Login lub e-mail Hasło   

Czy zaostrzanie prawa aborcyjno-antykoncepcyjnego zachęca do seksu homo?

Krótkie rozważania o konsekwencjach ograniczania dostępu do środków planowania rodziny w świetle faktu, że biseksualność bywa częścią Natury Kobiet
Wyświetlenia: 2.060 Zamieszczono 02/04/2016

Myślałam ostatnio o naturze zmieniającego się polskiego świata w kontekście zamieszania wokół stopniowego ograniczania dostępności środków kontroli urodzeń. No i co jak co, ale poruszyło minie do głębi zmuszanie kobiet do rodzenia i wychowywania dzieci bardzo chorych w imię katolickiego humanizmu (łatwo być humanistą jako kapłan - nawet własnych dzieci osobiście się nie wychowuje, więc współczucie dla życia rodziców kręcącego się wokół choroby dziecka i czekania z przerażeniem i nadzieją na jego niechybną w końcu śmierć może wydawać się problemem zaniedbywanym).

Szczególnie jest to dla mnie ważne, bo jestem już w wieku, gdy ryzyko urodzenia dziecka chorego znaczące :( No i myślałam nad twórczym podejściem do rozwiązania problemu... no i wymyśliłam sobie, że najbliższe 3,5 roku (do wyborów, potem się zobaczy) poświęcę na eksplorowanie tej części duszy, która pcha mnie do związków z kobietami. Cóż, tajemnicą Poliszynela jest, że u kobiet często seksualność nie jest tak prosta jak u większości mężczyzn – generalnie bywa nieco bardziej skomplikowana niż przeciętny cep. No i wstręt do płci własnej zwykle nie występuje, a poziom chęci wpuszczania innych pań do sfery osobistej zróżnicowany, ale rzadko „nigdy, nigdy!”. No więc skoro ja wpadłam na pomysł, że w ten prosty sposób rozwiążę zarówno problem niechcianego poczęcia jak i pogłębionej rozmowy o emocjach, to może i innym paniom też prędzej czy później to przyjdzie do głowy?

Tak sobie myślę, że obecna większość parlamentarna, głosząc że seks z mężczyzną nadaje się wyłącznie do poczęcia, bardzo skutecznie popycha mnie w stronę, o której do tej pory nie myślałam zbyt dużo. Rozwijanie relacji z innymi kobietami, szczególnie w moim wieku, gdy hormony leniwie już sobie krążą i chodzi głównie o komunię dusz, jest chyba w tej sytuacji jedyną słuszną i bezpieczną drogą.

A co Państwo o tym myślą?

Podobne artykuły


17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1521
16
komentarze: 71 | wyświetlenia: 1025
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 954
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 893
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 796
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 836
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 676
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1020
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 885
12
komentarze: 8 | wyświetlenia: 718
12
komentarze: 53 | wyświetlenia: 478
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 733
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  bardek,  02/04/2016

Miesza Pani dwie rzeczy: urodzenie dziecka nie w pełni sprawnego i upośledzonego, lęk przed tym - to naturalne, z wejściem w relacje homoseksualne. Nie obchodzą mnie Pani intymne sprawy. Jako "cep" podchodzę do tego w sposób bardziej ogólny i raczej analityczny. Takie są cepy. Od razu kojarzy mi się ten trend (a raczej trąd) z inną sferą społecznego dziania się. Chodzi mi o adoptowanie dzieci prze ...  wyświetl więcej

@bardek: Bardzo dziękuję za pierwszy głos w dyskusji :) w zasadzie prawo dotyka tematu dzieci w parach homo nie zezwalając na adopcję... Hmmm, co jest naturalne a co wynaturzone to sprawa nie tak prosta jak przeciętny cep :) Np. w sytuacji nadmiernego zagęszczenia społeczności szczurów w naturalny sposób kierują się w stronę większej ilości zachowań homo... A jak wskazuje obserwacja szerokiego świ ...  wyświetl więcej

  Trebor,  04/04/2016

@Buszująca w zborzu: jeśli nasi Wielmożni z Wiejskiej chcą ograniczyć położyć łapy na kwestiach moralnych takich jak środki antykoncepcyjne czy aborcja - ograniczenie jednego i drugiego - nie wydaje mi się, by jednocześnie chcieli legalizować związki homo i adopcję dzieci przez takie pary. To byłoby strasznie nielogiczne

@Trebor:To my sie tu zastanawiamy nad twoim "losem" a ty harcujesz na temat "homo-genizacji"
"Stwierdzam, ze Trebor znika periodycznie, metodycznie, i chyba notorycznie"
"Jest weekend to Trebor ma święto lasu" !?!?

@zakrawarski: powróciłem periodycznie, metodycznie, permanentnie ... na resztę pytań odpowiedź pod kroniką tygodniową :-)

@Buszująca w zborzu: Jeśli chodzi Pani o tolerancję dla samej tolerancji, dla jakiejś szarzyzny i kompromisów, dla samej rzekomej wyższości semantycznej kompromisu, to daleko mi do takiego myślenia. Istnieją rzeczy bezwzględne. Właśnie te mnie ruszają. Nie mam nic przeciw ludziom, którzy urodzili się takimi, a nie innymi. Szanuję ich na równi z innymi - jako ludzi. Jeśli jednak tworzą środowisko, ...  wyświetl więcej

  nse,  10/04/2016

@bardek: Pański przykład funkcjonowania rodziny jako komórki społecznej powinien być przyjęty jako przykładowa mediana w skali normalności. Taki wykresik statystycznej krzywej dzwonowej Gaussa, gdzie oś Y wskazuje skalę normalności, a oś X skalę materialnego dobrobytu.
Jeśli chodzi o stosowanie Eufemizów, to osobiście też nie jestem za stosowaniem rozmywania znaczeniowych struktur używanych ...  wyświetl więcej

@bardek: cóż, moja tolerancja jest dość szeroka, obejmuje również tolerancję dla nietolerancji :) Wyglądasz na ciekawego człowieka starającego się żyć w zgodzie ze swoimi uczuciami i ideałami i czynić świat miejscem, gdzie ludziom się dobrze żyje :) Nie mi sądzić cóż to konkretnie są za uczucia, to wyłącznie sprawa Twoja i Twojej rodziny. Przy okazji unikasz wtryniania się ludziom z butami w ich ż ...  wyświetl więcej

@Trebor: "jeśli nasi Wielmożni z Wiejskiej chcą ograniczyć położyć łapy na kwestiach moralnych takich jak środki antykoncepcyjne czy aborcja - ograniczenie jednego i drugiego - nie wydaje mi się, by jednocześnie chcieli legalizować związki homo i adopcję dzieci przez takie pary. " Wiesz Trebor, jestem kobietą więc jakbym chciała mieć dziecko to bym je miała, panowie z Wiejskiej nie mieliby pojęcia ...  wyświetl więcej

  nse,  12/04/2016

@bardek: "Wielu jest młodych ludzi, jak najnormalniejszych biologicznie, którzy wskutek traumatycznych przeżyć lub też wskutek niskiej samooceny, zostają wciągnięci do tego środowiska (choćby jako ofiary gwału homoseksualnych pedofili)."
... Ja myślę że lepszą tarczą dla Dzieci jest Rozumienie zasad funkcjonowania otaczającego nas świata, niż dogmatyczny zakaz ? Życie pisze różne scenariusz ...  wyświetl więcej

@Buszująca w zborzu: zgadzam się z Tobą.
Jednak posiadanie dziecka z kim się chce i wychowywanie tego dziecka z kim się chce nie oznacza jeszcze legalizacji związku.

  lewi,  03/04/2016

Małżeństwa same mogą zadecydować, czy chcą powiększyć rodzinę. Mogą ustalić, ile będą mieć dzieci i kiedy. Wybór metody antykoncepcji o ile stosowane środki nie prowadzą do poronienia — jest osobistą sprawą małżonków. Nikt nie powinien krytykować ich decyzji.

@lewi: zgadzam się absolutnie!

@lewi: a to u ŚJ dopuszczalne są środki antykoncepcyjne?
bo KK z tego co wiem dopuszcza jedynie naturalną metodę antykoncepcji ...

  lewi,  29/04/2016

@Trebor: Biblia nigdzie nie nakazuje chrześcijanom wydawać na świat dzieci. Polecenie: „Bądźcie płodni i stańcie się liczni oraz napełnijcie ziemię” Bóg dał pierwszej parze ludzkiej, a później rodzinie Noego, ale chrześcijanom już go nie powtórzył (Rodzaju 1:28; 9:1). Dlatego każde małżeństwo może samo podjąć decyzję, czy mieć dzieci, a jeśli tak, to ile i kiedy. Żaden fragment Pisma Świętego nie ...  wyświetl więcej

@lewi: "Dopiero w XIII wieku Grzegorz IX ogłosił „pierwszy powszechny dekret papieski potępiający antykoncepcję” (New Catholic Encyclopedia). " Czyli w KRK jednak antykoncepcja nie jest dozwolona. U Ś.J. jest dopuszczalna?

  lewi,  04/05/2016

@Trebor: Odpowiedź: Ani Jezus, ani jego uczniowie nie twierdzili, że chrześcijanie muszą mieć dzieci. Biblia nie wypowiada się w kwestii kontroli urodzin.
Dlatego małżeństwa same mogą zadecydować, czy chcą powiększyć rodzinę. Mogą ustalić, ile będą mieć dzieci i kiedy. Wybór metody antykoncepcji — o ile stosowane środki nie prowadzą do poronienia — jest osobistą sprawą małżonków. Nikt nie powinien krytykować ich decyzji

@lewi: nie chcesz czy nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie?

  lewi,  04/05/2016

@Trebor: Już napisałem odpowiedź, przeczytaj

@lewi: pytam czy u Ś.J. jest dopuszczalna antykoncepcja a nie czy ktoś to toleruje/akceptuje czy nie.
W KRK jest NIEDOPUSZCZALNA choć katolicy używają środków antykoncepcyjnych występując PRZECIWKO nakazom.

  lewi,  04/05/2016

@Trebor: Odpowiedź: Ani Jezus, ani jego uczniowie nie twierdzili, że chrześcijanie muszą mieć dzieci. Biblia nie wypowiada się w kwestii kontroli urodzin.
Dlatego małżeństwa same mogą zadecydować, czy chcą powiększyć rodzinę. Mogą ustalić, ile będą mieć dzieci i kiedy. Wybór metody antykoncepcji — o ile stosowane środki nie prowadzą do poronienia — jest osobistą sprawą małżonków. Nikt nie powinien krytykować ich decyzji

@lewi: czyli u Ś. J. środki antykoncepcyjne są w pełni dopuszczalne i w żaden sposób nie są regulowane przez statusy tej organizacji - rozumiem, dzięki za odp.

W KRK dopuszczalna jest tylko i wyłącznie naturalna metoda (tzw. "kalendarzyk") a jak pytałem księdza dlaczego - odpowiedział: by nie szkodzić. Męskie środki antykoncepcyjne mogą uczulać a żeńskie mogą wyniszczać organizm. A to grzech przeciwko 5 przykazaniu. Natomiast naturalna metoda antykoncepcji nie uczula i nie wyniszcza.

  lewi,  03/04/2016

Hmmm, co jest naturalne a co wynaturzone to sprawa nie tak prosta jak przeciętny cep

Sprawa jest oczywista, dwie kobiety / dwóch mężczyzn/ nie potrafią zapewnić przedłużenia gatunku ludzkiego. Zadne pokrętne ,,argumentacje''. tej absolutnej prawdy nie zmienią.

@lewi: bardzo dziękuję za głos w dyskusji :) cóż - co do przedłużania gatunku i traktowania tego jako jedynego słusznego działania - większość parlamentarna, głosząc że seks z mężczyzną nadaje się wyłącznie do poczęcia, bardzo skutecznie popycha mnie w stronę, o której do tej pory nie myślałam zbyt dużo... serdecznie pozdrawiam :)

Wydaje się, że dyskusja będzie iść bardziej w stronę homo niż antyaborcyjną, więc może tak dla rozszerzenia pola widzenia i wzbudzenia w Państwu pewnej wyrozumiałości dla wszelkiej maści odmieńców odrobina filogenetycznej argumentacji, za ich wartością społeczną..., w każdym pokoleniu będą się pojawiać i to jest OK :)
"W normalnych warunkach odrzucani, ale z pokolenia na pokolenie wciąż pro ...  wyświetl więcej

  nse,  04/04/2016

@Buszująca w zborzu: Zaczynam się zastawiać, czy pewne zjawiska związane z homo nie są efektem naturalnego mechanizmu mającego na celu ograniczenie liczebności gatunku ? Myślę że w kwestii 'outsiderzy' to również efekt mechanizmu naturalnego mającego na celu zbieranie przez naturę informacji o graniach możliwości jaka jest w otaczającej przestrzeni, a my jako ludzie próbujemy te naturalne procesy ...  wyświetl więcej

  Trebor,  04/04/2016

Niestety całkowity zakaz aborcji rodzi poważniejsze problemy niż kwestia homo przypadków.
Parlamentarzyści obecnej większości chcą mieć kraj katolicki - chrześcijański gdzie sami z Bogiem często nie mają zbyt wiele wspólnego.

Nawet jeśli byliby papieżami w swej istocie, to nikt i nic nie daje im mandatu by regulować sumienia innych (swojego sąsiada, swojego swojej babci, a tym bardz

...  wyświetl więcej

  nse,  04/04/2016

@Trebor: Rzecz w tym że ludzie chcą władzy i chcieli by mieć nad wszystkim kontrolę, nie mając wiedzy ani odpowiednich narzędzi, jeśli hierarchia kontroli jaka jest wpisana w naturze i kontroli jaką chce stanowić człowiek będzie się ze sobą kłócić to wszystko będzie ulegać rozchwianiu wprowadzając chaos w naturalne cykle życia ... Obecnie mamy do czynienia z takim rozchwianiem naturalnych cyklów życia :(
Przekonywać tak, narzucać nie :)

  Trebor,  04/04/2016

@Mariusz Kajstura: po prostu to idiotyzm.
Każą ludziom podejmować decyzje dotycząca urzędu sprawowania władzy przez organizowanie wyborów dla osób pełnoletnich - co jest niesłychanie ważną sprawą.
Ale nie chcą tym samym osobom pozostawić wyborów co do ich postępowania i moralności.

@Trebor: Nasza polska skłonność do wtryniania się do życia innych by nieść im "kaganek oświaty" i zmusić do uznawania "moich" wartości to smutna przypadłość... Moja przyjaciółka przypuszcza, że wynika z pewnej zawiści - "też byśmy może i chcieli, ale nie możemy, to niech inni też nie mają!" - ale w sumie kto to wie... Patrząc szerzej - Islam też w niektórych odsłonach niesie "kaganek Koranu", nawe ...  wyświetl więcej

@Buszująca w zborzu: wiesz, problem będą mieli te rodziny, których urodziny dziecka mogą wiązać się ze śmiercią matki. Dla mnie wybór oczywisty - brać kredyt i szukać kliniki aborcyjnej z nadzieją, że po tym zabiegu niebawem znów będzie można starać się o dziecko.
Ale co jeśli nawet na kredyt człowieka nie stać?

Czy to moralne skazywać kilka osób jednocześnie na cierpienie?

...  wyświetl więcej

  nse,  04/04/2016

@Buszująca w zborzu: Że się tak z buta zapytam, dlaczego 3,5 roku ??

...

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: szukać kliniki aborcyjnej z nadzieją, że po tym zabiegu niebawem znów będzie można starać się o dziecko.

Jakby rodzice tak postąpili z nami?

@lewi: to bym się tego nigdy nie dowiedział.

  nse,  04/04/2016

@Trebor: Mnie śmieszy filozofia 500+ , to takie zakamuflowane idziemy sobie kupić niewolników, kolejny powód do rodzenia się patologi :( ...,a kto ma ich wykształcić i wychować ?? Takie myślenie: jest problem robimy przetarg sypniemy gotówką, a naiwni do rozwiązania problemu się znajdą ..., pieniądze wygenerować w współczesnym systemie to nie problem, a o nadanie tym pieniądzom wartości niech się lud martwi ...

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: No tak, byś nie był obdarowany najcenniejszą rzeczą- życiem. Wszystkie skarby świata są ,,śmieciami'' w porównaniu z darem życia.

  nse,  04/04/2016

@Trebor: "Można powiedzieć "Bóg tak chciał"" ... to jest nadinterpretacja woli Bożej, dla usprawiedliwienia postępowania biurokratów, oni zawsze tak się tłumaczą jak coś źle zarządzą :(

@lewi: nie miałbym tego świadomości więc po pierwsze nie wiedziałbym o fakcie, że jestem czegoś pozbawiany, po drugie nie miałbym nawet możliwości się nad tym zastanowić, po trzecie nigdy nie dowiedziałbym się, co się ze mną stało.

@Mariusz Kajstura: niestety...
a jak coś pozytywnego się uda - to zasługa i wola urzędnika - już nie boska :-)

  nse,  04/04/2016

@lewi: Jak się rodzą kalekie dzieci lub dzieci skazane na cierpienie to raczej one nie są zadowolone z tego daru, a tłumaczenie cierp bo tak Bóg chciał jest nadużyciem stosowanym dla usprawiedliwienia ludzkich błędów :( A co wolą Boską w przypadku odchowanych dzieci wysyłanych na wojnę ??

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: Osobiście chcesz żyć, cieszyć się urokami wiosny, śpiewem ptaków, kolorami kwiatów itd. Aborcja nie daje możliwości cieszenia się życiem, kolorami, zapachami, formami, poznaniem, przeżywaniem radosnych chwil itd. Nie dajemy drugiej osobie możliwości cieszenia się tym darem- czy to nie egoizm?

  nse,  04/04/2016

@lewi: Niech się dzieci rodzą ale z szansą na czerpanie takiej radości, a nie z wyrokiem na życie w upodleniu ...

  lewi,  04/04/2016

@Mariusz Kajstura: Wysyłanie odchowanych dzieci wysyłanych na wojnę nie jest wolą Bożą , tylko wymysłem ludzi kierujących się egoizmem w celu osiągania samolubnych celów.

@lewi: taa - teraz tak mówisz.
Ciekawe czy to samo myślałeś mają 15 cm wzrostu ...

  nse,  04/04/2016

@lewi: Tak samo jak teraz tworzenie nacisku na rodzenie dzieci jest intencją polityczną, a nie Boską ...

  lewi,  04/04/2016

@Mariusz Kajstura: Właśnie. Planowanie jest sprawą rodziny, nie polityków

@lewi: więc niech rodzina planuje czy chce mieć dzieci czy nie i ile chce mieć tych dzieci, a gdy ciąża zagraża życiu matce (która też chce przecież żyć) niech rodzina zdecyduje co robić a nie polityk

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: Powiem tak, jestem ogromnie wdzięczny rodzicom i darzę ich szacunkiem, że nie wyrzucili mnie na śmietnik

@lewi: teraz tak.
A miałbyś tą świadomość mając 15 cm wzrostu?

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: Właśnie tak.

@lewi: mhm ... nie posiadając rozwiniętego mózgu, mając jeszcze niedokładnie ukształtowanych (może) kilka zmysłów ... byłbyś świadomy WSZYSTKIEGO

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: Dla mnie istotniejsze jest to, że teraz mam świadomość tego że żyję, dzięki temu że mama nie zdecydowała się na aborcję.

@lewi: o tym, że się nie zdecydowała czy zdecydowała nie wiedziałbyś będąc jedynie płodem - embrionem.

@lewi: zresztą ja nie mam tyle odwagi w sobie i tyle siły by powiedzieć swojej kobiecie "wybacz, ale to dziecko MUSI się narodzić nawet kosztem twojego życia"

  nse,  04/04/2016

@Trebor: Zborze jeszcze nie tak wysokie, a Buszująca nam znikła ?

  Trebor,  04/04/2016

@Mariusz Kajstura: może zapracowana kobieta ;-)

  nse,  04/04/2016

@Trebor: ... albo zszokowana odzewem ;)

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: Widzisz, nasze postępowanie jest uzależnione od światopoglądu- czy uznajemy Boga czy nie. Podam przykład: Czy komukolwiek rozpustne życie ( poza chwilową przyjemnością), przyniosło trwałe korzyści? Takie postępowanie nie daje żadnech trwałych korzyści w życiu, tylko rujnuje życie rodzinne, naraża na choroby weneryczne, upośledza psychikę i emocje. Zawsze tak to działa, obecnie fakty jedno ...  wyświetl więcej

@lewi: odpowiedź może tak - ciekawe jednak jestem jaka byłaby Twoja postawa w zderzeniu z rzeczywistością i dylemat wyboru "ukochana osoba, czy nienarodzone dziecko"?

Oczywiście pod żadnym względem nie życzę Ci takich wyborów

  lewi,  04/04/2016

@Trebor: Zgadzam się, jest to bardzo trudna sytuacja i wybór

  Trebor,  04/04/2016

@lewi: ale dla mnie oczywista - ratować życie ukochanej.

@Mariusz Kajstura: No bo z moich obliczeń wynika że wtedy wybory, może nowi szybciutko poodkręcają błędy poprzedniego establiszmentu, tak jak obecna władza zrobiła z reformą emerytalną i edukacyjną - kto wie? zawsze można mieć nadzieję...

  nse,  04/04/2016

@Buszująca w zborzu: Nadzieję to trzeba mieć ;), jednak zmiany w kadencjach rządu to za mało, to ludzie dnia powszedniego muszą zmienić swoje kryteria wyboru, a nie z rozpaczy głosować za pustymi obietnicami przecież to już styl w kampaniach wyborczych, obiecywać i mówić co się chce usłyszeć a z realizacji i tak nikt nie rozliczy :(, więc 3,5 roku to za mało jak można wnioskować z minionych 35 lat :( No ale lepiej mieć nadzieję niż być osieroconym :)

@lewi: "Dar życia", chyba na równi z darem śmierci - mam na myśli świętą inkwizycję, wojnę z Bogiem na ustach przeciw innym, modlącym się do tego samego Boga; także malarzyka z wąsikiem sprzed 70 + lat.

  lewi,  05/04/2016

@bardek: ,,Dar śmierci'' zafundowali tak zwani chrześcijanie , co było wynaturzeniem nauk Jezusa Chrystusa. Oczywiście od tego osobiście się odcinam.

  Noemi*,  04/04/2016

@Buszująca w zborzu: Kobiety mają broń, która może stać się najgorsza karą dla mężczyzn. Nie ma bowiem lepszej kary dla płci brzydkiej niż odmowa seksu. Dlatego protesty "skrzyżowanych nóg" zazwyczaj kończą się powodzeniem. :)

Karać mężczyzn za to, co posiadają, a one nie? Czy do tego sprowadza się kobiece myślenie? Nie sądzę. Moja małżonka tak nie myśli. Kobieta, gdy ma dziecko, szczególnie chłopców, patrzy zupełnie inaczej na to wszystko.

  Noemi*,  04/04/2016

@bardek: W zasadzie jestem wdzięczna ewolucji, że pozwoliła na pojawienie się czegoś takiego jak poczucie humoru. Bo mam takie przeczucie, że na końcu tylko to nam pozostanie.

@bardek: pytanie czy ochrona siebie jest "niecnym karaniem" , czy funkcja kary wypływa tak nieumyślnie, przy okazji... Mój kolega np. ma żonę uznającą tylko naturalne środki kontroli urodzin i po drugim nieplanowanym dziecku (w sumie trzecim) to on odmówił współżycia. Uznał, że stres związany z wyzwaniem, którym byłoby (przerastające go) zarobienie na dziecko nr. 4 jest zbyt duży i woli ograniczyć ...  wyświetl więcej

  bardek,  05/04/2016

@Noemi*: To nazywa Pani poczuciem humoru? No tak, jest fizyka i fizyka kobieca, jest literatura i literatura kobieca, jest poczucie humoru i kobiety posiadające poczucie humoru jeśli rozumieją dowcipy (oczywiście świńskie), opowiadane przez mężczyzn.
Teraz niech Pani się śmieje do rozpuchu, bo prawda jest najśmieszniejsza.

@Noemi*: od osoby głęboko wierzącej kiedyś słyszałem, że szantaż w małżeństwie (w tym w kwestiach łóżkowych) to grzech ciężki. Po jakimś dłuższym czasie to samo usłyszałem od duchownego - zaprzyjaźnionego ...

Ale generalnie szantaże czy groźby w związkach nie są chyba na miejscu (chyba, że faktycznie ma to być forma żarty, zabawy, dowcipu).

@Buszująca w zborzu: Cóż, dylematy zawsze się zdarzają, także różne są postawy. Podała Pani przykład wcale nie typowy. Subiektywnie nie byłbym po stronie tego osobnika. Ale to ich sprawa. Powinni się dogadać i rozważyć wszelkie okoliczności. Może na zmianę opini męża wpłynie ostatnie decyzja (500) - jeśli tu chodzi rzeczywiście o sprawy ekonomiczne.
Jednak to "karanie" we wcześniejszych pos ...  wyświetl więcej

@bardek: masz bardzo zdrowe podejście do wielu spraw, co podpierasz logicznymi i prostymi argumentami a co przyjemnie się czyta.

@bardek: ilu ludzi tyle gustów (na szczęście), ja np. lepiej dogaduję się z chłopakami, którzy chowali się bez ojców, niż z mężczyznami "mainstreamowymi". Oczywiście nikomu tego nie życzę, ale tak się czasem życie układa. No i facet z takiej rodziny ma uruchomiony "radar" na kobiece emocje, w lot łapie ich niuanse, lubi pogadać. Dwu moich najlepszych przyjaciół pochodzi z takich rodzin, też były c ...  wyświetl więcej

  nse,  06/04/2016

@bardek: Nie trudno zauważyć z Twoim komentarzu szczyptę goryczy, którą odczuwa wielu ojców którzy przez jakiś dziwny trend zostali odstawieni na boczny tor, oczywiście po prostej linii wini się za ten stan kobiety i ich bunt. Może spróbujmy się temu wszystkiemu przyjrzeć z szerszej perspektywy czasu i dociec co i dlaczego ??
1. Faktem jest że Kobieta nie wychowa chłopca na Mężczyznę, z pro ...  wyświetl więcej

  nse,  06/04/2016

@Buszująca w zborzu: " ilu ludzi tyle gustów (na szczęście), ja np. lepiej dogaduję się z chłopakami, którzy chowali się bez ojców, niż z mężczyznami "mainstreamowymi". " Kobiety kreują mężczyzn pod swój punkt widzenia, ale czasem trzeba zabić karpia, wbić gwoździa, pokombinować z elektryką, kanalizacją, budowlanką, itp ... Są prace które wymagają nabywania wprawy, a same zdawkowe pokazanie jak to ...  wyświetl więcej

@Buszująca w zborzu: Myślę, że z mojej winy dyskusja zboczyła z tematyki poruszonej przez Panią. Mam nadzieję, ze nie ubolewa Pani nad tym.
Zgadzam się z tym, co Pani napisała dlatego, gdyż podała Pani odosobniony fakt. Nie mogęprzecież dyskutować z faktami i subiektywnymi ocenami. Dlatego jednemu z dyskutantów przedstawiłem wynik pewnego badania.
"W USA sprawdzili życiorysy przestęp ...  wyświetl więcej

  nse,  07/04/2016

@bardek: "Myślę, że z mojej winy dyskusja zboczyła z tematyki poruszonej przez Panią." ... moim skromnym zdaniem dyskusja nie zboczyła z właściwego toru tylko zatacza szerszy krąg o fakty powiązane :) ... możliwe że zjawiska homo i antykoncepcji też są z tym związane to taka odwieczna wojna, między normalnością a https://pl.wiki ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Tu Pan chyba słusznie zauważył, że w gruncie rzeczy chodzi o przyrost naturalny, który maleje, gdyż ludzie w warunkach wzmożonej konsumpcji myślą bardziej o sobie, o zaspokajaniu wyłącznie aktualnych, przyziemnych potrzeb, a dziecko staje sie planem na nieokresloną przyszlość. Nie o warunki materialne chodzi (wbrew pozorom). Zauważmy, że właśnie w krajach największego dobrobytu ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: Do trzech punktów wymienionych przez Pana mógłbym coś jeszcze dorzucić, ale przecież nie chodzi o naukową analizę zjawiska.
Nie kobieta - matka winna jest sytuacji. Ona też cierpi z powodu permanentnej nieobecności męża i ojca dzieci.
Swoją drogą nie jest tak źle z tą nieobecnością. Tatuś nie wybiera się na wojenkę. Idzie do pracy, jak (najczęściej) mama. (a dzieci ...  wyświetl więcej

@bardek: Z tym przyrostem to ja bym zrobiła 2 kroki w tył i popatrzyła z szerszej perspektywy - mamy na ziemi 7 miliardów ludzi, zbiera się na 9-11 miliardów gdzieś między 2050-2100, a Ziemia z zasobów odnawialnych może wyżywić "tak na luzie" około miliarda. Więc przed nami albo opamiętanie rozrodcze albo większa wojenka czy epidemia. Jak się sami nie opamiętamy zrobi to za nas Natura... Drobny pr ...  wyświetl więcej

  nse,  09/04/2016

@bardek: " Może dlatego są tak aktywne i tak nienawidzą.
By nie było nieporozumień, ja osobiście rad jestem z tego, że posiadam kochającą rodzinę, a moi synowie studiują na uniwersytecie. Poszli w ślady ojca, ale mama dla nich jest wszystkim i tak powinno być. "
...
To bardzo się cieszę że w przypadku Pańskiej rodziny wszystko gra, ale patrząc trzeźwo nie wszystkie jednostki p ...  wyświetl więcej

  bardek,  09/04/2016

@Mariusz Kajstura: Nie, nie zaliczam sie do elity. Także ludzie z "plebsu" uczą się i awansuja.
Pańska wypowiedź skądinąd interesująca, trochę odbiega tematycznie od treści artykułu. Nie umiem zająć stanowiska.
A przykład ze swoją rodziną podałem dlatego, gdyż w pewnych sprawach wypowiadam się w sposób zdecydowany i nazywam rzeczy po imieniu. Eufemizmy nie zawsze spełniaja swą rolę. Nie mam osobistych kompleksów, mogę więc patrzeć na sprawy w miarę obiektywnie.

  bardek,  05/04/2016

To bardzo okrutne, co napisałem pod koniec swego postu. Niestety, winę za to w bardzo wielu przypadkach ponoszą zachłanne mamy i... glupie prawodawstwo, przyznające automatycznie matce prawa w przypadku rozwodu, nie licząc się z konsekwencjami - przecież pani sędzina nie musi się znać na psychologii rozwojowej. Przy tym, dodatkowym bodźcem często bywa feministyczna solidarność. I nie o dobro dziecka tu chodzi.

@_serpico_: Nie sądzę, aby wszyscy tak samo, jak Pan zrozumieli mój przekaz. Ale to, że Pan tak zrozumiał oznacza, że nie byłem wystarczająco precyzyjny. Inna sprawa, że każdy interpretuje jak chce.
Tego filmu nie znam, a szkoda. To "sprowadzanie kobiet do" jest wyłącznie pańską fantazją. Trzeba czytać uważniej.
Szkoda, ze tak wiele samotnych matek borykać się musi z problemem wychow ...  wyświetl więcej

@_serpico_: w ogóle jakiekolwiek uogólnienie o ludziach jest bzdurą (oprócz może biolo - potrzebujemy tlenu aby żyć...). No ale nie ma rozmowy bez uogólnień... Jakieś tam chyba wszyscy mamy poglądy na "zdrową większość" lub "kolorową mniejszość" to je sobie wyrażajmy :)

  nse,  06/04/2016

@Buszująca w zborzu: Każdy proces twórczy zaczyna się od ogółu do szczegółów to jest droga, a nie pstryk i gotowe ;)

@_serpico_: film jak film - nie wiem jakie masz z tym doświadczenie, ale mogę powiedzieć, że sądy w swoich działaniach nie odbiegają w znaczny sposób od tego co przedstawia fabuła filmu ... i to jest przerażające

  nse,  06/04/2016

@Trebor: Biurokrata jak dorwie stempel to będzie go przybijał gdzie i jak popadnie, no może czasem się zastanowi nad zmianą daty w stemplu :(

@_serpico_: :-)))))) może dlatego dostał prawo do opieki :-P

Ja byłem świadkiem procesów wyjętych jak z tego filmu właśnie - kompletny absurd.

  bardek,  07/04/2016

@_serpico_:
"W wielu przypadkach prowadzi to zachowań agresywnych, a nawet przestępczych."
To chyba lekka przesada.

To nie przesada. W tym momencie nie dysponuję konkretnymi danymi, ale można je znaleźć. W USA sprawdzili życiorysy przestępców odsiadających kary za brutalne napady i morderstwa. Zdecydowaną większość wśród nich stanowili ludzie, którzy wyrastali bez ojca.
Często dla wykazania swej racji operuje się jakimś przykładem. Przykład to nie dowód.

@_serpico_: Powołałem się na badania przeprowadzone w Stanach, ale dokładnie to samo ma miejsce wszędzie (chodzi o świat cywilizowany, a nie o jakąś dzicz spod znaku czarnej flagi). Nie chodzi tu o przepisy prawne danego kraju. Tu chodzi o dymorfizm psychologiczny naszego gatunku. Tego przeskoczyć się nie da nawet jeśli wprowadzone zostaną jakieś prawa i przepisy lub zadziała jakaś presja społeczn ...  wyświetl więcej

@_serpico_: Odwraca Pan kota ogonem. Pisze Pan o wczesnej fazie rozwoju dziecka, a ja mam na myśli proces wychowania. To zupełnie coś innego.

@_serpico_: "uprościć sprawę, która wcale nie jest taka prosta" To typowy argument, gdy brak argumentów. Wciąż operuje Pan przykładami skrajnymi. A to rozpijaczona Rosja, a to zwierzęta (tu Pan przesadził). Ludzie detonyjący się? To nie cywilizacja. To wynaturzenie całej społeczności. Nie zrozumiał Pan przekazu. Chodzi o rolę kobiety i mężczyzny, rolę uwarunkowaną biologicznie. Niech Pan tego nie ...  wyświetl więcej

@bardek: ja bym się tu doszukiwał braku obowiązkowej służby wojskowej :-P

  nse,  02/05/2016

@bardek: "Chodzi o rolę kobiety i mężczyzny, rolę uwarunkowaną biologicznie." ... kulturowo, społecznie, mentalnie ...
Podchodząc do tego racjonalnie i zostawiając uwarunkowania biologiczne na swoim miejscu to należałoby zweryfikować pozostałe, bo przecież nie trudno przewidzieć efekt działań przykładowego nauczania o elektryczności z pomijaniem wiedzy na temat magnetyzmu, nie wolno rozdzie ...  wyświetl więcej

tak do samego tematu jeszcze ...

Jest mnóstwo zwolenników całkowitego zniesienia aborcji.
Najprzychylniejsi takiemu rozwiązaniu są politycy obecnej partii rządzącej i zwolennicy radia maryja i tv trwam.
Otóż zaciekawiony tematem oglądam wczoraj w TV Trwam program "rozmowy niedokończone". Było o zniesieniu aborcji.
Zadzwonił do studia gostek i z góry zaznaczył, że jest

...  wyświetl więcej

@Trebor: cóż, Bóg zaplanował rozrodczość tak, że połowa dzieci umierała (przez wieki), również sporo matek... To człowiek odkręcił tę zasadę przez rozwój medycyny, cała ta sprawa z medycyną jest w ogóle mocno nienaturalna i niektórzy odrzucają - ich święte prawo! No ale jeżeli chodzi o wtrynianie swojego systemu wartości innym - ja zgadzam się z jedną panią z demonstracji "no uterus - no opinion". ...  wyświetl więcej

@Buszująca w zborzu: w sposób bardzo oczywisty to przedstawiłaś.
Z jednej strony wyrywamy się śmierci przez rozwój medycyny, z drugiej strony Bóg wręcz nakazał dbać o własne życie i zdrowie, cenić je i pielęgnować.
Mieć możliwość przeżycia przez operację to pielęgnowanie boskiego prawa do życia.
Albo wręcz przeciwdziałanie Bogu przez wyrywanie się śmierci w momencie, gdy Bóg c ...  wyświetl więcej

  nse,  07/04/2016

@Trebor: "Czy Bóg w swej boskości nie przewidział, że człowiek będzie się rozwijał dzięki otrzymanemu od Boga mózgowi? " ... przewidział w przykazaniu
"Nie czyń sobie podobizny rzeźbionej czegokolwiek, co jest na niebie w górze, i na ziemi w dole, i tego co jest w wodzie pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał, i nie będziesz im służył ..."
...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: zatem co jest grzechem w rozwoju a co nie jest? Poddanie się rozwojowi to grzech czy zaniechanie rozwoju to grzech? Pomijam stany pośrednie celowo, gdyż jeśli chce się być naukowcem czy specjalistą w danej dziedzinie - trzeba się jej oddać a nie pracować po łebkach. Stan pośredni to jedynie amatorskie zainteresowanie tematem bez większego wkładu.

  nse,  07/04/2016

@Trebor: Grzechem jest zabijanie, nie tyle zabijanie ciała bo z nim różnie bywa, ale zabijanie Ducha Bożego nadającego nam determinacje życia w pokonywaniu przeciwności na drodze do Boga :)
Rozwojem możemy też nazwać rozwój sieci dystrybucyjnej narkotyków zniewalających ludzi, pozostaje poszukiwanie zdrowej definicji rozwoju :)
Nie potrafię odpowiedzieć na wszystkie pytania, każdego ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: nie traktuj tego jak odpytywanie w szkole przy tablicy :-)))

pytam bo chcę poznać inny pkt widzenia :-)

Mogę jeszcze mnóstwo takich pytań zadać ...

idąc Twoim tokiem rozumowania - odnośnie zabijania "nie tyle ciała co ducha" - czyli aborcja nie musi być grzechem jeśli stoimy przed wyborem życia matki i życia nienarodzonego? Przez aborcję zabijamy coś co żyje w matce bez naruszania ducha tej istoty ale ratujemy życie matki

  nse,  07/04/2016

@Trebor: W obliczu takich wyborów nie da się wyprowadzić biurokratycznej zasady, tu trzeba się odwoływać do sumienia którego forma oczywiście jest zmienna i może się po czasie okazać że dokonano błędnego wyboru. Ja kiedyś pod naciskiem weterynarzy,strachu o innych bliskich ludzi poszedłem uśpić chorą kotkę, teraz po czasie mam z tym spory problem, bo ta kotka mi bezgranicznie ufała :(
A kwe ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: gorzej, jak komuś sumienie nie działa w sposób prawidłowy ...
W każdym bądź razie są to trudne dylematy i wybory, które z pewnością mogą zaważyć na całym naszym życiu

  nse,  07/04/2016

@Trebor: Dlatego powinniśmy szczególnie dbać o stan naszego sumienia :)

@Mariusz Kajstura: to nie mięsień który wytrenujesz ani czynność, jaka wejdzie w nawyk

  nse,  07/04/2016

@Trebor: ... to umiejętność podejmowania właściwych decyzji w niespotykanych dotąd okolicznościach :)

@Mariusz Kajstura: nie jeden z produkcji garażowej stał się gigantem w swojej dziedzinie :-)

@Trebor: A skąd ci osobnicy z TV wiedzą, jaka jest wola Boga? Zawsze to było dla mnie zagadką. Cz wiara w Boga wystarcza, by od razu wiedzieć, czego chce?
Ależ upadliśmy.

@bardek: niektórym wydaje się, że są jedynym słusznym głosem a zarazem myślą Boga. Przez co roszczą sobie prawo do "nawracania" na jakąś tam drogę, która rzecz jasna ma kierować do ICH BOGA.

  nse,  02/05/2016

@Buszująca w zborzu: " W sumie perspektywy kosmicznej: "racja jest jak dupa, każdy ją ma". Przepychanki będą trwały..." ... a dupy s... :)

  nse,  07/04/2016

"Czy zaostrzanie prawa aborcyjno-antykoncepcyjnego zachęca do seksu homo?" ... myślę że jest czynnikiem motywującym do takiego seksu .

@Mariusz Kajstura: zaostrzenie aborcji sprawiłoby, że miałbyś większe ciągoty do panów? :-)

  nse,  07/04/2016

@Trebor: Ja już poznałem zapach kobiety i pod względem seksualnym jestem ukształtowany :)
Ale podobno gdzieś w historii prawdopodobnie o legionach rzymskich, napięcie seksualne było rozładowywane przez seks homo, a pozostawione same sobie kobiety też musiały sobie z tym napięciem jakoś radzić. Tu nie piszemy akurat o separacji między płciami powodową wojną, ale jest strach i odpowiedzialnoś ...  wyświetl więcej

@Mariusz Kajstura: osobiście uważam, że o ile może sprzyjać to relacjom homo, o tyle w marginalnym stopniu.
Natomiast zdecydowanie wzrośnie liczba sprzedawanych środków antykoncepcyjnych. Zaś ci, co zawsze używali prezerwatywy, teraz będą aż dwie na siebie zakładać :-P

  nse,  07/04/2016

@Trebor: "Natomiast zdecydowanie wzrośnie liczba sprzedawanych środków antykoncepcyjnych."
.. tak ale w pytaniu jest o zakazie używania tych środków :) Postawienie tamy regulującej nurt przepływu energii seksualnej ;)
Kiedyś takie małe niepozorne źródełko zlekceważono i najpierw je zasypali a potem wybudowali na nim szkołę która po kilku latach z powodu tego źródełka zaczęła się walić, to jest na fakcie ale nie mogę podawać szczegółów bo to śmierdząca sprawa.

@Mariusz Kajstura: to zacznie się kupowanie chińskich gumek i tabletek. Ewentualnie domorośli rzemieślnicy zaczną cos wynajdywać z worków foliowych i gum do żucia :-P

Tak czy owak - to będą złote czasy dla czarnego rynku :-)

  nse,  07/04/2016

@Trebor: Zwyczajnie zacznie się odrzucać "prawo" jako całość :) , czyli całe dotychczas ustanowione prawo zacznie ( właściwie zaczęło, próbuje się jedynie je jakoś ratować ) się walić jak wspomniana wyżej szkoła.

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Nie wiem czy MK by miał, ale gdyby mnie dotknęła jakaś Kobieta, to bym jej "łapy" zmasakrowała i tyle. Trzeba mieć predyspozycje do homo- kontaktów.

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: ja bym nie miał nic przeciwko gdyby jakaś kobieta mnie dotknęła :-D

  Trebor,  07/04/2016

@Mariusz Kajstura: prawo niestety stanowione jest przez zaledwie grupę osób, która nawet nie jest grupą reprezentatywną narodu, więc prawo nigdy nie uwzględni faktycznych potrzeb społeczeństwa. Jeszcze tym bardziej jak jest tak "rozmazany" zakres odpowiedzialności i zależności.

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Ty się tak nie pal do tego dotykania. Jesteśmy w kategorii Homo, czyli ta ręka na "twoim udzie" jest męska :-)))

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: ffffuuuuujjjj bleh!!!!! coś innego sobie wyobrażałem :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Przez ta swoją wyobraźnię pójdziesz do Piekła :-)))

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: zatem muszę jeszcze bardziej ją pobudzać :-P

  nse,  08/04/2016

@Orchida: Ależ wiosenny powiewie codziennie dotykają Cię Kobiety i łap im nie "masakrujesz", no chyba że masz na myśli dotyk z wektorem na seks. ;P
Przeciwko Kobiecie nic nie mam, ale mam przeciwko "jakiejś", wiedz że ja szanuje swoje Uczucia, bo jakby nie było to na śmietniku się Uczuć nie znajduje :)

  ,,  08/04/2016

@Mariusz Kajstura:
Ty mnie Kajstura przestań pieszczotliwie "Owiewać" - bo ci to NIC nie pomoże :-))

  nse,  08/04/2016

@Orchida: ważne że Tobie nie zaszkodzi ;P
Ps.Skoro Ci to przeszkadza nie będę więcej się do Ciebie odzywał :)
Przypominam że to Ty o mnie zahaczyłaś "Nie wiem czy MK by miał, ...", a ja jedynie grzecznie odpowiedziałem :)

  ,,  08/04/2016

@Mariusz Kajstura:
Gdybym chciała z tobą dyskutować to zwróciłabym się do ciebie BEZPOŚREDNIO. Nie mam żadnych zahamowań jeśli chodzi o nawiązanie kontaktu, na którym mi zależy :-)
I vice versa...

  ,,  07/04/2016

Mężczyzna tylko do "celów reprodukcyjnych" ... i "duchową wspólnota.- z kobietami" tylko i wyłącznie? ??

To już lepiej się Powiesić!

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: ja już sznur plotę - zostawić kawałek? :-D

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Powieśmy się na tym samym - będzie Oszczędnie :-))

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: taaa i w dodatku za nadgarstki:-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:

Nie ważny jest sposób tylko efekt końcowy. Ty się postaraj o to, żeby nas Sznur nie zawiódł. A ja "kopnę stołek" ;-)

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: w co chcesz kopać stołek? :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Przenieśmy się pod "Uczciwość" , bo się tematycznie wypaliliśmy.

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: to chodź ... :-D

@Orchida: Nic się nie martw, to prawdopodobnie na 3,5 roku! może potem poodkręcają trochę prawo, a w międzyczasie... Był taki sympatyczny film czeski "Samotni", tam bohaterowie wiele wydarzeń interpretowali jako "znak" - dla każdego znak znaczył co innego, ale interpretowali niezłomnie i podskórnych znaczeń w rzeczywistości się doszukiwali. No i może dla mnie nadchodząca (prawdopodobnie) nowa usta ...  wyświetl więcej

  ,,  08/04/2016

@Buszująca w zborzu:
Pocieszające ale z drugiej strony chciałabym żeby niektórzy Już zniknęli z mojego życia :-)
Wypełnili swoją Misję i najwyższy czas się pożegnać - na zawsze.

"Tam gdzie zamykają się jedne drzwi - otwierają się inne " :-)))

  golesz,  07/04/2016

Zboże, jako rolny płód ziemi i "ksywa" Autorki - "Buszująca w zborzu", kojarzą się ze znanym utworem Salingera, co sugeruje, że właśnie o takie zboże idzie, pisze się przez "ż". Chyba, że chodzi o zbór, czyli zgromadzenie ludzi w jednym miejscu, sali, wykazie... Ale tu w takim razie powinno być: - "Buszująca w zborze". I tak źle, i tak do... niczego.
Ortografia!

  ,,  07/04/2016

@golesz:
Oj, proszę pana. Proszę nie psuć ludziom zabawy. Tu się wyraża myśli :
- nie...ortograficznie
- nie...tematowo
- ad hoc
- chaotycznie
- obcesowo

O...i tyle. Niech się pan też bawi z nami. I nie nudzi :-)))

@Orchida: Myśli można wyrażać składnie (poprawnie), co skutkuje lepszą komunikatywnością, lub nieskładnie, co daje często... bełkot. Abstrahując w tym przypadku od równie hm... fatalnego meritum, czego przecież nie komentuję. A tyle jest innych, mniej dwuznacznych i "obcesowych" rodzajów zabaw. Choćby ciuciubabka.

  ,,  07/04/2016

@golesz:
Nie neguję ...i jestem pełna uznania, że udaje się panu zachować klasę i wstrzymać się od komentarzy merytorycznych... ale ciuciubabka jest dla dinozaurów .
Coś innego?

@Orchida: Co ma na myśli, pytając tak grzecznie - "Coś innego?".

  ,,  07/04/2016

@golesz:
Ma na myśli "inny rodzaj zabawy" :-)
Zrozumiała, że jest pan szczęśliwym właścicielem całego repertuaru zabaw.

@golesz: trochę to ryzykowne oceniać czyjeś umiejętności poprawnego pisania - czy też zwracać na to uwagę w taki sposób, gdy samemu popełnia się błędy.
O ile często czytam Twoje teksty - o tyle nigdy nie zwróciłbym Ci w podobny sposób uwagi na Twój błąd gdyż sam je popełniam. W zasadzie niczyich błędów się nigdy nie czepiałem bo sam idealny nie jestem (przynajmniej jeśli chodzi o pisownię : ...  wyświetl więcej

  golesz,  07/04/2016

@Orchida: Dlaczego zaraz właścicielem? Ot skromnym uczestnikiem, o ile dobrze dekoduję "inny rodzaj zabawy". W tym starodawnej ciuciubabki.

  golesz,  07/04/2016

@Trebor: Jeżeli " Sama zaś zainteresowana, nie robi nic przez ten czas obecności na eiobie by to zmienić.", to czy o czymś to nie świadczy? Poza tym nie idzie o jakąś pojedyńczą "wpadkę" w dłuższym tekście, lecz o godło, identyfikator Autora. A dwuznaczność czy celowe zniekształcenie można wyróżnić cudzysłowem, wytłuścić, itp.. Ja krytykę, taką czy inną, biorę do serca i staram się zmieniać na lep ...  wyświetl więcej

@golesz: trudno się z Tobą nie zgodzić w tej kwestii.

Natomiast jestem pewny, że przed Tobą wielu na to zwróciło uwagę i coś musiało/musi być powodem, że samej Autorce ta uwaga nie została do teraz zwrócona.

A o czym świadczy to, że sama Autorka nic z tym nie robi? no właśnie ... opcje mogą być co najmniej dwie, ale - jak wcześniej wspomniałem - ja nie chcę oceniać.

"I na k

...  wyświetl więcej

@Orchida: cieszę się, że nie jestem jedyna na placu boju:))

  golesz,  07/04/2016

@Trebor: Ha, ha... Lecz to ja przyznałem się pierwszy. Kończmy więc i zachowajmy siły dla innych tekstów.
Pozdrawiam.

@golesz: to czekam na kolejne "nieczystości" :-))))

  nse,  07/04/2016

@golesz: Wnikliwe spostrzeżenia serwujesz ;)
"Od lat badacz opinii publicznej, od jakiegoś czasu rozkręcam samopomoc dla Singielek z Warszawy, zainteresowane zapraszam do kontaktu na priv :) "
składając ten teks z profilu + pseudonimem, to wychodzi ... "Buszująca w zborzu" , można by się dopatrzeć związku pomiędzy traktowaniem zboru ludzkiego jako analogi do Biblijnej przypowieści o ...  wyświetl więcej

  golesz,  07/04/2016

@Mariusz Kajstura: Ha. Biorąc pod uwagę tematykę jaką "uprawia" Autorka oraz pełnię i trafność Jej przemyśleń, nie sadzę, byś miał racjum co do przewrotnej głębi tego "rz". Ale przecież wszystko na tym pełnym cudów świecie możliwe.

@Trebor: Nie użyłem tego argumentu, a powinienem: - Otóż jeśli mimo, iż nie jestem stolarzem (choć czasem i coś sklecę z drewna), a widzę stół fatalnie wykonany

...  wyświetl więcej

@golesz: ależ oczywiście!
Sęk w tym w jakiej formie - w jaki sposób to robimy.
Możemy grzecznie zwrócić uwagę, zapytać czy czasem coś inaczej być nie powinno itd. a może zmieszać osobę z błotem.

  golesz,  07/04/2016

@Trebor: Wybacz Trebor, ale gdzie w tej mojej nieszczęsnej uwadze ortograficznej widzisz błoto? Przyznaję - forma może nazbyt sucha, pryncypialna, ale błoto? Rozumiem, że Twoja uwaga jest ogólną, jednak to Ty użyłeś tego słówka (błoto). Poza tym... gra muzyka.

  nse,  07/04/2016

@golesz: Mnie ten błąd też rzucił się w oczy i postanowiłem poczekać aż sam zacznie się wyjaśniać :) ... może Autorka zechce coś na jego temat wspomnieć skoro już został zauważony, czasem tak jest że niezamierzony błąd staje się początkiem czegoś konstruktywnego ..., a czasem odkrywa coś ukrytego w podświadomości. Różnie to bywa na tym pełnym cudów świecie ;)

  Trebor,  07/04/2016

@golesz: z tym "błotem" to pisałem ogólnie - może źle, że tak napisałem ale nie było to kierowane personalnie.
Jeśli pytasz jak ja bym zwracał uwagę: "czy w Twoim Nicku "zborze" nie powinno być przez "ż"? "
lub
"popraw sobie "rz" na "ż" w swoim nicku"

odszedłbym od wywodów i analizy która raczej kojarzy się z chęcią pokazania swojej wyższości przez moralizowanie/poucza

...  wyświetl więcej

@Trebor: a co do zborza to rzeczywiście chwyt był niezamierzony (dysleksja) ale świadomie nie poprawiam - jak nie trzymamy się reguł i grzebiemy w świecie "marginesu i odmienności" to ta nieszczęsna nieortograficzna trawa dobrze pasuje :) A co do moralizowania i wywyższania własnej opinii - cóż, jesteśmy ludźmi i czasem miło największych wysiłków każdemu się wyrwie... No ale wierzę, że Czytelnik t ...  wyświetl więcej

@Buszująca w zborzu: no i wszystko jasne :-)

  zzosia,  12/04/2016

@golesz: Świetny rozbiór słowotwórczy..... :))

  nse,  07/04/2016

"Tak sobie myślę, że obecna większość parlamentarna, głosząc że seks z mężczyzną nadaje się wyłącznie do poczęcia, bardzo skutecznie popycha mnie w stronę, o której do tej pory nie myślałam zbyt dużo." Przy tym zdaniu zaczynam się zastanawiać czy https://pl.wikipedia.org/wiki/Orgazm to dar od Stwórcy czy przewrotność szatana ?? ... chyba wszystko zależy od nastawienia i dojrzałości jednostki ??

  lewi,  04/05/2016

Rozwijanie relacji z innymi kobietami, szczególnie w moim wieku, gdy hormony leniwie już sobie krążą i chodzi głównie o komunię dusz, jest chyba w tej sytuacji jedyną słuszną i bezpieczną drogą.

A co Państwo o tym myślą?

Zależy o jakie relacje chodzi. Jeżeli chodzi o relacje dwóch kobiet mające podłoże seksualne, osobiście uważam że jest to wynaturzenie. Oczywiście, to zależy od naszego światopoglądu i wierzeń.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska