Login lub e-mail Hasło   

Nowoczena reklama - marketing treści

Przywykliśmy już do reklam, billboardów, ekstrawaganckich kampanii promocyjnych. W dobie internetu nadchodzi czas na kolejny progres.
Wyświetlenia: 118 Zamieszczono 10/08/2018

Przywykliśmy już do reklam, billboardów, ekstrawaganckich kampanii promocyjnych. W dobie internetu nadchodzi czas na kolejny progres.

MARKETING TREŚCI, CZYLI...?

Reklama. W najszerszym tego słowa znaczeniu. Od tradycyjnej różni się podejściem do grupy docelowej. Content marketing stawia na zdobywanie, przekonywanie oraz utrzymanie odbiorcy. W przeciwieństwie do innych działań promocyjnych, on nie zachęca do przejęcia swojej wizji, lecz uznania ją za prawdę ogólną.

PO CO MI CONTENT?

Z punktu widzenia kupującego, znajomość zachowań marketingowych podnosi naszą świadomość konsumencką. Jeśli afisze informują o produktach "naj". "zawsze", "kup koniecznie", "ulubiony baton piłkarza" - powinna zapalić się czerwona lampka! Powyższy styl jest charakterystyczny dla języka reklamy. A ten nie zawsze odzwierciedla prawdę.

Sprzedawca korzysta z marketingu treści, by sprytnie zdobyć target. Prócz oczywistych kampanii promocyjnych, ten rodzaj rozpowszechnia informacje o firmie, produkcie czy usługach, buduje pozytywny wizerunek. Przez co oczywiście polepsza wyniki sprzedaży.

NARZĘDZIA MARKETINGU TREŚCI

Podstawowym działaniem content marketingu jest prowadzenie bloga. W dzisiejszych czasach wielu młodych ludzi jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie wyszukuje w internecie informacje o firmie. Jakie będzie jej zdanie na temat naszej wiarygodności, gdy nie zyska potrzebnych danych? Warto więc wyjść naprzeciw targetowi. Przedstawmy informacje o firmie, produktach, opinie innych klientów.

Jeśli prowadzimy mało znaną działalność (na przykład sprzedajemy buty do windsurfingu), nie każdy klient będzie w stanie poprawnie dobrać produkt do swoich potrzeb. Ciekawym pomysłem jest opublikowanie kilku poradników czy tekstów eksperckich. Dzięki temu wzrośnie świadomość konsumencka, a firma wyrobi sobie pozytywny wizerunek. "Skoro tak bezpośrednio przedstawia swoją działalność, zapewne gra uczciwie" - pomyśli zadowolony klient.

JAK ZAISTNIEĆ NA RYNKU?

Rozgłos przyniesie nam (nieco reklamowe) odwoływanie się do autorytetów. Wywiad czy recenzja znanej osoby wpływają bezpośrednio na zainteresowanie targetu. Najlepiej jednak, by pochodziła ona z popkultury! Znana i lubiana piosenkarka będzie bardziej podziwiana niż niedoszły poeta.

Znajomość content marketingu to przepis na sukces firmy. Świadomy odbiór treści podniesie świadomość - zarówno sprzedawcy, jak i konsumenta.

Podobne artykuły


17
komentarze: 71 | wyświetlenia: 2191
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1218
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1068
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1124
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 546
13
komentarze: 53 | wyświetlenia: 797
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 643
11
komentarze: 70 | wyświetlenia: 681
11
komentarze: 37 | wyświetlenia: 490
11
komentarze: 34 | wyświetlenia: 983
11
komentarze: 137 | wyświetlenia: 624
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska