JustPaste.it

Praca w e-marketingu może być właśnie dla Ciebie!

W czasach wielkiej rewolucji cyfrowej cały świat przenosi się do internetu. W sieci możemy pracować, wypoczywać, uczyć się, spotykać ze znajomymi czy dokonywać zakupów.

W czasach wielkiej rewolucji cyfrowej cały świat przenosi się do internetu. W sieci możemy pracować, wypoczywać, uczyć się, spotykać ze znajomymi czy dokonywać zakupów.

 

Na potrzeby „czwartego medium” powstało również wiele nowych, niespotykanych dotąd form działalności czy całych branż. Jedną z nich jest marketing internetowy, zwany również e-marketingiem.

Czym jest marketing internetowy?

Marketingiem internetowym nazywamy ogół działań mających na celu przede wszystkim wypromowanie oraz zwiększenie sprzedaży danej marki lub konkretnego produktu, przy czym e-marketing od marketingu tradycyjnego różni się obszarem owych działań. O ile tradycyjny marketing wykorzystuje głównie siłę tzw. „starych mediów” – prasy, radia i telewizji – oraz wszelkie działania pozamedialne trafiające bezpośrednio lub pośrednio do odbiorców (bannery, ulotki, wystawy, akcje promocyjne itp.), o tyle e-marketerzy operują wyłącznie za pomocą internetu.

Sądząc po ilości kanałów dystrybucji mogłoby się wydawać, iż marketing internetowy w swojej sile i zasięgu nie może w żaden sposób równać się z marketingiem tradycyjnym. Fakty jednak temu przeczą. Marketing tradycyjny ma wprawdzie nadal większy zasięg i większą łatwość w dotarciu do potencjalnych klientów, jednak liczba osób przebywających niemal stale w internecie ciągle rośnie. Co więcej, wykorzystanie e-marketingu pozwala dotrzeć do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców, czyli – mówiąc wprost – przedstawić ofertę danej marki dokładnie tym osobom, które mogą być nią faktycznie zainteresowane. Oznacza to m. in. znaczną skuteczność działań marketingowych przy jednoczesnej redukcji kosztów prowadzenia kampanii.

Czym wyróżniają się e-marketerzy?

Marketing internetowy to branża rekrutująca swoich pracowników spośród wielu różnych zawodów i specjalności. Profesjonalna agencja interaktywna prowadząca działania e-marketingowe winna posiadać własnych grafików, programistów, handlowców, osoby koordynujące pracami w poszczególnych projektach (tzw. kierowników projektów), a przede wszystkim copywriterów, content designerów oraz content creatorów. O ile w przypadku grafików, programistów czy handlowców sprawa jest dość prosta (są to zwykle ludzie o wykształceniu kierunkowym, odpowiadającym wykonywanej profesji), o tyle stanowiska wymagające największej kreatywności i umiejętności twórczych obsadzane są zwykle przez osoby o szerokim wykształceniu i posiadających wyraźne predyspozycje do tego rodzaju pracy.

Oprócz szerokiego wykształcenia z dziedziny nauk społecznych, specjaliści od marketingu internetowego winni posiadać wiedzę o wielu narzędziach wykorzystywanych w branży, takich jak Google Analytics, WordPress, Semstorm, Brand24, FreshMail, Buzzsumo czy Sotrender.

 

 

Źródło: http://www.podyplomowe.wse.krakow.pl/e-marketing