Login lub e-mail Hasło   

Bydgoskie mosty przez Brdę

Brda nie jest wielką rzeką jednak dzieli miasto na pół i stanowi barierę nie do przebycia bez mostów dlatego powstaje ich w Bydgoszczy coraz więcej. Zanim rzeka...
Wyświetlenia: 831 Zamieszczono 29/01/2017

Brda nie jest wielką rzeką jednak dzieli miasto na pół i stanowi barierę nie do przebycia bez mostów dlatego powstaje ich w Bydgoszczy coraz więcej.

Zanim rzeka wpłynie do miasta musi jeszcze na jego obrzeżach przepłynąć pod mostem drogowym imienia Waleriana Hypszera. Dopiero za tym mostem łączy się z Brdą Kanał Bydgoski, więc można powiedzieć, że powyżej niego rzeka jest dzika i nieżeglowna.

Następne są przerzucone przez rzekę trzy mosty kolejowe, na jednym widać naprawiony ślad po bombie, radzieckiej chyba.

Kolejny jest bardzo charakterystyczny Most Królowej Jadwigi, za którym zaczyna się właściwie centrum miasta.

Zaraz za nim jest nowy most tramwajowy ze ścieżką dla rowerzystów i pieszych.

Poniżej jest już śluza miejska i Mosty Solidarności, w liczbie mnogiej bo są ich trzy – środkowym jeździ tramwaj.

Pod Mostami Solidarności rzeka jest już rozdzielona na szybko płynącą Młynówkę, która łagodnym łukiem opływa Wyspę Młyńską i kanał  żeglugowy, w którym woda praktycznie stoi. Kanał ten skręca ostro na wschód i można się przez niego przedostać na Wyspę kładką dla pieszych.

Dalej rzeka znowu się łączy i płynie pod Mostem Jerzego Sulimy Kamińskiego, na którym jest chyba najważniejszy deptak w Bydgoszczy.

Następny jest Most Bernardyński. 

Najnowsza przeprawa przez Brdę nazwana Trasą Uniwersytecką jest też chyba najdłuższym w Bydgoszczy wiaduktem.

Dalsze mosty już się za bardzo nie wyróżniają – Most Pomorski.

Most Kazimierza Wielkiego

Most Żeglugi Bydgoskiej – znajduje się w pobliżu portu śródlądowego i jest ostatnim mostem drogowym na Brdzie przed jej ujściem.

 Oryginalny most kolejowy nazywany francuskim, ponieważ przed wojną zbudowało go Towarzystwo Polsko Francuskie.

Mało oryginalny most kolejowy w Łęgnowie, bardzo niski, przepływając pod nim pustą barką prawie zawsze trzeba rozbierać sterówkę.

To  oczywiście nie wszystkie bydgoskie mosty nad wodą, trzeba jeszcze dodać cztery mosty drogowe nad Kanałem Bydgoskim, dwa drogowe i jeden kolejowy nad Starym Kanałem oraz most drogowy i dwie kładki nad Młynówką.

Podobne artykuły


16
komentarze: 5 | wyświetlenia: 557
16
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1498
15
komentarze: 39 | wyświetlenia: 1662
15
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1184
15
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1127
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1061
14
komentarze: 26 | wyświetlenia: 334
14
komentarze: 7 | wyświetlenia: 852
14
komentarze: 7 | wyświetlenia: 821
14
komentarze: 43 | wyświetlenia: 1506
14
komentarze: 24 | wyświetlenia: 942
14
komentarze: 5 | wyświetlenia: 906
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 1241
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 307
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 807
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Piękne są te stare mosty...

Super fotki i ciekawe obiekty. Znakomicie opowiadasz. Pozdrawiam Serdecznie

  naza,  05/06/2017

https://ChatsFinder.com
Amazing photos.The bridge is so beautiful and wonderful.

<a href="http://www.undangancinta.com">undangan pernikahan ala india</a>
<a href="http://www.sentrabesibaja.com/(...)lvaniz/">Harga Pipa Besi Hitam Medium</a>
<a href=" ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska