JustPaste.it

Rendering? To się sprawdza!

Coraz częściej, zamiast filmować tradycyjną kamerą, agencje reklamowe decydują się na pełny rendering produktów.

Coraz częściej, zamiast filmować tradycyjną kamerą, agencje reklamowe decydują się na pełny rendering produktów.

 

Przemawia za tym wiele, bo wizualizacja 3D kryje w sobie liczne zalety w porównaniu z tradycyjnymi metodami.

Renderowanie jest przetwarzaniem komputerowego modelu obiektu zawartego w scenie i tworzeniem animacji na jego podstawie. Przeprowadza się je w większości rodzajów oprogramowania 3D. Najczęściej wykorzystywaną metodą, która uwzględnia wiele rzeczywistych zjawisk fizycznych jest śledzenie promieni. Renderowanie to proces skomplikowany i czasochłonny, ale dzięki ulepszanemu oprogramowaniu i coraz bardziej wydajnym komputerom, pozwala zatrzeć granicę między obiektem rzeczywistym a wymodelowanym.

Rendering zyskuje na popularności, co widać oczywiście po największych hollywoodzkich produkcjach. Niektóre ujęcia bywają trudne do zrealizowania metodą tradycyjną – wymagają odpowiedniej scenerii, kaskaderów czy po prostu warunków atmosferycznych. Renderowanie zmniejsza ryzyko i pozwala m.in. na ukazanie bohatera filmu czy konkretnego przedmiotu w każdej możliwej konfiguracji.

Pełnię zalet animacji 3D wykorzystała ostatnio krakowska agencja reklamowa People. W rekordowo krótkim czasie udało się specjalistom od renderowania stworzyć 8 skomplikowanych animacji prezentujących najważniejsze cechy komputerów Lenovo. Była to największa, jak dotąd, kampania reklamowa firmy Lenovo.

Morgan Advertising na zlecenie: People Sp. z o.o., www.peopleagencja.pl, foto: peopleagencja.pl, tekst: Zuzanna Bełz