Login lub e-mail Hasło   

Uczciwość - czyli poważny dylemat moralny

Mówienie prawdy to jedno, ale nie przez samą prawdomówność człowiek staje się od razu uczciwym. ... Oszukać możemy każdego. Każdemu możemy powiedzieć nieprawdę...
Wyświetlenia: 1.437 Zamieszczono 06/04/2016

Mówienie prawdy to jedno, ale nie przez samą prawdomówność człowiek staje się od razu uczciwym.

...

Oszukać możemy każdego.

Każdemu możemy powiedzieć nieprawdę, każdego możemy okraść, każdego możemy wprowadzić w błąd.

Wciąganie brzucha, farbowanie włosów, odpowiedni makijaż, operacje plastyczne - wszystkie te zabiegi mają na celu pokazanie innym kim tak naprawdę nie jesteśmy i często może to być próba oszukiwania samych siebie. Wciągając brzuch nie zmniejszy się Twoja masa faktyczna i w końcu ten brzuch Cię rozboli. Farbując włosy w końcu je osłabisz a Twoim zmartwieniem będzie - jak odzyskać ich siłę i witalność. Makijaż nie zakryje Twoich oczu i serca a operacja plastyczna sama w sobie niesie wiele zagrożeń dla zdrowia i życia.

Pchanie skarpetki w spodnie też do niczego nie prowadzi, a nawet głupio będzie wyglądać gdy skarpetka w dziwny sposób się przesunie.

...

Nieuczciwość nieuczciwości nierówna.

Oszukiwanie innych i siebie samych przez manipulowanie własnym wyglądem jest czymś, co akceptujemy. Choć to nieuczciwe - stało się czymś naturalnym. Namawiają nas do tego bliscy, znajomi, telewizja, Internet, prasa, sklepy, punkty obsługi klienta i pracodawcy.

Powyższy rodzaj braku uczciwości ma się tak naprawdę nijak w stosunku do nieuczciwego sprzedawcy, w stosunku do nieuczciwego pasażera komunikacji miejskiej czy w stosunku do mówienia nieprawdziwych informacji.

Wymienione do tej pory przejawy zachowań nieuczciwych potrafimy wybaczyć, zapomnieć, przejść koło nich obojętnie.

Jednak są i takie czyny, gdzie obojętni z pewnością nie pozostaniemy.

Zdrada partnera, zdrada przyjaciela, okradanie rodziny, wykorzystywanie bliskich dla realizacji własnych celów - czyny, które bolą najbardziej a które automatycznie skreślają człowieka w oczach innych.

...

Czy można w ogóle być uczciwym?

TAK - aczkolwiek graniczy to z cudem.

Uczciwy człowiek nigdy nikogo nie kłamie:
- czy aby na pewno zawsze swojej partnerce/partnerowi, sąsiadowi, rodzicom mówiłeś/mówisz prawdę?

Uczciwy człowiek nigdy nie postąpi wbrew swoim przekonaniom:
- czy na pewno nie wypiłeś lampki wina za dużo - choć nie chciałeś - bo akurat koledze urodziło się dziecko i nie wypadało inaczej?

Uczciwy człowiek nigdy nie okradnie innej osoby:
- na pewno nigdy nie buchnąłeś lizaka ze sklepu albo nie pobrałeś muzyki czy filmu z sieci?

Uczciwy człowiek nigdy nie postępuje wbrew swojej naturze:
- jesteś w pełni naturalny i nie postępujesz inaczej dla pozorów w myśl "by zachować pozory"?

Uczciwy człowiek nie poddaje się obłudzie:
- czy na pewno nigdy nie popełniałeś błędu (lub nie popełniasz) a innych nawracasz czy wskazujesz palcem?

...

Odpowiedź na jedno lub kilka pytań nie stawia Cię w świetle osoby iście uczciwej ale mamy aż nadto życia, by pracować nad sobą i swoimi postawami

Podobne artykuły


16
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1167
14
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1019
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1045
14
komentarze: 10 | wyświetlenia: 1186
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 871
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1159
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 834
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1116
12
komentarze: 6 | wyświetlenia: 800
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 986
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 767
11
komentarze: 8 | wyświetlenia: 696
10
komentarze: 40 | wyświetlenia: 689
10
komentarze: 14 | wyświetlenia: 821
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 756
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  nse,  06/04/2016

Precyzyjnie i jasno postawiona rzeczywistość o nas samych, Gratuluję :)

@Mariusz Kajstura: tak ja to widzę :-P

  nse,  06/04/2016

@Trebor: ... dobrze widzisz :) Kiedy ostatnio miałeś czas pogapić się w niebo lub pobujać w obłokach ?? ... myślę że myśmy swoje zrobili, dajmy szansę innym ;)
https://www.youtube.com/watch?(...)TTC2T3c

@Mariusz Kajstura: wczoraj - jedno i drugie :-)

  nse,  06/04/2016

@Trebor: ... i bardzo dobrze, nie pozwólmy sobie tego odebrać ;)

  ,,  07/04/2016

Ile razy słyszę slogan "pracuj nad sobą i swoją postawą "...tyle razy zastanawiam się:
- po co?
- i kto to doceni?

Cześć Trebor :-)

@Orchida: cześć :-)
znów się pojawiłaś? :-)

"tyle razy zastanawiam się:
- po co?
- i kto to doceni? "

pytanie dla kogo to mamy robić - dla siebie samych czy dla innych?
Jeśli dla innych - czy w ogóle warto?
Jeśli dla siebie - z pewnością warto!

Praca nad sobą, zastanawianie się nad tym co z nami związane, nad naszym życiem i naszym JA poma

...  wyświetl więcej

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Czy napiszę artykuł?
Na razie nie mam takich planów. Żadnej inwencji twórczej ; -)
Masz jakiś pomysł na tytuł?

@Orchida: jesteś pewna tego by weny szukać u mnie? :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
:-))) Na Uczciwie zadane pytanie - odpowiadaj Uczciwie...bo stracę wiarę w cuda :-p

@Orchida: :-)))))

proszę bardzo:
- wpływ górowania Słońca w pierwszym kwartale roku na jakość węgla wydobywanego po pierwszym półroczu

a teraz czekam na efekt :-)

  ,,  07/04/2016

@Trebor:

Efekt końcowy przejdzie twoje oczekiwania ... podobnie jak kwota wstawiona w rachunku wystawionym za To zamówienie :-))

@Orchida: ja niczego nie zamawiam - na życzenie podpowiadam temat nowego artykułu a za propozycję się płaci - zatem ostateczny rachunek na jaki adres wysłać? :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Poproszę polecony...przesyłka międzynarodowa :-)))

@Orchida: adres proszę :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:

Pisz na Berdyczów ... International :-))

@Orchida: ok :-))

a teraz pogadajmy chociaż trochę o tej uczciwości co? :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:

To zacznijmy od pytania :
Czy można być Uczciwym? Zawsze i Wszędzie? Czyli czy możliwy jest Ten CUD?

Proszę bardzo - pan odpowiada pierwszy panie Trebor :-)....należą się panu Fory

@Orchida: można być teoretycznie bo praktycznie takie cuda się nie zdarzają - teraz Pani, Pani Orchida :-)

  ,,  07/04/2016

@Trebor:

Dziękuję p.Trebor...ten wątek - diabli wzięli :-))

No to weźmy ten:

A co komu szkodzi jeśli człowiek jest Nieuczciwy?
Częściej szkodzi się innemu Uczciwością. Brzmi paradoksalnie ale prawdziwe.

@Orchida: generalnie człowiek zaakceptował całe mnóstwo form nieuczciwości - jak chociażby wspomniane poprawianie urody/natury.

Mówienie komuś "ładnie wyglądasz" - choć wygląda nie aż tak korzystnie - też jest formą nieuczciwości dopuszczalnej a nawet chwalonej - bo to miłe.

Może właśnie przez tą akceptację zachowań nieuczciwych człowiek nigdy nie będzie uczciwy?

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Te komplementy które często są niezasłużone nasuneły mi inną myśl. Bo są one formą oszustwa. Czy jest i jeśli jest to jaka jest różnica między Nieuczciwością a Oszustwem?

@Orchida: oszukiwanie to przejaw nieuczciwości.
"Nieuczciwość" to pojęcie szerokie w którego ramach zawiera się "oszustwo".
Ale do tej nieuczciwości zaliczyć można jeszcze wiele innych rzeczy niż tylko kłamanie.

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
A teraz typowo kobiece...

@Trebor - "makijaż nie zakryje twoich oczu i serca....."

Panie Trebor, pan nie zna i nie docenia Potęgi makijażu :-)))

@Orchida: na szczęście moja wybranka nie każe mi tej potęgi poznawać ... gdyż sama się "nie poprawia" :-))))

Ale fakt - co ja tam maluczki mogę wiedzieć o makijażu? :-P

to na jaki kolor tęczówki malujesz? :-)

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Akurat zielony kolor mojej tęczówki bardzo mi odpowiada :-)) pasuje do rudych włosów. Pociągnięcie 4 razy tuszem do rzęs, wydłuża je 2 krotnie. Od takich oczu nikt się dobrowolnie nie oderwie :D

@Orchida: pociągnij 40 razy i będą 20 x dłuższe :-))
wtedy nie tylko ofiara się nie uwolni, ale będziesz mogła z takim kimś zrobić co zechcesz ;-)

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Uczciwie odpowiadam - ja mam inne sposoby żeby zrobić co zechcę
...i na ogół osiągam swój cel ; -)

@Orchida: to napisz jeszcze co zrobić, by stać się Twoją ofiarą ;-)

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Na początek to trzeba Chcieć być Mężczyzną...a nie Ofiarą.
Nie jestem ani modliszką ani skorpionicą :-)))

@Orchida: Clint Eastwood przy nie to mięczak ... myślę, że się dogadamy ... MAŁA ....

:-)))))

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Po drugie - trzeba widzieć we mnie kobietę, a nie Dziecko :-))))
Po trzecie - dla mnie synonimem mężczyzny jest Ostatni Monikanin.

Prawie każdy Apache ...też

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: cholera ... i po co ten łuk na colta wymieniałem i wypisywałem się z Siuksów? :-/

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
No właśnie. A ja jestem prosta jak sznurek i po co wszystko komplikujesz?

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: sam już nie wiem :-P
dostane jeszcze jedną szansę? to pióropusz chociaż wyprasuję :-)))

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
A konia masz? Bo bez konia to ja na nic nie pójdę :-)))

@Orchida: kobieto ... i to jakiegooooOOOooooo !!!!!!! :-D
Okiełznać się go nie da ... taki koń!

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
No to prasuj pióropusz! Druga szansa jest w zasięgu "strzały " :-)))

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: konia też będę miał przy sobie :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Jak przyjdziesz z Kucykiem - to dostaniesz włócznię w samo serce :-p

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: jakim kucykiem!!!!!! Toż to ogier jak smok!!!!

  ,,  07/04/2016

@Trebor: " konia też będę miał Przy Sobie"

W wydaniu pocket?? No to Kucyk :-))))))))

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: ojj bluźnisz bluźnisz ... :-D

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Zostawiłam ciebie samego na kilka tygodni i już z ciebie zrobili Nawiedzonego. Masakra :-))

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: dlaczego zaraz nawiedzonego? :-)

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Znowu zbaczamy z tematu...dylematu

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: dobrze dobrze, to powróćmy ... tak będzie lepiej i bezpieczniej :-P
i nie zostawiaj mnie już nigdy więcej dobrze? :-P

  ,,  07/04/2016

@Trebor:
Postaram się być zawsze w pobliżu...no chyba że mnie Znów czeka zlinczowanie. To byłoby już 6 - te :-)))

  Trebor,  07/04/2016

@Orchida: twarda sztuka z Ciebie :-P

  nse,  07/04/2016

@Trebor:
"Jeśli dla innych - czy w ogóle warto?
Jeśli dla siebie - z pewnością warto! " ... taką argumentacje zastosowałem przy rzucaniu palenia, okazała się skuteczna :)
"Jeśli dla innych - czy w ogóle warto?" ... to zostało odrzucone, bo jak osoba lub osoby dla której/ych się pracuje nad sobą zacznie wkurzać to wtedy cała dotychczasowa praca nad sobą diabli wezmą.

@Mariusz Kajstura: jeśli żyję tu i teraz to przede wszystkim muszę tak sobie świat urządzić by mi sprzyjał a nie męczył mnie. Całego swojego otoczenia nie zmienię od razu ale od razu mogę zacząć pracować nad sobą - dla siebie. I to jest ważne. Reszta przyjdzie z czasem, gdy poukładam najpierw w swojej głowie i sercu

  nse,  08/04/2016

@Trebor: Dokładnie najpierw trzeba sobie poukładać w głowie i sercu, bo inaczej inni zaczną to robić za nas ;P

Czy uczciwy człowiek musi być doskonały w swojej uczciwości?
Artykuł bardzo ciekawy, ale przegięty do prawie absurdu. A mamy na świecie doskonałych koszykarzy, którzy mają 20% wrzutów, a nie 100% i są najlepsi w tym co robią, i są uważani za doskonałych koszykarzy. Tu mam ciekawsze dylematy moralne: Czy zgwałcona, moralna i porządna dziewczyna przestaje taką być, bo jest po seksie poza małżeńskim, czy też może w ogóle nie liczy się to z kim ten seks miała, a samo zdarzenie współżycia?

  Trebor,  07/04/2016

@Janusz Nitkiewicz: trafiłeś w samo sedno - o to właśnie mi chodzi - szukanie tych granic możliwości.
NIE ZGADZAM się, że jest przegięty PRAWIE do absurdu. Artykuł porusza kwestię uczciwości właśnie do samego absurdu. Nikt nic złego nie widzi w tym, jak ktoś komuś powie "ładnie wyglądasz" choć może to nie być prawdą. Ale nazywam to nieuczciwością - a to jest absurd.

Można nazywać rz

...  wyświetl więcej

  nse,  07/04/2016

@Trebor: Najlepszy nie znaczy doskonały ;)

@Trebor: Gdybyś napisał to, co tu w odpowiedzi, to byłby piękny artykuł. A pogłębiając temat. Ilu ludzi, przy takiej przykładowej (zgwałconej) dziewczynie, napluje na nią, mówiąc, że jest zbrukana, że nie jest już dziewicą, czyli jest kimś oczywiście mniej wartościowym, i podziwiając czystości i piękno, oplują i z zadowoleniem z siebie okażą pogardę. A w drugą stronę, czy dziewica sama w sobie jes ...  wyświetl więcej

@Janusz Nitkiewicz: "Gdybyś napisał to, co tu w odpowiedzi, to byłby piękny artykuł."
Gdybym to napisał, nie miałbym teraz o czym z tobą dyskutować i być może z innymi również.
A tak to każdy może dojść do swoich wniosków i przekonań.
Nie jestem zwolennikiem wywalania wszystko na wierzch ale uwielbiam nazywać rzeczy po imieniu nawet jeśli zahaczają o absurd.

Co do tej

...  wyświetl więcej

z pewnością mozna sie starac byc uczciwym :)

  awers,  07/04/2016

Jesli puenta jest pastiszem na rzeczywistość, to popieram całą efleksję.

@awers: interpretacja oraz rozważania nad tekstem w pełni dowolne bez narzuconego z góry schematu :-)

  liwa,  21/04/2016

Trebor.. rozumiem o czym piszesz, ale świat chyba nie potrzebuje ludzi uczciwych.. tacy tylko przeszkadzają.. może głupio,ale wierzę, ze kieeeedyś to się zmieni..

@liwa: ejj ale nie czuj się zobowiązania do udziału w dyskusjach i pod moimi tekstami ... ja pisałem tak tylko luźno ... :-))))))

  liwa,  21/04/2016

@Trebor: nooo wiem..:) dlugo nie zabawie, wolę słońce i spacer z psami.. :))

@liwa: nie zalał Cię jeszcze deszcz?:-)))
Ja słońce to nie wiem kiedy ostatni raz widziałem

  liwa,  21/04/2016

@Trebor: u mnie jest piękna pogoda, wczoraj tylko pokropiło.. przyjedz, zapraszam na spacer.. :))
słoneczka na niebie i tego w duszy Ci życzę. :))

@liwa: przyda się :-))))
O ile tego drugiego póki co mi nie brak to to pierwsze nie wiem już jak wygląda :-P

@liwa: Aaaaaa Ty mi kiedyś spacer obiecałaś!!!

  liwa,  21/04/2016

@Trebor: no chyba czas "skonsumować" obietnice.. :)

@liwa: poda adres! :-))))

  liwa,  21/04/2016

@Trebor: stolica.... o cholercia, tabliczkę z napisem ukradli.. sprawdzę jutro na mapie i napiszę.. :)

@liwa: jakoś trafie - podaj ulicę :-D

  liwa,  21/04/2016

@Trebor: oki.. napiszę, wrzucę do skrzynki.. :)
uciekam, bo psy pojadły i domagają się spaceru a jeszcze akcesoria do zbierania kup, muszę przygotować.. na razie :))

  lewi,  21/04/2016

Dlaczego właśnie SJ, a nie agnostyków, ateistów , katolików czy innych?

http://www.pomorska.pl/polska-(...),t.html

http://ciekawe.onet.pl/filmy/s(...)pID=389

...  wyświetl więcej

@lewi: i jak to ma się do tekstu powyżej?

  lewi,  21/04/2016

@Trebor: Nie zauważasz związku? jest o uczciwości, tekst też nawiązuje do uczciwości.

@lewi: a no jest.
Jest napisane, że jedna osoba kiedyś tam była zatrudniona w jakimś sklepie, nie miała nałogów, nie okradała pracodawcy i robiła to co należy do jej obowiązków.
No i co dalej? Dlaczego to ma być tak istotne dla poruszanego wyżej tematu?

Ja np. znam przedstawiciela AD7, który myje się cztery razy dziennie. Czy to oznacza, że TYLKO i WSZYSCY przedstawiciele tego ruchu religijnego są najczystszymi ludźmi na świecie (lub przynajmniej w Polsce)?

  lewi,  21/04/2016

@Trebor: Dla Ciebie może to nie istotne, ja uznałem że ma to związek z artykułem , dlatego zamieściłem linki. Czy napisałem że WSZYSCY ludzie o innym światopoglądzie są nieuczciwi? NIE. Masz do mnie pretensje że nie poszukują ateistów, agnostyków czy innych?

@lewi: nie, ale podobnie jak kilku innych jestem wyczulony na propagandę ;-)

W tym tygodniu na portalach informacyjnych znalazłem sporo artykułów na temat uczciwości ludzi. Ale to, że w jakiejś dziedzinie ktoś przejawia uczciwość nie oznacza jeszcze, że jest w pełni człowiekiem prawym - uczciwym.

  lewi,  21/04/2016

@Trebor: Ja też zaliczam się do tych, którzy są wyczuleni na propagandę
Oto przykłady takiej propagandy

„Co się tyczy ewolucji, to jest ona powszechnie uznawanym faktem” (Limitations of Science, 1933).
„Ewolucja jako fakt historyczny została dowiedziona ponad wszelką sensowną wątpliwość już pod koniec ubiegłego stulecia” (The Biological Basis of Human Freedom, 1956).

...  wyświetl więcej

@lewi: a jak ma się to do tematu?

@_serpico_: :-D odgrzebałem (choć niepewne) źródło gdzie pisało iż prezes jest ŚJ :-)))))
Ale pewności mieć nie można więc olałem temat.

Pewne jest tylko to, że poza propagandą nic innego w tym materiale znaleźć nie można.

Przecież jest tysiące uczciwie pracujących ludzi i jakoś cisza ...

Tutaj z tego materiału:

...  wyświetl więcej

  lewi,  21/04/2016

@_serpico_: Jakby kierownictwo było z ruchem związane, bez sensu byłoby publiczne podawanie ogłoszenia.. W swoim środowisku wiemy kto obecnie bez pracy, jakby co można wykonać parę telefonów i się popytać.

@lewi: bez sensu jest robienie rozgłosu z tego faktu.
Uczciwy może być KAŻDY (w stosunku do pracodawcy) i zarazem KAŻDY może też być nieuczciwym.

  lewi,  21/04/2016

@Trebor: Czy to wstyd i hańba powołać się na pozytywny przykład?

@lewi: właściwie tak (w tym przypadku akurat) - jeśli w tym przykładzie odwołujemy się do osobistych wierzeń, przekonań czy innych danych wrażliwych.
Szlachetność ma wypływać z serca - z wnętrza człowieka a nie z pochodzenia czy kultywowanej wiary.
tutaj mamy do czynienia z ubzduranym stereotypem zbudowanym na podstawie obserwacji jednego człowieka.

  lewi,  21/04/2016

@Trebor: Jakbym podał przykład że zatrudnią tylko ateistów, czy w tym wypadku również okryłbym się wstydem i hańbą?

@lewi: jeżeli materiał byłby w tym tonie co zaprezentowany - też byłaby to propaganda.

  lewi,  21/04/2016

@Trebor: Co dla Ciebie istotniejsze, jaki pogląd czy wiarę przezentuje osoba- czy to że jest uczciwa?

@lewi: to drugie, dlatego nie zgadzam się z tą propagandą.

  lewi,  21/04/2016

@Trebor: Jakby to drugie byłoby dla Ciebie ważniejsze, nie zwracałbyś uwagi na światopoląd, religię, wiarę itd.

Tak postępuje uczciwy człowiek- nie jest uprzedzony ani do rasy, ani do innego narodu, ani nacji, ani koloru skóry, ani wzrostu, ani statusu społecznego , ani innego światopoglądu itd.

@lewi: no właśnie - propaganda polega na subtelnym dyktowaniu na co należy zwracać uwagę. Propagandy nigdy nie podaje się wprost :-)))))
dlatego zwracam uwagę na szczegóły ...

Czy przetrwanie narodu - rasy jest rzeczą ważną? OCZYWIŚCIE, ŻE TAK.
Skoro tak, to dlaczego tylu ludzi zwracało uwagę na tępienie żydów? Przecież to był drugoplanowy szczegół.

@_serpico_: i to całkiem logiczną.
ŚJ dosłownie wszędzie mogą rozmawiać o swojej wierze i podejściu do Boga.
dlaczego do każdego ubrania nie rozdać jednego egzemplarzu strażnicy? :-)))
Albo na ladzie kilka egzemplarzy pozostawić? :-)

  lewi,  21/04/2016

@_serpico_: To są Twoje domysły.

  lewi,  21/04/2016

@_serpico_: Takie wchodzenie czy wychodzenie jest uczciwą grą, ponieważ czyni się to świadomie i dobrowolnie. Mi nikt nie podawał narkotyków, gdy decyzję podejmowałem. Co do byłych znajomych, to się ich nie wyrzekłem, także nie udaję że ich nie znałem. Po prostu mam nowych przyjaciół, uważam że nie gorszych niż poprzednich. Czy człowiek utrzymuje kontakty z wszystkimi kolegami z podstawówki, szkoł ...  wyświetl więcej

  nse,  21/04/2016

@Trebor: ... a dlaczego by każdemu po prostu nie dać encyklopedii ??

  lewi,  21/04/2016

@_serpico_: Czym się kierowała pani kierowniczka, przyjmując kogoś do pracy jako sprzedawę?

,,Przecież to dyskryminacja - ocenia Izabela Pilżys, dyrektorka w firmie HR Partners. - Świadek Jehowy jest uczciwy, a człowiek innego wyznania nie? Na zarzut odpowiada Joanna Michalak, dyrektorka w spółce zarządzającej sklepami Occasion: - Uczciwych jest wielu. Ale świadkowie Jehowy mają zasady, kt

...  wyświetl więcej

  lewi,  21/04/2016

@_serpico_: Ależ skąd serpico, do Ciebie pretensje? Nie bardzo rozumiem o co?

  lewi,  22/04/2016

@_serpico_: Oj serpico, pozytywne przykłady uczciwości próżnością nazywasz i wyśmiewasz, jesteś zatem zwolennikiem nieuczciwości.

@Mariusz Kajstura: bo jeden sobie nią tyłek podetrze, inny całe życie będą rozkminiać jak się tym posługiwać a Ci co będą zainteresowani znalezieniem jakiegokolwiek hasła pewnie od dawna encyklopedie w domu posiadają lub zdążyli w sobie wyrobić umiejętność wyszukiwania informacji w sieci.

@_serpico_: EIOBA wyrabia w człowieku cierpliwość a nad tym zawsze warto pracować choć i to ma swoje granice.

Generalnie Levi to osoba, która jeszcze niedawno apelowała o otwartość na wiedzę i informację jednocześnie będąc osobą całkowicie na wszystko inne zamkniętą.

@lewi: "Takie wchodzenie czy wychodzenie jest uczciwą grą, ponieważ czyni się to świadomie i dobrowolnie." Opuszczenie każdej grupy religijnej wiąże się z problemami i dylematami. Większą wolność w tym zakresie może poczuć jedynie katolik. On nie musi z nikim się rozliczać nikomu tłumaczyć i z nikim nie musi zrywać więzi po opuszczeniu kościoła. Rozlicza się tylko przed Bogiem lub samym sobą. ...  wyświetl więcej

  lewi,  22/04/2016

@Trebor: Czy jestem całkowicie zamknięty na inne tematy? Nie jest to prawdą, jestem otwarty na każdy temat, jednym tematom poświęcam więcej uwagi na inne szkoda mi czasu. Uważam że jałowym tematem jest polityka, plotki o życiu celebrytów, filmy i książki propagujące przemoc i niemoralność itd. Co się zmieni w moim życiu, gdy będę poświęcał czas na takie puste sprawy? NIc. Takie tematy ograbiają z czasu, zaśmiecają umysł, nic pożytecznego nie wnoszą do życia rodzinnego ani osobistego.

@lewi: taa plus jeszcze całe mnóstwo innych rzeczy które są Ci polecane dla pogłębienia wiedzy a które zlewasz zadając ciągle te same pytania :-)

  lewi,  22/04/2016

@Trebor: Dlatego bycie katolikiem jest bardzo proste. Natomiast bycie prawdziwym chrześcijaninem jest związane z stosowaniem się do Bożych wymagań, nie swojego ,,widzimisię''. Ludzie przynależący do KRK żyją według swoich ustalonych norm , czyli na pełnym ,, luzie'', oni dyktują Bogu warunki nie na odwrót. Dlatego są ,,wolni'', i do niczego nie zobowiązani..

Co dotyczy ogłoszenia o przyjęcie do pracy, pytanie możesz skierować do właścicielki sklepu.

@lewi: dlaczego właścicielkę sklepu mam pytać o Twoje zdanie w tej kwestii? Znacie się aż tak bardzo? :-)

Nie pisałem nic o trudach i łatwościach jakie towarzyszą byciu katolikiem/chrześcijaninem.

  lewi,  22/04/2016

@Trebor: Czy jest potwierdzone że właścicielka jest SJ? Na jakiej podstawie mogę ją znać? Moje zdanie jest takie, jeżeli postronna osoba dostrzega jakimi zaletami wyróżniają się moi współwyznawcy- to tylko mogę się z tego cieszyć.

@lewi: "serpico zadał Ci pytanie na które nie odpowiedziałeś - czy wystawiając ogłoszenie, że sklep poszukuje do pracy ŚJ jest uczciwe? W ten sposób dyskryminuje całe mnóstwo innych osób także potencjalnie uczciwych ale wyznających inne zwyczaje religijne. A przytaczam bo sam jestem ciekaw Twojej odp. " - pytanie padło o konkretną sprawę i Twoją opinię w tej kwestii.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska