Login lub e-mail Hasło   

Praca w e-marketingu może być właśnie dla Ciebie!

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.podyplomowe.wse.krakow.pl/e-marketing
W czasach wielkiej rewolucji cyfrowej cały świat przenosi się do internetu. W sieci możemy pracować, wypoczywać, uczyć się, spotykać ze znajomymi czy dokonywać zakupów.
Wyświetlenia: 566 Zamieszczono 27/06/2016

Na potrzeby „czwartego medium” powstało również wiele nowych, niespotykanych dotąd form działalności czy całych branż. Jedną z nich jest marketing internetowy, zwany również e-marketingiem.

Czym jest marketing internetowy?

Marketingiem internetowym nazywamy ogół działań mających na celu przede wszystkim wypromowanie oraz zwiększenie sprzedaży danej marki lub konkretnego produktu, przy czym e-marketing od marketingu tradycyjnego różni się obszarem owych działań. O ile tradycyjny marketing wykorzystuje głównie siłę tzw. „starych mediów” – prasy, radia i telewizji – oraz wszelkie działania pozamedialne trafiające bezpośrednio lub pośrednio do odbiorców (bannery, ulotki, wystawy, akcje promocyjne itp.), o tyle e-marketerzy operują wyłącznie za pomocą internetu.

Sądząc po ilości kanałów dystrybucji mogłoby się wydawać, iż marketing internetowy w swojej sile i zasięgu nie może w żaden sposób równać się z marketingiem tradycyjnym. Fakty jednak temu przeczą. Marketing tradycyjny ma wprawdzie nadal większy zasięg i większą łatwość w dotarciu do potencjalnych klientów, jednak liczba osób przebywających niemal stale w internecie ciągle rośnie. Co więcej, wykorzystanie e-marketingu pozwala dotrzeć do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców, czyli – mówiąc wprost – przedstawić ofertę danej marki dokładnie tym osobom, które mogą być nią faktycznie zainteresowane. Oznacza to m. in. znaczną skuteczność działań marketingowych przy jednoczesnej redukcji kosztów prowadzenia kampanii.

Czym wyróżniają się e-marketerzy?

Marketing internetowy to branża rekrutująca swoich pracowników spośród wielu różnych zawodów i specjalności. Profesjonalna agencja interaktywna prowadząca działania e-marketingowe winna posiadać własnych grafików, programistów, handlowców, osoby koordynujące pracami w poszczególnych projektach (tzw. kierowników projektów), a przede wszystkim copywriterów, content designerów oraz content creatorów. O ile w przypadku grafików, programistów czy handlowców sprawa jest dość prosta (są to zwykle ludzie o wykształceniu kierunkowym, odpowiadającym wykonywanej profesji), o tyle stanowiska wymagające największej kreatywności i umiejętności twórczych obsadzane są zwykle przez osoby o szerokim wykształceniu i posiadających wyraźne predyspozycje do tego rodzaju pracy.

Oprócz szerokiego wykształcenia z dziedziny nauk społecznych, specjaliści od marketingu internetowego winni posiadać wiedzę o wielu narzędziach wykorzystywanych w branży, takich jak Google Analytics, WordPress, Semstorm, Brand24, FreshMail, Buzzsumo czy Sotrender.

Podobne artykuły


18
komentarze: 11 | wyświetlenia: 9475
60
komentarze: 26 | wyświetlenia: 13288
52
komentarze: 21 | wyświetlenia: 17088
46
komentarze: 20 | wyświetlenia: 6585
34
komentarze: 13 | wyświetlenia: 5919
31
komentarze: 15 | wyświetlenia: 3206
30
komentarze: 29 | wyświetlenia: 4774
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 53540
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17619
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 23049
24
komentarze: 4 | wyświetlenia: 43534
24
komentarze: 10 | wyświetlenia: 5940
23
komentarze: 8 | wyświetlenia: 2335
22
komentarze: 13 | wyświetlenia: 2141
21
komentarze: 12 | wyświetlenia: 79948
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska