JustPaste.it

Dziecko ze specialnymi trudnośćiami w nauce uczy się języka angielskiego

Kiedy dziecko ma trudności z nauką, jego wyniki na lekcjach są nieproporcjonalnie niskie w stosunku do wysiłku, który podejmuje, nie powodując dalszego postępu.

Kiedy dziecko ma trudności z nauką, jego wyniki na lekcjach są nieproporcjonalnie niskie w stosunku do wysiłku, który podejmuje, nie powodując dalszego postępu.

 

 

Kiedy dziecko ma trudności z nauką, jego wyniki na lekcjach są nieproporcjonalnie niskie w stosunku do wysiłku, który podejmuje, nie powodując dalszego postępu. Jednak nauka języka obcego dla tych dzieci jest możliwa jeśli podejdziemy do nauki w inny sposób. 

 

Dajmy im odpowiednią motywację do nauki

Motywacje mogą wynikać z  różnych potrzeb: potrzeby zaakceptowania tego kim jesteśmy, potrzeby uznania naszego wysiłku, potrzeby skutecznego osiągnięcia celów, potrzeby poczucia własnej wartości. Motywacje, które będą motywować dziecko, mogą opierać się na schemacie nagrody / kary lub mogą wynikać z innych czynników wewnętrznych, takich jak zainteresowanie i ciekawość doświadczenia czegoś nowego.

Zastanów się, dlaczego chcesz, aby Twoje dziecko się uczyło

Porozmawiaj z dzieckiem i poproś o wyjaśnienie powodów, dla których chciałby uczyć się języka obcego. Skoncentruj się na komunikacji językowej, która może poprawić samopoczucie dziecka. Skoncentruj się na korzyściach, jakie dziecko odniesie z nauki języka obcego - korzyściach związanych z jego potrzebami, zainteresowaniami i przyszłymi celami, a także na celu czerpania radości z procesu uczenia się.

Przypominać

Dziecko z trudnościami w nauce  w próbach uczenia się może często zawieść. Nie musimy go zniechęcać ani natychmiast obwiniać za lenistwo. Przypomnij mu o jego celu. Przyjrzyj się dokładnie przyczynom porażki, zanim wyciągniesz własne wnioski - a co najważniejsze - daj swojemu dziecku szansę na odniesienie sukcesu, chwaląc nawet najmniejsze kroki, jakie podejmuje.

Wsparcie

Są chwile, kiedy naszym zdaniem dziecko z trudnościami w nauce nie „posuwa się naprzód”, a nawet ma niewielką regresję. Nauka języka obcego, szczególnie dla uczniów wymaga wysiłku i czasu!

Czas

Chociaż uważa się, że uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych potrzebują więcej czasu niż ich rówieśnicy, aby nauczyć się języka obcego, czas potrzebny na zdobycie wiedzy zależy od wielu czynników, takich jak profil uczenia się, motywacja do nauki, związek z nauczyciel i wsparcie rodziny.
Nie śpieszmy się. tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni, że uczniowie znają to, czego się nauczyli, i mogą to zapamiętać i powielić, możemy przejść do następnych zagadnień, .

Regularność

Bardzo ważne jest, aby w programie nauczania dziecka była regularność. Duże przerwy (takie jak wakacje) nie sprzyjają edukacji dzieci z trudnościami w nauce. Rodzice na pewno zauważą, że dziecko wracające do szkoły po wakacjach nie pamięta zbyt dużo.Regularność i ciągłe powtarzanie są kluczem do sukcesu w nauce.

Różnorodność - wykorzystanie wszystkich zmysłów

Dzieciom z trudnościami w nauce jest znacznie trudniej zapamiętać dużą ilość informacji, takich jak na przykład słownictwo języka obcego. Dlatego ważne jest, aby proces uczenia się był interesujący i kreatywny. Wskazane jest, aby uczeń nie nudził się i nie stracił koncentracji. Aby to zrobić, należy stymulować wszystkie zmysły: dotyk (malowanie), wzrok (kolor, kształt), smak (smak określonych produktów), słuchanie. To multisensoryczne podejście do nauki maksymalizuje zdolność do zapamiętywania i utrwalania wiedzy.

Różnorodność materiałów

Różnorodność materiałów, z których korzystamy podczas lekcji (kolory, ołówki, różne czcionki, rysunki) pomaga uczniom lepiej zapamiętywać, ponieważ łatwiej zapisują informacje w pamięci,  Pamiętaj jednak, że można łatwo przesadzić. Jeśli zauważymy, że uczeń traci lub ma trudności z koncentracją, używamy spokojniejszych wzorów i kolorów. https://pupils.gr/to-paidi-me-tis-mathisiakes-dyskolies-mathainei-anglika/