Login lub e-mail Hasło   

Kto.... zrodził/stworzył/począł.... kogo ?

Powstaje niejasność ; Duch stworzyl Pana, czy Pan stworzyl ducha ?
Wyświetlenia: 522 Zamieszczono 19/04/2017
Katolickie wyznanie wiary składa sie z kilku rozdziałów.
Jeden z nich nosi miano: "Skład Apostolski" i w tym nastepujące stwierdzenie:
.
"Wierzę w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego"
.
Wyraźne stwierdzenie, że Jezus począł się z ducha świętego, podkreślam!
.
ALE !!!!!!
W skladzie "Nicejsko-Konstantynopolitańskim" podobne stwierdzenie
odbiega od poprzedniego  w diametralny sposob; mianowicie:
.
"Wierzę w Ducha Świętego, Pana i Ożywiciela, który od Ojca i Syna pochodzi"
.
Powstaje niejasność; Duch stworzyl Pana, czy Pan stworzyl ducha ?
.
Twórcy tych mądrości nie zadają sobie trudu przeczytania co sami napisali.
Święte słowa, to święte słowa i należy wierzyć w nie niezależnie od zawartości bo jeśli nie to......
święty cytat wyjaśnia:
.
"Ktokolwiek pragnie być zbawiony, powinien trzymać się wiary katolickiej.
Kto by jej w całości i bez uszczerbku nie zachował, niechybnie zginie na wieki"
.
W tym miejscu twórcy tych świętych prawd zapomnieli wyjaśnić gdzie, 
i w jaki sposób, ma zginąc ta nieśmirtelna przecież dusza tego niedowiarka?
.
Po tych rozbieżnych twierdzeniach następuje "wielka improwizacja”
która powoduje zawrót głowy swoją "głębią stwierdzeń i wniosków"
świętych oczywiście ......czytasz na własną odpowiedzialność,
bo ponosisz ryzyko doszczętnego ogłupienia.... a więc ryzykuj !!
::::::::::::
"""Jaki jest Ojciec, taki też i Syn i taki Duch Święty. 
Nie stworzony Ojciec, nie stworzony Syn, nie stworzony Duch Święty. 
Niezmierzony Ojciec, niezmierzony Syn, niezmierzony Duch Święty. 
Wieczny Ojciec, wieczny Syn, wieczny Duch Święty. 
.
A jednak nie ma trzech wiecznych, lecz jeden Wieczny, jako i nie ma trzech nie stworzonych,
ani trzech niezmierzonych, lecz jeden Nie stworzony i jeden Niezmierzony. 
.
Podobnie też wszechmogący jest Ojciec, wszechmogący Syn i wszechmogący Duch Swięty,
a jednak nie ma trzech wszechmogących, lecz jeden jest Wszechmogący. 
.
Tak też Ojciec jest Bogiem, Syn jest Bogiem, Duch Święty jest Bogiem, a jednak nie ma trzech bogów, lecz jeden jest Bóg. 
Tak również Ojciec jest Panem, Syn jest Panem i Duch Święty jest Panem, a jednak nie ma trzech panów,
lecz jest jeden Pan. 
.
Bo, jak nas wiara chrześcijańska skłania do tego, byśmy każdą Osobę w szczególności wyznawali
Bogiem i Panem, tak nam też religia katolicka zabrania mówić o trzech bogach lub trzech panach.
.
Ojciec nie jest przez nikogo ani uczyniony, ani stworzony, ani zrodzony. 
Syn jest od Ojca samego nie uczyniony, ani stworzony, lecz zrodzony. 
Duch Święty jest od Ojca i Syna nie uczyniony, nie stworzony, ani nie zrodzony, lecz od Nich pochodzi.
.
Więc jeden tylko Ojciec, nie trzech ojców, jeden Syn, nie trzech synów, jeden Duch Święty,
nie trzech duchów świętych. 
A w tej Trójcy nic nie jest wcześniejsze lub późniejsze, nic większe lub mniejsze, lecz wszystkie trzy Osoby
jednakowo są wieczne i we wszystkim - jak się już powiedziało - należy czcić Jedność w Trójcy
a Trójcę w Jedności. Kto chce być zbawiony, tak niechaj o Trójcy rozumie.

Lecz do zbawienia wiecznego potrzeba nadto z pełnią wiary uznawać wcielenie Pana naszego Jezusa Chrystusa. 
Otóż prawdziwa wiara żąda, byśmy wierzyli i wyznawali, że Pan nasz Jezus Chrystus, Syn Boży, Bogiem jest i człowiekiem. 
Bogiem - z istoty Ojca zrodzony przedwiecznie, człowiekiem zaś - z istoty matki narodzony w czasie. 
Bóg doskonały i człowiek doskonały, złożony z rozumnej duszy i ciała ludzkiego. 
Równy Ojcu ze względu na swą boskość, mniejszy od Ojca ze względu na swe człowieczeństwo.

I jakkolwiek jest Bogiem i człowiekiem, to jednak nie masz dwóch, lecz jeden tylko jest Chrystus. 
Jeden, nie przez przemianę bóstwa w ciało, lecz przez przyjęcie człowieczeństwa przez Boga.
Bezwzględnie jeden - nie przez zlanie się natur, lecz przez jedność osoby. 
.
Bo jak rozumna dusza i ciało stanowią jednego człowieka, tak Bóg i człowiek jednym jest Chrystusem,
który cierpiał dla naszego zbawienia, zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał. 
Wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca wszechmogącego, stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych.

A na Jego przyjście mają wszyscy ludzie zmartwych wstać w ciałach swoich i zdać rachunek ze spraw swoich. 
I pójdą ci, którzy czynili dobrze, do żywota wiecznego, a ktorzy źle czynili - w ogień wieczny. 
Taka jest wiara katolicka, bez której wiernego i stałego zachowania nikt zbawienia dostąpić nie może"""
::::::::::::

Te mądrości i oszałamiające wnioski z podaniem pochodzenia boga, jego syna oraz kogoś określanego mianem
ducha świętego opisał, przedstawił tak szczegółowo, i z taką pewnością, jakby to zrobił naoczny świadek chodzący
w domu boga, jak rutynowa codzienność, a w samej rzeczy to człowiek
imieniem św Atanazy oraz Pawel VI z zawodu Papiez ! Siedzący na stołkach 
w Rzymie......popierdujac !!
Ostatnie zdanie dodam po reakcji czytających bo obawiam się stosu !

Podobne artykuły


19
komentarze: 43 | wyświetlenia: 1268
15
komentarze: 13 | wyświetlenia: 1714
15
komentarze: 16 | wyświetlenia: 1204
15
komentarze: 14 | wyświetlenia: 1675
14
komentarze: 5 | wyświetlenia: 944
14
komentarze: 20 | wyświetlenia: 986
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1065
13
komentarze: 12 | wyświetlenia: 712
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 725
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 876
 
Autor
Artykuł



Dla mnie dogmat o "Trójcy"jest nijak nie zrozumiały.W Biblii ani razu nie użyto tego słowa, mało tego, w wielu miejscach padają stwierdzenia ewidentnie przeczące tej doktrynie, np.Jana 14:28"Ojciec jest większy niż ja".Skoro, zdaniem Jezusa Bóg jest większy, jak mogą być równi sobie? W innym miejscu Mt.27:46 Jezus woła"Eli, Eli, lama sabachtani?", to jest:"Boże mój, Boże mój, czemuś mnie opuścił?" ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: Dziekuje ! Nie jestes takim szubrawcem jak cie maluja.
Lub takim usilujesz sie sam przedstawic !
Jak widzisz ja juz zaczynam gadac jak ci z biblijnych przypowiesci.
Zaprawde powiadam ci, ze juz nic wiecej nie powiem !

  Koriolan,  19/04/2017

Hmm ...
Jesteś bracie zakrawarski super :-)))
Ale i tak doleję oluwy do ognia ...
To w sumie jest proste.
Jesteś fragmentem Boga, coś jak kropla w oceanie. Ale kropla nie jest oceanem. Ocean jest czymś więcej ale kropla jest też oceanem.
To inaczej mówiąc ... jak kostka lody w drinku. Jest a jednocześnie nie jest wodą :-)))
Lub jeszcze inaczej ...
...  wyświetl więcej

@Koriolan: Łot...mądrego to i dobrze posłuchać:-)))

  Koriolan,  19/04/2017

@szubrawiec: Ciebie zachęcam do przeczytania "Kurs cudów". Naprawdę fajna wiele dająca mi książka :-)))

@Koriolan: Haha..ja już znam jednego"cudaka":-)

  Koriolan,  19/04/2017

@szubrawiec: to masz przykład kogoś ... kto udaje, że robi RD. W rzeczywistości to ego robi go w konia ... ego to doskonały mechanizm. Niestety jest cholernie niebezpieczny gdy brak mu nadzoru - świadomości.

@Koriolan: Podobnie z duchem świętym :-))) To w sumie jest proste

Obilo mie sie o uszy, ze duch jest niewidoczny to jakim cudem mozna go widziec ?
To najprostsze musi byc stwierdzenie, ze to tylko wymysl ludzi jakies dwa tysiace lat temu.
Bo jak wygladal bog, jego syn i duch swiety zanim powstal czlowiek ?
Jak Tyranozaurus Rex ?

@zakrawarski: he he ...
Masz całkowitą rację :-)))
Ducha nie można zobaczyć, ducha można ... usłyszeć :-)))
.
Cóż wygladali tak jak teraz :-)))
.
Wyglądać ...
Patrzysz na żonę w czerwonej sukience. Jest piękna :-)))
Ale jak przypomnisz sobie zasady fizyki, to wiesz, że widzisz czerwone światło odbite od sukienki. Jeśli odbija się tylko czerwone światło, to oznacza, że sukienka nie ma koloru czerwonego ...
To co widzisz ?

@Dyl Sowizdrzał: rozumiem ...
Chcesz mi powiedzieć co mam robić ?
A mogę ja Ci powiedzieć co Ty możesz zrobić ?
:-)))

  Koriolan,  19/04/2017

@Dyl Sowizdrzał: ad pierdol ... może masz i racje :-)))
Ale facet był pijany i wjechał lub stał rowerem na środku drogi w lesie ...
cóż ...
Byłem młody i głupi :-)))
Widzę, że Ci się to spodobało :-)))

Heh. ...
Fajnie bracie ....
Zaraz będzieTwój Art w popularnych.
Może Zdzisiek się dołączy ?
:-)))

  Koriolan,  19/04/2017

@Dyl Sowizdrzał: he he ...
Fajne ma portki ... tez se kupilem czerwone :-)))

  kempolek,  19/04/2017

Chrześcijanin pewnie powie: "trzeba uznać te paradoksy, bo jesteśmy niżej od Boga i uczą nas one, że w swojej nicości bo nie zrozumiemy, więc musimy wierzyć bez dowody. Ale nazywając rzeczy po imieniu: to dziury logiczne, które pokazują prymitywność i wewnętrzną sprzeczność religii, a nie próba uświadomienia nam przez boga, jacy jesteśmy słabi i nierozumni.

  Kitek,  19/04/2017

Co za bzdury! Co za pytanie! Kompletnie bez sensu. Wiadomo, że Trójca to Trójca. A co do stworzenia to na pewno Pan z Duchem i tym trzecim stworzyli Zakwarskiego, Hamiltona i Dyla Sowizdrzała, bo serpico od kogoś innego pochodzi. A jest jeszcze ten inny, ale on ciągle na drzewie siedzi … i można przypuszczać, że jest rudo owłosiony.

@Kitek: pytałem małpy w zoo. Każda zaprzecza by miała coś z tobą wspólnego. Osioł się przyznał do ojcostwa, ale ze spuszczoną głową. Dumny nie był. Potem chciał popełnić samobójstwo. Jest w głębokiej depresji.

@Kitek: Po raz pierwszy stwierdzam, ze masz racje, z waznym wyjasnieniem
"te bzdury".......wszystkie w codzyslowach co wygladaja tak "...." oraz ""...."" to cytaty
ze swietych ksiag ! Smiesz przyznac sie, ze ich nie znasz ?
Podaje link do nich.
Czytaj szybciutko bo bedziesz z nich przepytany w bramie do raju
Podajac ci link ratuje twoja dusze od wiecznego ognia.. ...  wyświetl więcej

Wiem......cudzysłów......Napisalem jedno skopiowalem drugie......mea culpa !



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska