Login lub e-mail Hasło   

Rozwój duchowy - co to jest ?

Moja króciutka definicja.
Wyświetlenia: 1.812 Zamieszczono 08/08/2016

Rozwój duchowy - co to jest ?

To bardzo proste. Żyjesz powiedzmy 30 lat. Przez ten czas zdobyłeś jakąś wiedzę.

Nazwijmy to poznaniem świata zewnętrznego.

Jak ?

Z zewnatrz …

czytając, słuchając, obserwując, doświadczając. Wszystko swoimi zmysłami skierowanymi na zewnątrz - czyli pobierającymi informacje z zewnątrz do wewnątrz.

Np. wiesz, że jak dotkniesz gorącego żelazka - to będzie bolało bo to doświadczyłeś. Wiesz, że materia jest zbudowana z atomów bo to przeczytałeś.

Rozwój duchowy to pobieranie informacji z wewnątrz. To poznanie świata wewnętrznego.

Jak ?

Z wewnątrz ...

Kierując swoją uwagę na świat wewnętrzny i obserwując go. Ale również czytając słuchając, doświadczając …

Np. wiesz, że jak ktoś Ci powie ‘Ty chamie’ to wywoła to w Tobie emocje gniewu. Jeśli pozwolisz to emocja gniewu spowoduje działanie w postaci walniecia go pięścią. Gdy zobaczysz seksowną kobietę to Twoje Ciało zareaguje.

To proste przykłady ale obserwując dalej siebie i czytając o swoim wnętrzu odkrywasz nowy, wielki obszar. To odkrywanie, badanie, doświadczanie …

To właśnie rozwój duchowy :-)))

..oOo..

 

Z innej strony.

 

Rodzisz się jako dziecko natury. Jesteś po prostu sobą. Potem uczą Cię mówić a potem uczą Cię żyć.

Siedź prosto…

Bądź grzeczny …

Nie krzycz, nie ciągnij dziewczynek za włosy, jesteś chłopcem, jesteś mężczyzną, jesteś mężem, jesteś ojcem …

 

Jesteś w sumie małym chłopcem i zmuszają Cię byś był właśnie tym czym chcą inni. To wszystko i dużo więcej powoduje, że przestajesz być Sobą a zaczynasz być kimś innym np. grzecznym chłopcem. Tych wymagań i określeń jest tyle, że zanim uzyskasz jakąś świadomość już nie jesteś sobą. W rozwoju duchowym (RD) nazywa się to, że wyszedłeś z domu. A w normalnym języku zakładasz maski. Nie wiesz kim jesteś więc uważasz, że jesteś tymi maskami, że jesteś Polakiem, mężem, facetem, mężczyzną, pracownikiem itd. Te wszystkie maski, postacie, zdarzenia gromadzą się w Twoim umyśle zaslaniajac coraz bardziej Ciebie. Nazywam to ego.

 

Ale pewnego razu stawiasz sobie pytanie ‘kim ja jestem ?’.

Jeśli odpowiesz sobie, że nie jesteś tymi maskami, tym gniewem, smutkiem i zapragniesz odnaleźć prawdziwego siebie - to właśnie rozpocząłeś RD.

Oczyszczanie się z naleciałości społeczeństwa …

To właśnie rozwój duchowy :-)))

 

--=÷=--

Dlaczego ludzie to robią ?

 

Najczęściej dlatego, że dostali impuls i to niestety negatywny. Dostali pstryczka w nos w świecie zewnętrznym. A dokładniej porządnego kopniaka od losu. Przeżyli ciężką chorobę swoją lub bliskich. Stracili kogoś bliskiego itp. To powoduje, że zmieniają kierunek z doświadczania świata zewnętrznego na doświadczanie świata wewnętrznego.

 

Równie często ludzie zaczynają rozwój duchowy jako kierunek poszukiwań. Tworzenie ego i utożsamienie się z nim (nakładanie masek) powoduje napięcie psychiczne. Napięcie tym większe im więcej mamy masek. To napięcie czujemy czasem jako ‘szukanie …’. Szukanie czegoś. Najczęściej określamy to szukanie szczęścia, miłości, spokoju, zrozumienia itp. Często określamy cel w świecie zewnętrznym w postaci pieniędzy, kobiet, alkoholu, narkotyków, sławy, władzy, drugiej połówki, księcia na białym koniu i inne. Generalnie tak wyznaczony cel nie daje zaspokojenia bo napięcie jest spowodowane czymś innym. To tak jak gaszenie pożaru benzyną.

Niektórym udaje się znaleźć w świecie zewnętrznym drogę w głąb siebie. Jest to Książka, czasem ktoś znajomy a czasem jakiś przypadek. Dowiadujemy się, że jest coś takiego jak rozwój duchowy i zaczynamy podróż w poszukiwaniu siebie.

~¤☆♡☆¤~


Co możemy zyskać ?

Jak w bajce ... wszystko czego szukamy naprawdę. Czyli szczęście, spokój, Miłość, radość, brak lub duże zmniejszenie cierpienia, wiarę,  dobre związki i inne.
Cóż ... niektórzy mówią, że można znaleźć nawet wygraną w totka. Ale ja w to nie wierzę.
Ogólnie możemy zyskać to samo co i w świecie zewnętrznym - po prostu cudowne życie :-)))

Jak to się dzieje ?

Duża część cierpienia i smutku to pochodna napięcia między tym ‘kim jesteśmy’ a tym ‘kim stworzyło’ nas społeczeństwo. RD powoduje zanik tego napięcia a więc i zanik cierpienia. Po prostu ‘wracamy do domu’. To daje spokój. Poza tym poznając siebie jednocześnie zaczynamy się akceptować i kochać. Gdy poznamy sami siebie wystarczająco mocno stwierdzamy, że jesteśmy po prostu Miłością. To jeszcze dodaje nam spokoju i radości oraz pozwala naprawić nasze związki. Praca nie jest ciężka a efekty są naprawdę zadziwiające :-))))

__--//$\\--__

Co możemy stracić ?

Uff ...
Niestety wszystko.
To znaczy, że jak coś pójdzie źle to możemy stracić spokój, związek, pracę, partnera, zdrowy rozum a nawet życie.

Np. Stachura. W/g mnie zaglębił się w siebie ale zgubił droge/kierunek i niestety życie zakończył z przyczyn nie do końca naturalnych.

Ech to życie ...
Tak jak możemy zyskać wszystko tak i stracić możemy wszystko :-))))

Hi hi hi ...
Wygląda na to, że RD jest dla buntowników, już załamanych i dla kamikadze życiowych :-))))
Tych którzy uwielbiają wyzwania, Wolność i wiatr we włosach :-))))

~~={€€€}=~~

Podsumowanie.

Rozwój duchowy to poznanie siebie od wewnątrz. Daje prawdziwą Wolność, Wiarę, Spokój i Miłość ale może zabrać nawet życie.
Jeśli jesteś cierpiący, znudzony lub ciekawy śmiało wchodź w głąb siebie. Dostaniesz wszystko czego pragniesz (albo zwrot kosztów) ...

Jeśli cierpisz lub czujesz się skrzywdzony

Oznacza to, że nie znasz i nie kochasz Siebie

---
Bibliografia

"Ścieżka Miłości" Don Miguel Ruiz,
Osho ~400 książek,
"Przebudzenie" de Mello,
"Potęga teraźniejszości" E. Tolle
"Kurs Cudów"
"Rozmowy z Bogiem" ...
I mnóstwo innych (część jest w pdf na chomikuj.pl)

Podobne artykuły


25
komentarze: 84 | wyświetlenia: 2096
17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1104
16
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1787
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 928
14
komentarze: 119 | wyświetlenia: 1019
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 827
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 608
13
komentarze: 21 | wyświetlenia: 911
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 341
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 522
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 308
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 562
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 910
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 691
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1206
 
Autor
Artykuł



  Henear,  08/08/2016

To w zasadzie jaka jest różnica między rozwojem duchowym a osobistym?
Wydaje mi się to jedno i tym samym. Chyba że w duchowym wchodzi jeszcze ezoteryka?

@Henear: Rozwój duchowy jest oczyszczaniem z ego Po to by odkryła się warstwą wewnętrzną. Nazwijmy to dusza, prawdziwa jazń, prawdziwy ja itd.
Metodą jest pozbywanie się schematów myślenia i działania zapamiętanych w ego (umysle). Ogólnie można to nazwać zmianami osobowości.
.
Rozwój osobowy to podobne Metody zmiany osobowości Ale ukierunkowane na oczyszczenie a następnie wybu ...  wyświetl więcej

@koriolan: Rozumiem, długo już praktykujesz? Wzorce powracają czy usunąłeś je dokumentnie?
Hmm a gdy ktoś nie wierzy w duchowe sprawy ale np w sposób działania mózgu i rozpracowuje go przez obserwacje i zmianę nawyków to chyba też rozwija się....duchowo. Ja bardziej skłaniam się co do psychologii bardziej, do sprawdzalnych metod badań, które można zweryfikować. Choć nie neguje wierzeń innyc ...  wyświetl więcej

@Henear: 5 lat.
Są schematy trudne i łatwe. Łatwe raz popracujesz i po nich. Trudniejsze długo ... do kilku lat. To sa skomplikowane rzeczy typu ... wybaczyć rodzicom lub żonie gdy nas zdradzi/porzuci. Czasem gdy niedokładnie 'rozpuścisz' coś to wraca.
.
To nie chodzi o duchowe sprawy.
Ty sam jesteś w środku. Nikt Ci nic nie mówi i nie robi w środku za Ciebie. Sam odkry ...  wyświetl więcej

@koriolan: Czyli perfekcyjna samokontrola nad sobą. Istnieniu samych siebie ciężko jest zaprzeczyć lub zanegować, z duchem to już gorzej :D

@Henear:" sposób działania mózgu i rozpracowuje go przez obserwacje i zmianę nawyków to chyba też rozwija się....duchowo. "
.
Można tak przyjąć.
Przy czym rozmowa z innymi w RD dużo daje, gdyż RD jest w bardzo ogólnym zarysie powtarzalne. Np. Gadam z buddysta i okazuje się, że idziemy bardzo podobnie w RD. Mamy podobne odczucia i efekty. Spotykam się z nim osobiście a on dużo ...  wyświetl więcej

@Henear: nie :-)))
Tak naprawdę to WYLUZOWANUE !!!
gdybyś w tej chwili wyluzować do ZERA napięcia, z miejsca byłbyś oświecony :-))))
Wcale nie żartuje ...

@koriolan: heh, co do mroku to pełni on w naturze określoną funkcję, jest niezbędny. Dlatego gdy ktoś mówi że Bóg jest miłością to pomija całą różnorodność. Skoro stworzył wszystko to musi być wszystkim a więc także nienawiścią, przemocą, gniewem... nie tylko kwiatki, pszczółki i słoneczko.

@Henear: Hi hi ...
Zacznij RD to SAM zobaczysz czym jest Bóg w Tobie.
Ale wcześniej napisz jeszcze trochę mrocznych opowieści bo potem możesz mieć z tym problemu ...
Twoja wyobraźnia może nie dać rady :-)))

  Henear,  08/08/2016

@koriolan: Chyba jednak wolę narkotyki :>
No i po za tym równowaga przede wszystkim.
Lubię czasami dać komuś w mordę (jak sobie zasłuży). Święty nie jestem i nie zamierzam, bycie tym "złym" od czasu do czasu to zbyt fajna zabawa by z niej rezygnować.

@Henear: No tak ...
Po narkotykach możesz wrócić do 'siebie'.
Po RD już nie :-))))
.
Ale coś za coś. ...
Po RD jest prawdziwa Miłość ...
Raz ją bzykniesz i radocha na całą wieczność :-))))
.
(Żeby nie było - możesz ją bzykac póki Ci ciała starczy :-))))
.
No i Wolność ...
To piękna rzecz :-)))))

  nse,  09/08/2016

@Henear: Światło i cień ?? Tak na marginesie zapytam czym że u Ciebie, może sobie dany delikwent zasłużyć na cios w mordę ?
Nie zawsze dając komuś w ryj jest się tym złym :)
W niektórych okolicznościach danie porządnie w ryj, jest o wiele pożyteczniejsze od ton akt sądowych ;)

  Henear,  10/08/2016

@Mariusz Kajstura: Np. Jeśli do kogoś nie dociera sugestia by przestał zachowywać się w określony sposób.
Ja z natury jestem mało konfliktowy, kiedyś nawet mediatorem byłem, lecz to co mnie niesamowicie irytuje to właśnie tępa głupota, nieumiejętność wyciągania wniosków wręcz celowe bycie głąbem dla szkody siebie i otoczenia.
Takim to z przyjemnością poprawię wygląd. Staram się szano ...  wyświetl więcej

  nse,  10/08/2016

@Henear: Mamy podobnie, choć ja akurat staram się minimalizować kontakt z toksycznymi ludźmi ( nie zawsze wychodzi ) ... :( Ostatnio przykładowo miałem szczerą ochotę walnąć gościa w zapijaczoną gębę tak by znalazł się jełop za burtą, ale się powstrzymałem. Nie rozumie ludzi którzy wydaja masę kasy na rejs i dobrą orkiestrę, by potem się nachlać i podnosić ciśnienie tym którzy chcą posłuchać muzyk ...  wyświetl więcej

  ,,  10/08/2016

@Henear:
Nie trzeba być konfliktowym, żeby mieć zatargi. Często wystarczy trafić na patologiczne jednostki chorobowe, które nie wiedzą kiedy należy przestać "dokazywać " ... alternatywnie - w ogóle nie zaczynać :-)))

@piotrwrobel: Masz rację ...
Dobra wiadomość to taka, że można to zrobić w sekundę.
Zła to taka, że niewielu potrafi to zrobić w sekundę.
Lub inaczej ...
Niewielu się odważna przewrócić w sekundę swoje zycie do góry nogami (a właściwie postawić wreszcie nogami na ziemi - patrz artykuł "Do góry nogami"
.
http://eiba.pl/1l
.
)

@Koriolan: Widac, ze nie czytasz wlasnych "dziel/opus".
Gdybys czytal to wiedzialbyc co to jest Rozwoj Duchowy.
Przypominam wiec.....
.....
Rozwój duchowy - co to jest ?
.....
To jest wzrost ilosci duchownych...wszelkiej masci

@zakrawarski: ech ...
Chciałem napisać - niech że rośnie. Byle nie w Polsce a np. W Afryce ...
Ale cholera ... tam też się źle to skończyło ...
.
To może przestanę się rozwijać duchowo ?
:-))))

@Koriolan: Racja.
Rozijaj sie wszerz i wzdluz !

  ivazr,  08/08/2016

Dla mnie na TAK

@ivazr: dzięki za komentarz i punkta :-)))

Rozwój duchowy - co to jest ?
.....
To jest wzrost ilosci duchownych...wszelkiej masci !
A na pytanie kto/co jest duchownym wlasciwa odpowiedz daje....episkopat.
po uiszczeniu naleznej oplaty !
PS uiszczenie.....nie mylic ze szczaniem !
Ta drogocenna informacje podaje dla: serpico, koriolan, henear
widzac powazne braki w waszej wiedzy z zakresu .... ...  wyświetl więcej

@zakrawarski: szkoda ...
Bo akurat chce mi sie ... siku.
(Piję piwo).
No dobra ...
Pójdę i napełnię ... ziemię ?
No nie ...
Dlaczego mam sikać z balkonu ?

@koriolan: Widze, ze moja nauka daje wlasciwy rezultat !
Sikanie z balkonu tez wchodzi w zakres rozwoju duchowego,
ale musisz "w tym czasie" kierowac wzrok, i mysli twoje, ku wyzynom "niebieskim"

@zakrawarski: "Wyżyny niebiańskie" ...
Z tym mam problem ...
Bo jak ominąć głowę sąsiadki z dołu patrząc w górę ?

@zakrawarski: A niech tam ...
Nie będę się przejmował sąsiadką z dołu ....
Na drugi raz niech też patrzy .... na wyżyny niebiańskie :-))))
.
Będę się patrzył na wyżyny niebiańskie do góry !
Żeby sąsiadka z góry nie napluła mi w oko na dole ...

@zakrawarski: o nie ...
Że śmiechu zejszczalem się w fotel ....

@koriolan: Musisz tak robic bo zostalo objawione:
Oddaj co cesarskie Cesarzowi -w dol- ....a co boskie bogu -w gore-
Sasiadce powiedz, ze wlasnie pokropiles ja woda swiecona z rzeki Jordan
....i dlatego jest...ciepla.
Jesli jeszcze objasnisz ja, ze to ta sama woda ktora Jan Chrzciciel
potraktowal Jezusa to kobieta bedzie szczesliwa ....do grobowej deski.
Idz i czyn dobro....z balkonu rowniez !

@zakrawarski: a jak zapyta dlaczego jest żółta ?
Bo Jezus był też żółty ?
Bo to rasa arabska ?

@koriolan: Odpowiedz w sposob "naukowy" mowiac:
Rzeka Jordan przeplywa przez ziemie zawirajac tlenek zelaza,
inaczej zwna "rdza" bardziej znanego jako hematyt, który jest głównym składnikiem rdzy.
Dalej dodaj "podtrzynujac styl naukowy mowic:
Jak pani wie rdza ma kolor zolto-czerwony stad zabarwienie wody swieconej.
Jak "rozdasz karty we wlasciwy sposob" to byc moze potraktujesz siasiadke
"innym kolorem liquidu"

@zakrawarski: ech ...
Przydało by się. Ona już dawno panienka ... Z odzysku.
No chyba, że bym 'trafił' jeszcze niżej. To gorzej, bo tamta to w wieku biblijnym. Ale Abrahamowym - 300 lat z hakiem ...

@koriolan: Pij piwo i siusiaj z balkonu.
Reszte w rece "opatrznosci"

@zakrawarski: no więc w końcu ...
W ręce ?
Czy na głowę ?

@zakrawarski: dobra zakrawarski ...
Ciebie też kocham.
Miłych snów :-)))

  Trebor,  09/08/2016

A to nie można rozwijać się jednocześnie duchowo, społecznie i osobiście?

@Trebor: Rozwijac nie, ale zwijac, zawijac i przewijac ! Wszystkie trzy jednoczesnie.
Musisz to robic bardzo szybko. Probuj, i napisz jak ci poszlo !

@Trebor:Generalnie można.
Tak naprawdę to chodzi tu o świadomość.
Nie wiem jak to napisać bo każdy ma świadomość. Może chodzi o głębię świadomości lub o objęcie świadomością wszystkich procesów w umyśle ?
W każdym bądź razie RD daje w konsekwencji rozwój świadomości we wszystkich kierunkach :-))))
.
Tak jak przeczyszczanie szyby w samochodzie daje lepszy widok na wszystko, nie tylko na drogę :-))))

  Remter,  09/08/2016

Duchowość nie jest związana z wiedzą ... duchowość to smakowanie Życia w Jego odczuciu. A rozwój sam w smaku daje się poznać... jest to wewnętrzne piękno jakiego świat zmaterializowany nie dostrzega , gdyż ono inne zmysły w nas rozwija... duchowość dotyka wyższej formy Życia ... natomiast jest Ta Forma w świecie niższym dzisiaj wyśmiewana ... Polecam cztery tomy "Człowiek Duchowy" Watchmana Nee...

@Remter: Tak ...
Bardzo dobrze to ujęłaś. Przy czym Twoje określenie jest jasne dla tych, którzy już idą ścieżka wewnętrzną.
Mój artykuł jest dla zupełnie normalnych ludzi (pomijając co to znaczy normalny), prawie absolutnie nie wiedzących nic o swoim wnętrzu. Chciałem przerzucić most między nimi a tymi co rozwijają się duchowo. Kropla zrozumienia.
.
Ja idę drogą jednoś ...  wyświetl więcej

@Remter: Teresinko po 1-sze pytam czy duchowosc ma cos wspolnego z duchowka i dusznoscia ?
Po drugie; czytalas wpis do ciebie wyjasniajacy:
"Teresinko, byc moze zawinil brak przecinka, bo mialo byc:
"Kajstury, Sznajdery, Serpici, Remtery, fajtłapy jak również me bohatery."
W arcie...Fraszka dzieło -kolego- dla ludu eiobowego´.....??

  Koriolan,  09/08/2016

@zakrawarski: Oczywiście, że ma ...
Ale z dychawką. Jak robisz RD to tak jak na tronie ... język wychodzi Ci na zewnątrz i stękasz jakbyś nie mógł urodzić.
Jak zbyt długo stękasz to zaczynają się duszności.
A co ... RD to ciężka sra... to znaczy praczka ... ech ... praca ...

  Remter,  10/08/2016

@zakrawarski: Każda fraszka posiada w sobie morał jakiś ... lecz ja przygłupia jestem abym z niej morał wyczytać mogła... zatem ty Twórco od "siedmiu boleści przekaż go" ...

@Remter:Każda fraszka posiada w sobie morał
.....
Teresinko, masz meza, kochanka ktory cie przez te fraszkowe ..... kilka razy w tygodniu traktuje ?

@zakrawarski: ech ...
Widzę, że Cię pragnienie męczy ...
Ulżyć sobie ... chłopie.
Bo Cię zmorą zamęczy :-)))

@koriolan: Gnejusz Marcjusz Koriolan (łac. Gnaeus Marcius Coriolanus) – legendarna postać z wczesnych dziejów Rzymu.
W 493 p.n.e. Rzymianie pod jego wodzą mieli zdobyć należące do Wolsków miasto Corioli, a zwycięski Gnejusz Marcjusz otrzymał wówczas przydomek Koriolan (Coriolanus).
....
@koriolan: "Widzę, że Cię pragnienie męczy" ...
Tam do kata, ja siedza w podziemnych ...  wyświetl więcej

@zakrawarski: od Tatusia do stale ....
Na urodziny :-))))

@zakrawarski: ech ...
Gdzieś Ty trafił.
Zamiast kopać ... ziemniaki.
Jak każdy Polak patriota, to Ty kopiesz srebro dla murzynów lub dla ....
Kuźwa ... gdzie Ty jesteś ?
W jakim kraju ?

@koriolan: Wejdz na internet, i napisz "kopalnia srebra" w miescie Sala to otrzymasz odpowiedz.
Ja nie kopie tylko zbieram kase !!!
Pozostaje pytanie: Jak ty mogles mnie tam widziec ?

@zakrawarski: Odpowiedź jest prosta. Nie opisałem tego w artykule. RD powoduje otwarcie 'trzeciego oka' lub inaczej 'oczu duszy'.
Zobaczyłem Cię oczami duszy :-))))

ad vocem!

Punkt 1 i 2

Każdy podział na zewnątrz i wewnątrz prowadzi donikąd. To tutaj jest źródło wszystkich kompleksów typu - ja i nie ja. Ulegamy perswazji dzielenia na dobro i zło. I tak potem ciągniemy ten swój karawan śmierci: być albo nie być – przez całe życie.

A przecież, nawet jeśli, jesteśmy po stronie „dobre” to dlatego, że jest istnieje „złe”. Doświadczenie z że

...  wyświetl więcej

@mirgrim: Art jest napisany dla tych co nie postawili nawet nogi na ścieżce RD. Stąd podziały.
Dla mnie zacierają się granice. Nie ma dobra ani zła. Gdy czuję zło to znaczy, że brak we mnie Miłości.
Doświadczenie z żalazkiem jest takie samo jak z wąchaniem róży. Z tym, że mówi - 'Nie rób tego wiecej'.
A popatrz ile ludzi jest wytatuowanych ...
I cóż ...
Doświadcz ...  wyświetl więcej

  aneszka,  09/08/2016

@koriolan: Gratuluję pierwszego artu i od razu jest popularnym. MISTRZOWSKIE. pozdrawiam. :)))

@aneszka: dziękuję ...
I Tobie życzę powodzenia :-))))

  aneszka,  09/08/2016

@koriolan: mnie to już nic nie pomoże hehe!

@aneszka: E tam ...
Posluchasz trochę rad i pójdziesz jak przeciąg ....
:-))))

@aneszka: Oliwa na pieknie wypiety tylek "rozprowadzony" reka atletycznego mlodzienca ?!

@zakrawarski: hi hi hi ...
Ona chyba nie mówiła o celulicie ...
:-)))

@zakrawarski: wiesz dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu ?

@koriolan: Napewno nie, ale oliwa nie na celulit tylko na zmieszenie
"oporu i tarcia w czasie zdobywania ....grot.
To cos dla grotolazow !
Zdobywales jakies ?

  Koriolan,  10/08/2016

@zakrawarski: Ech ...
Już trochę pożyłem, już trochę wypilem, już trochę rzeczy zrobiłem ...
Właśnie opijam moj pierwszy art w popularnych. Dobre wino i piwo ...
Ech ... piję babskie :-))))
.
Konkretnie mogę Ci odpowiedzieć na priv. Nie mam tematów tabu ...
Ale nie wszystko wszędzie. Np.
Jak to ktoś napisał Boga i przyjaciół nie szukam w kościele :-)))
Więc jeśli chcesz odpowiedz to priv :-))))

@koriolan: zauważ ... jesteś ciągle w omamie słowa, z którego wyjść nie potrafisz. I to jest właśnie dowód na to, że majaczysz. Słowem nie poznasz niczego ponad to co słowem opiszesz. Reszta jest dla Ciebie (dla nas) - tajemnicą. Co więcej, według współczesnej wiedzy (nauki) to co ludzkie stanowi jedynie około 5% tego - ludzko wyrażanego - świata. Reszta - ponad 95% (!!!!!!) - to nie my. I nie jes ...  wyświetl więcej

  Trebor,  10/08/2016

@mirgrim: jak na osobę, która tyle "wie" o słowach, języku, poznaniu i "naucza" o poznawaniu pozazmysowym używasz niesamowicie dużo słów ...

  mirgrim,  10/08/2016

@Trebor: ... bo ciągle jestem chory ... na słowa. Jestem ich niewolnikiem, jak narkoman, alkoholik, sprzedawca ulicznych usług ... Z tej choroby trudno wyjść ... wciąż rozciąga strusie pióra samopuszenia się ... ale już wiem jakie jest tego źródło, i wiem, że to tylko produkt uboczny ... takie "pierdzenie" mózgiem dla pierdzenia, takie wydalanie dla wydalania. Nic więcej.

  Trebor,  10/08/2016

@mirgrim: aaa no fakt tego nie przezwyciężysz tak łatwo ale możesz ograniczyć ... polecam to dobrze ci zrobi.
Na początku staraj się zmieścić swoją słowa w trzech wierszach, potem przejdź do dwóch a następnie do jednego wiersza

@Trebor: Dziekuje za radę ... można spróbować. Ale czegoś Trebor nie rozumiesz - czy mógłbyś żyć bez robienia kupy, sikania, pocenia się ... i dalej: bez bólu wszelkiej postaci. No nie mógłbyś! I tak samo jest ze słowami (myślami) - one powstają systematycznie i systematycznie trzeba jej wydalać. Nazwałem to chorobą, ponieważ myślenie męczy nas i często zabija innych, nawet gdy wydaje nam się że p ...  wyświetl więcej

  Trebor,  10/08/2016

@mirgrim: a miało być do trzech wierszy. Ech ... ten słowotok kiedyś cie zabije

@Trebor: z pewnością ... dziękuję i życzę wewnętrznego zrównoważenia w unikaniu trudnych tematów.

  ,,  10/08/2016

@Trebor:
No i trafił ci się konkurent nie do okiełznania :-))
Co ciebie tak irytuje? Sam nigdy nie byłeś "oszczędny" w słowach.
Komentarze są do komentowania. I każdy korzysta z tej możliwości na swój sposób. Z potoku słów można zawsze wyłowić b.ciekawe spostrzeżenia. Jak się chce ...

  Trebor,  10/08/2016

@.: może właśnie to, że nic nie wyłowiłem z tego potoku :-P
albo kiepski rybak ze mnie, albo potok pełen mułu :-)

  ,,  10/08/2016

@Trebor:
Albo ... za mało się Dystansujesz :-))

  Trebor,  10/08/2016

@.: dalej nie zajdę by dystans zwiększyć :-P

A to dopiero zagadka ... ja nie mam dystansu, ja się bulwersuję a to Ty dostajesz czerwoniaki :-P

  ,,  10/08/2016

@Trebor:
Tam na górze jest jeszcze jeden mój komentarz do minusowania (o Patologii) :-))
To nie do ciebie ;-p
Wracając do dystansu... patrz na świat eiobowy z humorem ...praca się kończy i pryskasz do domu...a tam nareszcie Prawdziwe życie ;-)

Wartość człowieka nie jest odmierzana minusami i plusami na eiobie.
Nie bądź śmieszny :-))

  Trebor,  10/08/2016

@.: "Wartość człowieka nie jest odmierzana minusami i plusami na eiobie." - NIE???!!! To ja cały ten czas żyłem w tak mylnym przeświadczeniu, że teraz nie wiem jak mam sobie to poukładać by nie zwariować ... :-P

  ,,  10/08/2016

@Trebor:
Myślę, że najlepiej zrobimy jeśli nie będziemy dalej kontynuować dyskusji. Nie widzę ani celu ani potrzeby ... i nie uświadamiaj mi ich.

Poproszę o minus :-))

  Trebor,  10/08/2016

@.: eee gdzie twój dystans? :-)

  ,,  10/08/2016

@Trebor:

Mój dystans jest na tym samym miejscu... podobnie jak akceptowanie faktu, że zawsze chcesz mieć ostatnie słowo :-))
A prosiłam o zakończenie dyskusji... bezsensownej

@mirgrim: Nie do końca masz rację.
RD dało mi Wolność od słownika. Na pytanie 'kim jestem ?' czuję/wiem - Nie jestem myślami. To daje w konsekwenci nie jestem słowami/słownikiem.
Na pytanie 'co mi sprawia przyjemność ?' Czuję/wiem - komunikacja.
No i żeby nie było wątpliwości - 'czym jest zrozumienie ?' - Nie jest słowami, wiedzą, myślami. Jest prawdą we mnie.
(Co nie z ...  wyświetl więcej

@mirgrim: Pierdzenie mózgiem ...
Pięknie ujął to Osho :
"Czy 'coś' przyciągasz czy odpychasz ciągle jesteś związany z tym 'coś'".
Czy pchasz czy ciagniesz samochód - jesteś do niego przywiązany. Stąd jesteś niewolnikiem słów.
Wyluzuj - TO jest harmonia !!!

  Henear,  10/08/2016

@mirgrim: Powinien ci się spodobać film "Pontypool"

Mam ciekawsze rozrywki od tych proponowanych.

@aneszka: nie denerwuj się słońce.
To tylko żarty.
Wyluzuj jeśli potrafisz :-)))

@aneszka: "Mam ciekawsze rozrywki od tych proponowanych"
.....
Rytmiczne sciaganie skorki z ........duzego ogorka ?
Wplatanie we wlosy papilotow czy marzenie o przezycie wiele milosnych wzlotow ?

  aneszka,  10/08/2016

@zakrawarski: a miałam o Tobie nieco lepsze zdanie. Powtórzę i Tobie - jestem aseksualna. :)

@aneszka: jestem aseksualna
.....
To co masz "tam" zamiast "tego" co masz miec "TO" ???

  aneszka,  11/08/2016

@zakrawarski: jestem po prostu bardziej (u)czuciowa wewnętrznie. W sumie to nic strasznego. Pozdrawiam słonecznie.

Nigdy się nie denerwuje tym na co nie mam wpływu :-D luz to moje drugie imię

@Zygfryd Psikutas Cipoń: Masz racje Cipoń. Oni wszyscy kombinują jak najlepiej przeżyć życie i się nie skaleczyć.
Poprawność polityczna, społeczna, rodzinna, ludzka, stworzyła człowieka jednoformatowego, który powie tak, jeśli nawet jest inaczej, żeby nie urazić tego co mówią inni ... he, he ... przejebane!

@mirgrim: Na tym polega mądrość... po co w gówno wchodzić , jak się wie z góry, że się człowiek pobrudzi... po co powielać błędy innych - kiedy one mogą stać się nauczką dla wielu ? Cierpienie dotyka uzależnionych od ich pragnień, a potem Ci niewolnicy głoszą teorie na temat życia, którego wpierw nie uszanowali... Przecież prawa boskie są niezniszczalne - co siejesz to zbierzesz. Kochaj i szanuj Ż ...  wyświetl więcej

@Remter: O czym Ty mówisz? O jakiej nagrodzie za uczciwe życie? Widziałaś takie? Unikanie gówna, to również unikanie poniewieranych wojną imigrantów z Syrii. No pewnie, że wygodnie jest mieć pralkę, zmywarkę i czysto w domu, ale w obliczu nieszczęść innego człowieka jesteśmy zimni i czekamy - jak głupki na decyzje rządu, który tak długo jest nam, potrzebny jak długo nie naruszy pralek, zmywarek i ...  wyświetl więcej

@Zygfryd Psikutas Cipoń: to już jesteś w niebie ...

  Koriolan,  10/08/2016

@Remter: Nie do końca tak jest.
Dostajemy życie/ciało stąd-dotąd. Niestety, zanim uzyskamy tego świadomość, społeczeństwo wbija nas w swoje 'granice' powodując zagubienie, ból i cierpienia itd. (wyrzuca nas z 'domu').
To powoduje, że żyjemy chaotycznie.
Gdy uzyskamy świadomość, mamy do wyboru :
1 - wrócić do 'domu' i pozbyć się cierpienia, bólu lub go zmniejszyć,
...  wyświetl więcej

@Zygfryd Psikutas Cipoń: na długo Ci starcza jej renta ?

@mirgrim: Tak.
Tu jestem za Twoim zdaniem. Choć z pewnym usciśleniem. Wykorzystam biblię..
"Kochaj bliźniego swego jak siebie samego".
Dlaczego nie dam 1000 zł bezdomnemu ?
Dlatego, że zrozumiałem cytat z bibli. Gdy mu dam tego czego nie mam, JA będę skrzywdzony. Wzrośnie ilość krzywdy na świecie.
Wygląda to na egoizm Ale tak nie jest. Dla mnie kryterium jest har ...  wyświetl więcej

@koriolan: idąc za biblią - zamiast 1000 możesz dać po prostu tyle ile możesz abyś sam czuł się syty ale by i potrzebujący nie cierpiał z głodu czy braku ciepła ...

Możesz oczywiście też nic nie dać i w żaden sposób nie pomagać ale gdy powołujesz się na biblię stajesz się obłudny.

@Trebor: Tak robię. Po prostu stwierdziłem, że kilka razy w m-cu 5zł nic mi nie uczyni. Poza Wawa bezdomni chcą 2 zł. Dając 5zł czuje się 'lepszy'. To oczywiście egzotyczne myślenie.
.
Tym niemniej najważniejsze w tym wszystkim jest nauka 'dzielenia' się.
Lub głębiej rozróżnienie 'podarunku' od 'daru'. Dar to dawanie BEZ warunków. W przypadku 5zł bez warunku co bezdomny z nimi zrobi.

@Trebor: Cóż ...
Próbuję znaleźć harmonię, kierunek życia, prawdę, Miłość i inne ... W bibli. Trochę mi się udaje.
.
Uwaga.
Jestem jak każdy inny człowiek. Mam ego, żołądek i lubię piwo.
Jedyna różnica, że robię RD i parę rzeczy już osiągnąłem.
Lub inaczej odnalazłem drogę i podążam nią ...

@koriolan: Jestem jak każdy inny człowiek. Mam ego, żołądek i lubię piwo.
......
Jestem przekonany, ze jestes znacznie lepszy niz inni, bo inni nie lubia.....piwa !!

@zakrawarski: nooooo ....
Piwo to podstawa :-)))

Odkrycie ! Odnalazlem Twoj art pt. "Rozwój duchowy" oraz Twoje perambuly
"naddzwiekowo wielobarwne" na temat picia piwa i siusiania z balkonu !
Kontynuujesz ?

@zakrawarski: Widzisz ... jakie to proste ?
Tak właśnie husarze pogonił Szwedów :-)))
Ech ...
Wczoraj sobie za dużo dałem ... tego piwa. Łeb mnie dzisiaj boli :-)))
To wszystko przez moją laskę ...
Bo nie przyjechała. Miałbym inne pilniejsze sprawy do roboty niż picie piwa :-)))

@zakrawarski: Ech zakrawarski ...
Nawet nie wiesz ...Ale już kiedyś dawniej ze sobą graliśmy. Nie pamiętam szczegółów ani portalu. Ja dużo gadalem na randki.o2.pl Ale to chyba nie to ... piznalbys mnie po Nicku. Ja poznałem Cię po tej kopalni. Jesteś tam chyba co najmniej 6 lat. Nawet pytałem Cię ile zarabiasz ale zapomniałem :-)))
Szkoda, że nie mieszkasz w większym mieście. Spotkal ...  wyświetl więcej

@koriolan: Czy życie nie jest cudowne ?
.....
Oczywiscie, ze jest, a mimo to kk twierdzi, ze kiedy zycie sie skonczy to dopiero
zacznie sie lajba ...duchow ?!
Wykorzystaj Twoje kontakty z duchami i dowiedz sie czy "tam" duchy pija piwo ?
Jesli nie to po co sie tam pchac ?
Lepiej zostac tu .............i chlac !

@zakrawarski: ...
W niebie wszystko będziem mieć
Dwieście dziewic no i chęć
Nawet nektar będziem chlać
Lecz niewiele ... bo czym szczać ?

Każdy ma inny sposób na duchowy rozwój, ale zgadzam się co do tego, że w pewnym momencie przychodzi taki czas, że trzeba się zastanowić nad celem własnego życia, nad sensem, kolejnymi etapami życia i rozwoju. Bo nie każdy dorasta, gdy kończy 18 lat - niektórym schodzi do 40-stki co najmniej :)
Ja długo nie rozumiałem siebie jako młody chłopak, dopiero później zacząłem dbać o mój wewnętrzny spokój i dzięki temu trochę się ogarnąłem :)

@joahim: Ehh ...
Ja RD rozpocząłem mając 50 lat. Wtedy dopiero zrozumiałem co trzeba robic :-))))
.
"RD jest jak Góra.
Każdy ma na niej swoją drogę.
Ale szczyt jeden ... Miłość"

Temat trochę spłycony przez autora.

@Remigiusz Fajfer: Moim celem było suche wyjaśnienie co to jest RD (rozwój duchowy) dla ludzi, którzy nie wiedzą nic na ten temat. Uważam, że cel został osiągnięty i to mieszcząc się w przyzwoitej wielkości artykułu.
RD jest tematem rzeką. Np. Osho 'napisał' około 400 książek :-))))

@Koriolan: Remek chciał tylko zwrócić uwagę eioby na swój ból dupy. Nie ma co wyjaśniać.

@Henear: spoko ...
Nie tylko jemu wyjaśniam. Inni też czytają komentarze. Żaden artykuł nie wyjaśni wszystkiego do konca. Dlatego w komentach można 'doobjaśnić' :-))))

  swistak  (www),  27/08/2016

@Koriolan: Cierpienie to waluta za którą można u Boga, po jej ofiarowaniu, liczyć na cud uratowania tych których kochamy po ludzku.

@swistak: Przepraszam Cię ...
Ale ja jestem biblijny chrześcijanin. Nazywam siebie katolikiem bo tak mi wyszło ale jestem uczniem Osho, Ruiza, Jezusa. Nauki Jezusa są dla mnie najważniejsze teraz ale z papierami i księżmi mam mało wspólnego. Tyle, że ich zwalczam.
Zwalczam ich za zagubienie 'Miłości Jezusowej'.
.
A konkretna odpowiedź jest taka :
Mój Bóg jest Mił ...  wyświetl więcej

  nse,  27/08/2016

@swistak: Cierpienie ? ... może nawet te powodowane ludzką głupotą która niszczy Boże imię i dzieło ??

@Mariusz Kajstura: he he ...
Nie przesadzaj ...
Nic nie zniszczy Boga i jego dzieła :-)))
No ...
Przynajmniej mojego Boga :-))))
.
Bo tego z piasku byle wiater zawieje :-))))

  nse,  27/08/2016

@Koriolan: Boga nie ale nasze życie tak, cierpienie walutą pewnie masochiści stoją u nieba bram ? Skąd ten biedak takich przekonań nabrał ??

@Mariusz Kajstura: To akurat wiadomo ...
W KK.
Oni muszą zniszczyć Miłość i Prawdę !
Bo prawda ... to wolność.
A jaki wolny człowiek człowiek płaci haracz ?
Potem zniewolony umysł stara się niewolić innych, żeby podtrzymać iluzję, że dobrze zrobił :-))))



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska