Każda firma kształtuje swoje procesy w sposób unikalny. Samo stworzenie i wdrożenienie procedury nie wystarczy jednak uzyskania maksymalnego potencjału. Procesy należy audytować.
OD CZEGO ZACZĄĆ TWORZENIE AUDYTU PROCESÓW?
Pierwszym krokiem podczas tworzenia audytu jest odpowiedzenie sobie na pytanie :
„Co chcemy mierzyć, na jakie pytania chcemy odpowiadać?”
Kolejnym krokiem powinno być rozrysowanie w formie drzewa obecnego procesu – tak zwane mapowanie procesu – i naniesienie na to informacji, które są zbierane na poszczególnych etapach pracy. Następnie warto sporządzić do każdego z etapów opis i zweryfikować, czy dla wszystkich dane oznaczenia procesowerozumiane są w ten sam sposób. Końcowy etap prac to odnalezienie wszystkich luk, wątpliwości oraz błędów i zaplanowanie procesu ich naprawy.Tworzenie audytu tego typu pochłania wiele czasu i energii, jednak daje bardzo wiele korzyści. Proces, tak samo jak firma, jest stale żywy, dlatego jego świadomość i kontrola jest bardzo ważna.