Login lub e-mail Hasło   

Wierzyć tzn. mieć siłę!

Pomińmy wiarę w bogów, wiarę w kosmitów, wiarę w uczciwość polityka czy inne tego typu zjawiska pogodowo nastrojowe. Wiara to także narzędzie, którym każdy...
Wyświetlenia: 389 Zamieszczono 09/02/2018

Pomińmy wiarę w bogów, wiarę w kosmitów, wiarę w uczciwość polityka czy inne tego typu zjawiska pogodowo nastrojowe.

Wiara to także narzędzie, którym każdy może się posługiwać o każdej porze dnia (i czasem nocy).

Będąc malarzem - malujesz obrazy,
będąc programistą - piszesz programy,
będąc handlowcem - sprzedajesz..

Wymieniać można w nieskończoność i większość osób odpowiednio dopasuje swoją pasję czy zawód do takiego zestawienia.

Sęk w tym, że cokolwiek robisz a robisz to z pasją i lubisz to robić to w każdym czynie, w każdym dziele zostawiasz cząstkę siebie.

W związku z powyższym taka osoba nie będzie potrzebowała pochlebstw i głaskania po głowie "jesteś świetny" - twórca WIE, że t co robi jest dobre! A uśmiech i zainteresowanie odbiorcy utwierdza go w tym przekonaniu.

I tak doszliśmy do kwestii wiary - WIARY W SIEBIE!

Wierząc w samego siebie, możesz zbudować różne rzeczy. Działania są napędzane pasją tworzenia i wiarą, że w ten właśnie sposób:

- komuś pomagasz
- komuś sprawiasz przyjemność
- komuś stajesz się potrzebny
- rozwijasz się
- cieszysz się ŻYCIEM!

Wara to narzędzie, które motywuje do działania, do jak najlepszego działania w tym w czym już jest się dobrym - do czego ma się talent.

To jak z tym ateizmem w końcu jest? ;-)

Podobne artykuły


17
komentarze: 109 | wyświetlenia: 1088
15
komentarze: 9 | wyświetlenia: 905
14
komentarze: 10 | wyświetlenia: 605
14
komentarze: 22 | wyświetlenia: 909
13
komentarze: 131 | wyświetlenia: 658
13
komentarze: 20 | wyświetlenia: 2952
13
komentarze: 48 | wyświetlenia: 733
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1233
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 825
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1028
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 714
13
komentarze: 10 | wyświetlenia: 858
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 687
12
komentarze: 14 | wyświetlenia: 493
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  gnostyk,  09/02/2018

@trebor Witaj Trebor, Zastanawiam się właśnie ze skruchą jak się ma do tego gnoza ;)
Jednak jakby nie patrzeć ten wywód jest słuszny, awantura Kopenhaska o kota sprowadzała
się w sumie do tego że nie jesteśmy tylko biernymi obserwatorami ale również małymi
Demiurgami którzy uczestniczą w tworzeniu rzeczywistości. A jak ją tworzyć jeśli nie wolą
i wiarą, świetnie wyprowadziłeś to rozumowanie ja je popieram i rekomenduję :)

  trebor1,  09/02/2018

@gnostyk: trudno zrobić coś dobrze i w pełni oddanie nie wierząc, że jestem do czegoś zdolny a marudzenie na nic się zda ;-)
Dzięki!

  greenway,  09/02/2018

Według słów Jezusa, wiara to potężna energia.

  trebor1,  09/02/2018

@greenway: zależało mi na tym by odejść od kwestii boskości ... bo znów się zacznie ...

  trabant,  09/02/2018

@trebor1: jak tak to pozostajom pozytywne myślenie afirmacje śmieć kwantowy i insza popezoteryka w stylu wycisz sie i zrelaksuj a zostaniesz demiurgiem albo innym stalkerem astralnym

  trabant,  09/02/2018

@trabant: można by też rozinoć o medytacje po szklankce wody z dragiem psychologie wysokoenergetyczna no i świadome i nieświadome śnienie na jawie

  greenway,  09/02/2018

@trebor1: Tu chodzi o pewną nieprecyzyjność języka polskiego, który ma jedno słowo na określenie wiary rozumianej jako wiarę w Boga i wiary jako pojęcia ufności np. we własne siły, przedsięwzięcia itp. A mnie chodziło właśnie o to drugie. To jest ten rodzaj energii, który każdy może uruchomić.

  trebor1,  12/02/2018

@trabant: wywód otwarty - chcesz pseudonauki dorobić do powyższego - proszę bardzo ;-)
Jednak żeby coś wyjaśnić - myślę, że mnie lub bardziej ale odróżnisz człowieka pewnego siebie od człowieka któremu tej pewności brakuje. Człowieka skromnego od człowieka przechwalającego się. Tą pewność siebie buduje wiara w siebie. I pseudonauka nie jest tu potrzebna

  trabant,  12/02/2018

@trebor1: ilustracja do twojego wywodu to może być też prezes Kaczyński , który ogromnom wiare w siebie ma no i robi z pasjom i profesjonalizmem to co robi

@trabant: trudno się nie zgodzić

trebor1 "Wierzyć tzn. mieć siłę!"
Chopin nie wierzyl i w tym jego sila.
.
List ks. Jełowickiego do Ksawery Grocholskiej, wysłany na Podole cztery dni po śmierci Chopina. Paryż, 21 października 1849 .....
.......Skorzystałem z tej tkliwości jego, aby mu przypomnieć Matkę… i jej wspomnieniem rozbudzić w nim wiarę, której go była nauczyła. „Ach, rozumie cię, rzekł mi, nie ...  wyświetl więcej

@zakrawarski: "Chopin nie wierzyl i w tym jego sila. " ... skąd masz pewność w co wierzył lub nie wierzył Chopin ?
Przecież żona która dzieli łoże ze swym mężem, albo mąż dzielący łoże z swą żoną, nie maja pojęcia w co tak naprawdę wierzy współmałżonek, a Ty autorytatywnie twierdzisz w co wierzył lub nie wierzył Chopin o którym przeczytałeś jedynie to co napisali inni.
...
"Ma ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: O ludziach ktorzy zyli dawno mozemy wiedziec tylko to co napisali inni.
Fakt, ze Chopin nie wierzyl w istnienie boga jest znany.
Zacytowalem ksiedza Jełowickiego
ktory byl przyjacilem rodziny Chopina jeszcze w Polsce, ktory byl przy lozu smierco Fryderyka
wraz z jego siostra.
Ksiadz przyjaciel nie mogl go przekonac do jakichkolwiek sakramentow nawet ...  wyświetl więcej

  trebor1,  12/02/2018

@zakrawarski: tyko to nie o Boga i wiarę w Niego chodzi lecz o wiarę w siebie. Możesz wierzyć w siebie i umiejętność a nie musisz wierzyć w bóstwa.

Twierdzisz, że wiesz, że Chopin nie wierzył w siebie - skąd wiesz?
Rzeczy dotyczące wnętrza człowieka wie tylko sam zainteresowany.

Pokrzywiony słusznie zauważył, że nawet czyjaś żona może nie wiedzieć, co siedzi w sercu męża (i odwrotnie)

@trebor1: Jeśli nie będziesz miał wiary w Boga to nie będziesz miał na czym zbudować wiary w siebie ... :)

  trabant,  12/02/2018

@pokrzywiony: tak, ajatollahy wszystkich wyznań to majom ( te pewność )

  trebor1,  12/02/2018

@pokrzywiony: kwestia Boga zawsze jest mocno dyskusyjna i tutaj o tych przekonaniach nie chcę dyskutować ;-)

@trebor1: Dla mnie kwestia wiary w Boga jest prosta, to raczej kwestia perspektywy z jakiej się tą wiarę obserwuje ;)
Nie będę tego łopatologicznie tłumaczył, bo to droga indywidualna którą każdy w taki czy inny sposób przechodzi.
Oczywiście to stwierdzenie będę podtrzymywał do czasu kiedy spotkam się z faktami które mu przeczą ;)
"Jeśli nie będziesz miał wiary w Boga to nie będziesz miał na czym zbudować wiary w siebie"

@trebor1:   pokrzywiony: Panowie, przyznaje nie znalem Chopina osobiscie;
on zyl 1810-1849 wiec nie mozemy wiedziec o nim nic wiecej tyjko to co czytamy.
Nigdzie nie twierdzilem, ze on nie wierzyl w siebie. Ale....
Amantine Lucile Aurore Dupin, znana pod pseudonimem George Sand,
Kobieta z ktora zyl wiele lat pisala "Kiedy Fryderyk skonczyl jakas kompozycje to natychmias ...  wyświetl więcej

Mądry człowiek kiedyś powiedział : Rób w swoim życiu to, co sprawia Ci przyjemność a nigdy nie będziesz musiał pracować.

@nokiaasia: Nim gra na jakimś instrumencie zacznie cieszyć, to najpierw trzeba się troszkę pomęczyć zanim zacznie się go rozumieć ;)
Taniec też cieszy coraz bardziej w miarę tańczenia ... :)
https://www.youtube.com/watch?(...)TTC2T3c
Bez wprawy jest tylko wzajemne kopanie się po kostkach, lubisz tańczyć ?

@pokrzywiony: nauka również może sprawiać przyjemność :) Lubię tańczyć.

  trebor1,  12/02/2018

@nokiaasia: chyba w pełni mogę się z tym zgodzić :-)

@nokiaasia: ... "nauka również może sprawiać przyjemność :)" ... tym większa przyjemność z nauki kiedy można śledzić postępy jakie z czasem nastają ;) Jednak każda nauka wymaga czasem cierpliwości i troszkę zachęty potrzebnej do przebrnięcia przez falę zwątpienia ...

  trabant,  12/02/2018

trebor, pokrzywiony myśle ani wiara w siebie ani wiara w Boga ani siła nie som same w sobie wystarczajonce do tego żeby był z tego pożytek

  trabant,  12/02/2018

@trabant: z tego co sie robi znaczy

@trabant: Masz racje, ale wymnij z kieszeni telefon lub smartfon, który dziś jest już w powszechnym użyciu i spróbuj sobie uświadomić że to co oglądasz i z czego korzystasz jest manifestem czyjeś wiary i że bez wiary nie mogło by powstać, bo podczas procesu tworzenia napotyka się na zwątpienie często nawet na załamanie, depresje. Do przekraczania bariery wątpliwości potrzebna jest właśnie wiara, a ...  wyświetl więcej

  lilith123  (www),  14/02/2018

To jak z tym ateizmem jest? - ateizm to deklaracja swojego stosunku do boga w sensie : nie wierzę że istnieje( słaby ateizm), lub wierzę że nie istnieje( silny ateizm). Nie ma to nic wspólnego z tym w co poza tym wierzy lub nie wierzy ateista.

@lilith123: To jest brdziej proste. Nie ma i nie moglo byc kogos kto ""stworzyl swiat""
Kula ziemska byla ...miliardu lat temu zlepkiem gotujacych sie pierwiastkow.
Karpaty (w Polsce) zastygly kiedys w tej formie, po ktorych teraz mozesz chodzic miliardy lat temu.
W szystko o bogach to bajki wymyslone kilka --tysiecy-- lat temu i napisane przez ludzi.

@lilith123: moje pytanie na końcu było postawione bardziej na zasadzie granatu zaczepnego ;-)
Ale dzięki za wyjaśnienie - warte przemyślenia.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska