JustPaste.it

Czy urodziłeś się, by zostać pilotem? Poznaj 5 cech dobrego pilota

Kto wie, może masz cechy charakteru poszukiwane wśród pilotów i nawet o tym nie wiesz? Czy masz predyspozycje do zdobycia licencji pilota?

Kto wie, może masz cechy charakteru poszukiwane wśród pilotów i nawet o tym nie wiesz? Czy masz predyspozycje do zdobycia licencji pilota?

 

 Rozmawialiśmy ze szkoleniowcami z lotniska Grądy, prowadzącymi kursy na pilotów nie tylko o tym, jak zostać pilotem, ale również o tym, jakie cechy wśród początkujących kursantów pomagają im w zostaniu dobrymi pilotami

Latanie samolotami rozpoczyna się niewielkich samolotów jak chociażby model Cessna 172, a sama droga do zostania pilotem wielkiego liniowca, pracującym dla wielkiego przewoźnika lotniczego bywa długa i żmudna. Licencja pilota liniowego to swoiste trofeum, którego zdobycie wiąże się z początkowym uzyskaniem pomniejszych licencji, spośród których każda umożliwia pilotowi zasiadanie za sterami coraz to większych maszyn. Do zdobycia każdego z kolejnych szczebli licencji należy wylatać dziesiątki, a czasem setki godzin, zdać wiele egzaminów teoretycznych, jak i praktycznych, z czego część w symulatorach lotu, a część za sterami samolotów. Dodatkowo dochodzą liczne dodatkowe kursy, często narzucane przez przewoźników, obejmujące komunikację z zespołem i specjalizację w konkretnych modelach samolotów. No i oczywiście należy przejść niezbędne kwalifikacje i wymogi fizyczne.

Zanim jednak dojdzie do tego wszystkiego, każdy zaczyna od tego samego szczebla. Od początku. Jednym się uda, a innym nie. Niektórzy pokonają swoje słabości, a inni zaprzepaszczą swoje szanse mimo naturalnego talentu. Jakie cechy mogą Ci dać przewagę na początku tej drogi?

 

  • Denerwujesz się lub wpadasz w szał, gdy coś pójdzie źle? To niedobrze. O ile pasja i temperament mogą być przydatne np. w tańcu nie należą do zestawu cech, jakie powinien posiadać pilot. W każdej pracy co jakiś czas idzie nie tak. Lotnictwo nie jest od tego wyjątkiem. Twoja załoga, jak i pasażerowie, będą polegać na twojej zdolności opanowania nerwów. Wybuchy gniewu w kabinie pilota są bardzo niepożądane.

 

  • Więcej niż guziki W życiu zawsze panuje element chaosu. Jeżeli myślisz, że jesteś gotowy do latania, bo znasz całą teorię i potrafisz powiedzieć, do czego służy większość przycisków w kabinie pilota, nie jesteś gotowy. Życie to nie symulator lotu i dopóki pilotowanie nie wejdzie Ci w krew, powinieneś kontynuować kursy.

 

  • Nie lubisz roller-coasterów w wesołych miasteczkach? Interesujesz się lotnictwem, ale kolei górskie są nie dla ciebie? To pilotaż z pewnością też nie. Na szczęście w lotnictwie jest potrzeba zatrudnienia wielu osób do zespołów pracujących na ziemi np. jako mechanicy samolotowi lub kontrolerzy lotów.

 

  • 1000 godzin lotów wystarczy, by poznać 100% o lataniu Nie. Nauka rozpoczyna się dnia pierwszego i kończy dopiero z ostatnim dniem za sterami. Nigdy nie zakładaj, że wiesz i umiesz już wszystko.

 

  • Gdy coś niespodziewanego się dzieje, masz nad tym kontrolę?W sytuacji, w której ktoś w twoim pobliżu złamał rękę, czy też, gdy zaczął się pożar wokół ogniska, co robiłeś? Czy jesteś osobą, która działa pierwsza i poszukuje rozwiązań? Czy też ogarnia Cię panika lub bezradność, gdy coś takiego dzieje się nagle i bez ostrzeżenia? Pilot nie może pozostać bezradny. Często chwile decydują w przestrzeni powietrznej o wszystkim. Nie możesz pozwolić, by zaskoczenie paraliżowało cię jak jelenia na światłach.

Każdy z nas jest inny i posiada zbiór cech, który umożliwia im lepszy start na danej ścieżce zawodowej. Czasem nazywa się taki zbiór cech talentem. Jednak talent to blisko 5% końcowego wyniku. Sumienna praca, wytrwałość i dążenie do celu robią całą resztą. Nauka latania to długi proces, ale nie zostanie ukończony jedynie przez tych urodzonych, by zostać pilotami. O tym, czy licencja pilota liniowca znajdzie się w twoich rękach w większości wypadków, decydujesz tylko ty sam.