczowych, po których powinien zostać wypozycjonowany dany serwis. Kolejny etap to kompleksowe działania mające na celu zoptymalizowanie serwisu zarówno pod względem merytorycznym, jak i technicznym. Następnie, po przeprowadzeniu procesu optymalizacji, konieczne jest zaktualizowanie informacji, jakie posiada wyszukiwarka o naszej stronie internetowej.

Znając już korzyści, jakie może dostarczyć odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej, można zlecić takie działania specjalistom lub też próbować wypozycjonować swój serwis na własną rękę. Jednak samodzielne działania pod tym kątem wymagają odpowiedniej wiedzy, umiejętności, narzędzi oraz mnóstwa wolnego czasu, na który na każdy może sobie obecnie pozwolić.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Ideo Sp. z o.o. http://www.ideo.pl/