Login lub e-mail Hasło   

Atrakcja „Nocy Muzeów” w Szczecinie – zwiedzanie Browaru Bosman

Ważnym punktem zbytu każdego producenta, powinien być sklep firmowy, gdzie za swój wyrób producent może otrzymać 10-cio krotnie wyższą cenę
Wyświetlenia: 1.110 Zamieszczono 22/05/2019

Jako lokalni patrioci zawsze znajdujemy czas na uczestniczenie w życiu miasta: Urodziny Szczecina, Dni Morza (The Tall Ships Races), Dzień przewodnika, Międzynarodowy Festiwal Sztucznych Ogni „Pyromagic”, Dzień Pasztecika, koncertach i Różankowych potańcówkach, Nocy Muzeów. W tym roku w ramach „Nocy Muzeów”, wybraliśmy się rodzinnie do sąsiedniego „Browaru Bosman”.

.

Oczywiście najpierw musieliśmy wygrać zaproszenia w konkursie SMS-owym. Udało się nam uzyskać dwa dwuosobowe zaproszenia na godzinę 18-tą. Nie liczyliśmy, że oprowadzający naszą grupę długoletni pracownik techniczny Browaru, będzie potrafił opowiedzieć i oprowadzić nas niczym profesjonalny przewodnik po browarze, ale nie było źle, tym bardziej że nasza grupa okazała się dobrze przygotowana merytorycznie, o ciętych ripostach nie wspominając.

.

Krótka historia Browaru Bosman. Browar Bosman działa od ponad 170 lat. Jego największy  rozwój i rozbudowę zawdzięczamy rodzinie Bohrischów. Historyczna warzelnia z XX wieku,  zbudowana przez Ottona Bohrischa działa do dzisiaj. Po przejęciu budynków i wyposażenia browaru Bohrisch Brauerei AG przez władze polskie 24 października 1945, oszacowano straty na 35% a sam browar znalazł się pod zarządem Państwowych Browarów w Szczecinie. W skład przedsiębiorstwa wchodziły dawny browar Bohrisch, prawie całkowicie zniszczony browar Bergschloß i browar Eysium. Produkcję wznowiono 12 stycznia 1946, kiedy uwarzono pierwszą po wojnie warkę lekkiego piwa o zawartości ekstraktu 8,3%. W 1992 przedsiębiorstwo państwowe zostało przekształcone w jednoosobową spółkę skarbu państwa Bosman Browar Szczecin S.A. Od 2001 browar stał się częścią grupy Carlsberg Okocim S.A. (przemianowana w 2004 na Carlsberg Polska). 29 grudnia 2005 browar ustanowił rekord rocznej produkcji piwa na poziomie 1 mln hl.

A czego dotyczyły cięte riposty zwiedzających, m/in braku pamiątkowego suweniru reklamowego: butelki czy puszki piwa „Bosman” (co firmę kosztowałoby suma suma rum wszystkie grupy około 40 zł) i braku sklepu fabrycznego w którym ewentualnie można by kupić produkowane w Bosmanie piwo. Co prawda jako aktywna grupa dostaliśmy gadżety, tj. broszurę „Jasne strony piwa” w torebce z napisem 170 lat Browaru Bosman.

.

Zapytacie pewnie, skąd ten koszt 40 zł przy 4 grupach zwiedzających po około 20 osób. Ano stąd, że w dzisiejszych czasach producenci zarabiają najmniej na swoich wyrobach. Największy zarobek na produkcie, jest na dystrybucji i transporcie, tak jak np.: sadownik sprzedaje swoje jabłka w skupie po około 25 groszy za kg, które osiągają później cenę detaliczną 10 razy wyższą tj. ok. 2,5 zł za kg. Podobnie jest z piwem, browar otrzymuje grosze z detalicznej ceny butelki, czy puszki piwa.

.

Dlatego, tak ważnym punktem zbytu każdego producenta, powinien być sklep firmowy, gdzie za swój wyrób producent może otrzymać 10-cio krotnie wyższą cenę. Dziwne, że taki mały browar jak w Połczynie Zdroju, ma swój sklep firmowy a takiemu dużemu browarowi jak „Bosman”, nie zależy na dodatkowym zarobku. Może dlatego też, żałuje ok. 40 zł na tanią reklamę swoich wyrobów, poprzez wręczenie zwiedzającym pamiątkowego upominku.

Podobne artykuły


13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 944
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1412
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1213
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 733
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1627
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1339
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 735
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1375
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1620
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 410
11
komentarze: 65 | wyświetlenia: 1386
11
komentarze: 81 | wyświetlenia: 1122
11
komentarze: 69 | wyświetlenia: 554
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Jeszcze takiej sytuacji w historii eioby.pl nie było, aby w "oczekujących" nie było żadnego artykułu. O czym to świadczy?

@Andrzej Maria Sadowski: bo Balbiny Sadowskiego mają po 5 punktów za darmo i uciekają do popularesów. Inaczej byś tu stał i stał.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska