Login lub e-mail Hasło   

Transport maszyn budowlanych

Przewóz maszyn budowlanych to niełatwe zadania, wymagające odpowiedniej logistyki, a przede wszystkim sprzętu.
Wyświetlenia: 61 Zamieszczono 06/10/2017

Budowa nierozerwalnie wiąże się z maszynami. To one umożliwiają szybkie i bezpieczne wykonanie wielu, wielu prac. Trzeba je jednak jakoś na miejsce budowy dostarczyć, a często nie jest to prostą sprawą.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy maszyna jest zaopatrzona we własny napęd kołowy, a odległość transportowa nie jest zbyt duża. Istnieją jednak pewne ograniczenia. Jeżeli maszyna ma podwozie gąsienicowe, może przebyć ledwie kilka kilometrów, sprzęty wyposażone w wolnobieżne podwozia kołowe umożliwiające rozwinięcie prędkości do 25 km/h mogą samodzielnie pokonać do 35 km. Powyżej tego dystansu istnieje wymóg posiadania przez maszynę bądź podwozia samochodowego, bądź specjalnego podwozia kołowego, dającego możliwość poruszania się z prędkością minimum 40 km/h.

Jeżeli maszyna budowlana nie spełnia powyższych warunków, w jej transport musi być zaangażowany dodatkowy specjalistyczny sprzęt. Może się to odbywać w dwojaki sposób.

W pewnych przypadkach istnieje możliwość holowania maszyny z wykorzystaniem ciągnika, rzadziej samochodu osobowego. W ten sposób mogą być transportowane maszyny bez własnego napędu, posiadające podwozie kołowe ogumowane. Ponadto niektóre maszyny kołowe wolnobieżne są przystosowane do holowania.

Jednak w zdecydowanej większości przypadków transport maszyn budowlanych dokonywany jest z wykorzystaniem pojazdów niskopodwoziowych. Zajmują się tym specjalistyczne firmy transportowe, dysponujące pojazdami z przyczepami niskopodwoziowymi. Niekiedy musi być to nawet zestaw przyczep, jeśli maszyna jest wyjątkowo duża i nieforemna. Ten rodzaj transportu określany jest też jako ponadgabarytowy, a to dlatego, że pojazd wraz z załadowanego na niego maszyną przekracza dopuszczane prawem wartości ciężaru i geometrii. Stąd też firmy transportowe muszą posiadać stosowne zezwolenia. Istotne jest także doświadczenie, potrzebne przede wszystkim podczas załadunku i zabezpieczenia maszyny na czas przewozu, ale też podczas rozładunku na miejscu docelowym.

Podobne artykuły


37
komentarze: 11 | wyświetlenia: 20182
21
komentarze: 14 | wyświetlenia: 3055
53
komentarze: 15 | wyświetlenia: 7363
32
komentarze: 45 | wyświetlenia: 2366
27
komentarze: 9 | wyświetlenia: 2775
27
komentarze: 22 | wyświetlenia: 1850
26
komentarze: 46 | wyświetlenia: 2769
25
komentarze: 18 | wyświetlenia: 3652
24
komentarze: 27 | wyświetlenia: 5395
23
komentarze: 7 | wyświetlenia: 1293
22
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1008
22
komentarze: 42 | wyświetlenia: 2825
21
komentarze: 12 | wyświetlenia: 1333
21
komentarze: 18 | wyświetlenia: 1279
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska